Pirmoji nuošliauža ant tilto šlaito pastebėta jau praeitą vasarą. Tuomet nučiuožė nedidelė dalis žemių. Tačiau dabar naujai supiltas šlaitas nuslydo kaip reikiant – kai kur įgriuvos siekia net pusantro metro.
Kodėl pradėjo slinkti naujai pastatyto tilto šlaitai – dabar tik spėliojama. Alytaus savivaldybė samdys ekspertus, kurie nustatys, ar tiltą statę statybininkai broką padarė, ar per daug lietaus buvo.
„Tai yra šlaito viršutinės grunto dalies nuošliauža, tačiau kokios yra pagrindinės priežastys ar gal kompleksinės yra šio šlaito nušliaužimo, mums tą galutinį atsakymą atsakys ekspertai“, – teigia Alytaus savivaldybės atstovas Sigitas Stumbras.
38 metrų aukščio pėsčiųjų tiltas per Nemuną pastatytas ant senų pamatų. Prieš daugiau nei šimtą metų čia ėjo geležinkelio linija. Per karą tiltas buvo susprogdintas. Alytiškiai sako, kad niekada iki šiol šlaitai neslinko. Žmonės mano, kad dabar kalnas žemyn čiuožia dėl paprastos priežasties – darant naują tiltą buvo iškirsti visi medžiai.
Jei Alytaus savivaldybės samdyti ekspertai nustatys, kad šlaitai slenka dėl statybininkų kaltės – broką jie turės taisyti iš savo pinigų. O jei bus nustatyta, kad dėl gamtos išdaigų – alytiškiai patys iš savo biudžeto šlaitus tvirtins.
Kol bus nustatytos priežastys, ant tilto yra sudėti smėlio maišai. Jei vėl gausiai lis – vandenį šios kliūtys nukreips į kitą pusę, ne į tą, kur gruntas nuvažiavęs.
„Tiltas nenugrius. Dėl to galime būti ramūs, tikrai įvykusios šlaito nuošliaužos tilto stabilumui jokios įtakos neturi, tačiau estetikos vaizdas šiek tiek gadina mūsų bendrą tilto vaizdą“, – mano S. Stumbras.
Šio tilto Alytuje statyba kainavo 8 milijonus eurų. Kiek gali atsieiti slenkančių šlaitų taisymas – niekas nežino. Gali būti, kad teks ne tik sutvarkyti nučiuožusią dalį, bet iš naujo tvarkyti visas tilto prieigas. Mat šlaitai, išrovus medžius, nėra niekuo sutvirtinti.
Išsamiau žiūrėkite TV3 žinių reportaže.