• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyventojai socialiniuose tinkluose ėmė vardyti, jų manymu, pavojingiausias Vilniaus pėsčiųjų perėjas. Vairuotojams ir pėstiesiems šiose vietose esą didėja nesaugumo pojūtis, mat jos arba neapšviestos, arba yra ypač nepatogiose vietose. 

Gyventojai socialiniuose tinkluose ėmė vardyti, jų manymu, pavojingiausias Vilniaus pėsčiųjų perėjas. Vairuotojams ir pėstiesiems šiose vietose esą didėja nesaugumo pojūtis, mat jos arba neapšviestos, arba yra ypač nepatogiose vietose. 

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek šiose vietose buvo eismo įvykių per paskutiniuosius metus, remiantis Eismo įvykių informacinės sistemos duomenų žemėlapiu. 

Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė atsakė, ar imsis veiksmų užtikrinti vairuotojų ir pėsčiųjų saugumą šiose vietose. 

Konstitucijos prospektas

Vienas iš komentatorių nesaugumo čempione praminė pėsčiųjų perėją, esančią Konstitucijos prospekto žiede, prie verslo centro „K29“. Mat joje vairuotojams sunkiau pastebėti pėsčiuosius, o pėstiesiems neramu, jog jų nepastebės. 

„Nuolat norisi žvalgytis, bet tada velkiesi, eismą stabdai. Norisi kuo greičiau prabėgti, bet tada nieko nematai aplink save. Važiuojant irgi loterija, ar kas neišbėgs“, – apie šią perėją rašė vilnietis. 

REKLAMA
REKLAMA

(nuotr. Eismo įvykių informacinės sistemos duomenų žemėlapis)

Tiesa, šioje pėsčiųjų perėjoje per praėjusius metus yra įvykę 5 eismo įvykiai, daugiausia, susidūrimai tamsiu paros metu.

REKLAMA

Tačiau vienas žmogus buvo sužeistas eismo įvykio metu, kai automobilis užvažiavo ant pėsčiojo. O 2019-2022 šioje vietoje eismo įvykių nebuvo. 

„Kiek anksčiau Konstitucijos prospekto ir Teodoro Narbuto gatvės žiedinėje sankryžoje buvo pertvarkytos pėsčiųjų perėjos prie Teodoro Narbuto gatvės, įrengiant saugumo saleles ir atskiriant eismo juostas.

Toks pat sprendimas planuojamas ir išvažiavime iš žiedinės sankryžos link Ukmergės gatvės“, – informavo Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas. 

REKLAMA
REKLAMA

Geležinio Vilko ir Žirnių gatvės

Taip pat dėmesio socialiniame tinkle „Facebook“ susilaukė pėsčiųjų perėja, esanti Geležinio Vilko gatvėje, prie Jono Kazlausko gatvės. 

„Padarė vidutinio greičio matuoklius, kad vietoj normalaus toje gatvėje 80 km/val. greičio reikėtų sumažinti iki 50 km/val. Linksmas pastebėjimas, kad pati perėja neapšviesta, tai tamsoje net ir 50 km/val. greičiu važiuodamas gali nematyti, ar kas eina per perėją“, – pažymėjo komentatorė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, šioje vietoje eismo įvykių nei praeitais metais nei per 2019-2022 metus nefiksuota. 

Reakcijų netrūko ir pėsčiųjų takui Žirnių gatvėje, išvažiuojant iš prekybos centro „Ikea“. 

„Man asmeniškai daugiausiai streso kelianti vieta Vilniuje. O leidžiantis dviračiu link Naujininkų ir įvažiuojantys, ir išvažiuojantys iš „Ikeos“ kelia nesaugumo jausmą. Nors vairuotojai mato šalutinio kelio ženklą prieš pėsčiųjų/dviračių taką, išvažiuodami jie žiūri tik į mašinas gatvėje“, – rašė vilnietis. 

REKLAMA

„Baisiausia yra čia, jei bandai nuo Naujininkų nueiti į „Nordiką“. Ten įrengtas naujas pėsčiųjų/dviračių takas, bet automobiliai, atvažiuojantys nuo „Ikeos“/„Nordikos“ atlekia didžiuliu greičiu ir tas pastatytas veidrodis menkai tepadeda. Gyvename visai arti, bet beveik niekad neinu pėsčiomis, nes per daug baisu. Arba reikia trigubai ilgesniu keliu aplinkui eiti“, – komentare pridūrė vilnietis. 

REKLAMA

Šalia šios perėjos yra įvykęs 1 eismo įvykis, kai susiūrė du automobiliai važiuodami ta pačia kryptimi. O 2019-2022 šioje vietoje eismo įvykių nebuvo. 

G. Grubinskas informuoja, kad pėsčiųjų perėjos buvo atnaujintos Ozo gatvės nuvažiavime bei užvažiavime nuo Geležinio Vilko gatvės.

