Seimo LSDP frakcijos narys Algirdas Sysas dviejų ministrų sąmokslu vadina valdančiosios daugumos ketinimus sunaikinti du socialiai svarbius fondus: Garantinį fondą ir Vaikų išlaikymo fondą. Pasak parlamentaro A.Syso, Garantinio fondo, iš kurio mokamos išmokos bankrutuojančių įmonių darbuotojams, funkcijų perdavimas Ūkio ministerijai – tai joks taupymas, o atvirkščiai - valstybės lėšų švaistymas, nes reikės papildomų etatų, sumokėti išmokas atleidžiamiems darbuotojams, be to šis sprendimas gali paskatinti korupciją.
„Manau, kad akivaizdus Ūkio ministerijos interesas – perimti pakankamai pinigingą fondą. Garantinis fondas, perduodant jį ministerijos Bankroto departamentui, turėjo 106 mln. Lt. (...). Tai korupciją skatinantis sprendimas, nes ten sukasi dideli pinigai. Būna atvejų, kai per įmonės administratorius praeina po kelis milijonus litų. Tai išmokos darbuotojams. Galimybė nekontroliuojant disponuoti tokiomis lėšomis, sudaro prielaidą tokiem dalykam“, – kalbėjo Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto narys A.Sysas.
Politikas atkreipė dėmesį, kad Garantinio fondo netikrina Valstybės kontrolė, nes tai yra darbdavių įmoka į specialų Fondą, skirtą atvejams, kai darbdavys tampa nemokus. „Ūkio ministerija labiausiai nori pasiimti pinigėlius ir juos dalinti, nes daugiau negali pasigirti jokiais kitais darbais, o dabar metų pabaigoje galės pasakyti, kad jie 106 mln. litų išdalino nuskriaustiems darbuotojams“, - ironizavo A.Sysas. Politikas prognozuoja, kad po tokios „reformos“ bankrutavusių įmonių darbuotojai išmokų lauks dar ilgiau.
Panašias grėsmes politikas įžvelgia ir Vaikų išlaikymo fondo atžvilgiu, kadangi valdantieji jau pasistengė atleisti fondo vadovę, kuri jam vadovavo nuo pat įsteigimo, pati dalyvavo fondo kūrime. „Kas galėtų paneigti, kad konservatoriai ketina panaikinti Vaikų išlaikymo fondą, juo labiau, kad tokių signalų teko girdėti ir gerokai anksčiau“, - teigė A.Sysas.
Politikas stebėjosi, kaip greitai konservatoriai pamiršo pačių priimtą šeimos koncepciją ir aktyviai deklaruotą rūpestį šeima ir vaikais.
„Šiuo pakeitimus svarstė ir Trišalė taryba, jiems nepritarė ir profsąjungos, todėl man kyla dar vienas retorinis klausimas, kaip su Nacionaliniu susitarimu?“, - klausia A.Sysas. Anot jo, Nacionaliniame susitarime buvo parašyta, kad iki sausio 1 d. įstatymai, kurie paveikia ir darbuotojus, ir verslą, kuriems prieštarauja viena iš pasirašiusiųjų pusių, neturi būti priimami. „Nuo rugsėjo 1 d. pakeitimai padaryti, nežinau, kaip į tai reaguos profesinės sąjungos, bet, mano galva, nacionalinis susitarimas yra pažeistas būtent iš Vyriausybės pusės“, - tvirtino A.Sysas.