„Buvo įrengtos iškiliosios pėsčiųjų perėjos, važiuojamoji dalis pakoreguota iki vienos eismo juostos, įrengtas kryptinis apšvietimas. Ozo gatvės nuvažiavime link PC „Akropolis“ pernai įrengta nauja iškili pėsčiųjų perėja, prieš tai šioje vietoje žymėtos perėjos nebuvo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pėsčiųjų eismo sąlygos tokiais pat  infrastruktūriniais sprendimais ir priemonėmis buvo pagerintos ir nuvažiavime bei užvažiavime nuo Vikingų g. į Žirnių gatvę: įrengti  iškilieji kalneliai, atnaujintas horizontalusis dangų ženklinimas“, – praneša Vilniaus miesto savivaldybės atstovas. 

Tiesa, užsimena, jog šiuo metu rengiamasi Geležinio Vilko gatvės pėsčiųjų perėjos ties J. Kazlausko gatve modernizavimo darbų viešajam pirkimui. 

REKLAMA

„Planuojama pertvarkyti šią pėsčiųjų perėją į reguliuojamą šviesoforais. Šiuo metu pėsčiųjų perėja patenka į vidutinio greičio matuoklių kontrolės atkarpą“, – laiške naujienų portalui tv3.lt rašė G. Grubinskas. 

Olandų ir Sėlių gatvės

Taip pat pėsčiųjų perėja Olandų gatvėje, tarp Krivių gatvės ir Kirkuto alėjos, komentatorių yra laikoma nesaugia, nes nėra reguliuojama, o vairuotojų greitis šioje gatvėje didelis. 

REKLAMA

Joje per metų laikotarpį užfiksuoti 2 eismo įvykiai, abu susidūrimai važiuojant ta pačia kryptimi. Tačiau per 2019-2022 metus šioje vietoje fiksuotus eismo įvykius buvo sužeisti 6 žmonės. 

Eismo įvykis Olandų gatvėje Vilniuje (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Tiesa, Olandų gatvėje net dvi perėjas žmonės išskyrė kaip nesaugias. Kita buvo žiede susikertant su Stepono Batoro gatve, esą mašinos iš šios gatvės atvažiuoja dideliu greičiu. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau joje nebuvo fiksuota jokių eismo įvykių per metų laikotarpį. Tiesa, visai šalia fiksuotas vienas eismo įvykis, kai susidūrė automobilis su motociklu ir buvo sužeistas 1 žmogus. O 2019-2022 šioje vietoje eismo įvykių taip nebuvo. 

Pėsčiųjų perėja esanti Sėlių gatvėje, šalia Teodoro Narbuto gatvės, taip pat buvo išskirta, kaip kelianti nesaugumo jausmą. 

Per paskutinius metus prie šios perėjos įvyko 2 eismo įvykiai, abu – susidūrimai važiuojant ta pačia kryptimi. O 2019-2022 metais čia fiksuoti 6 eismo įvykiai, o sužeistųjų buvo 5.

REKLAMA

Kai kuriose vietose savivaldybė žada permainas, kurios esą leis pėstiesiems ir vairuotojams saugiau judėti. 

„Pernai Olandų gatvėje ties viešojo transporto Polocko autobusų stotele pėsčiųjų perėja buvo rekonstruota į šviesoforais reguliuojamą perėją.

Šiais metais planuojama pertvarkyti pėsčiųjų perėją ties Krivių gatve ir Kirkuto alėja, pertvarkant ją taip pat į šviesoforinę.

Pėsčiųjų perėjų infrastruktūros tobulinimo darbai numatyti ir kitose Olandų gatvės perėjose – bus perstatyti kelio ženklai, papildytas horizontalusis ženklinimas, taip pat pakoreguota šaligatvio vieta Olandų gatvės pėsčiųjų perėjose ties S. Batoro gatve“, – praneša savivaldybės atstovas. 

REKLAMA

Juodosios dėmės Lietuvoje

Transporto kompetencijų agentūra (TKA), nustatė 2024 metų juodąsias dėmes visoje Lietuvoje, valstybinės reikšmės keliuose. Praeitąmet jame pažymėtos 33 juodosios dėmės, t. y. penkiomis juodosiomis dėmėmis mažiau negu 2023 metais. 

Juodosios dėmės – tai yra kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai, pagal šiuo metu galiojančią metodiką juodoji dėmė nustatoma jei per ketverius paskutinius metus jame įvyko keturi arba daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės arba patyrė sužalojimus eismo įvykio metu.

Pavojingi ruožai susiformuoja dėl esamų kelio saugos trūkumų, o eismo įvykiai turi tendenciją kartotis, todėl labai svarbu atlikti išsamius kiekvienos avaringos vietos tyrimus ir kaip įmanoma greičiau pašalinti šių nelaimingų atsitikimų rizikos priežastis. TKA eismo saugos specialistai kasmet atlieka tokius tyrimus ir pasiūlo priemones problemoms pašalinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų