Kaip antradienį išplatintame pranešime teigia LASS prezidentas Paulius Kalvelis, regos negalią turintys gyventojai su šunimis vedliais viešajame transporte ne visada gali jaustis saugiai.
„Jaučiame svarbą informuoti viešojo transporto valdytojus apie tai, kad šuo vedlys mūsų šalyje – visavertė pagalbos priemonė akliesiems ir silpnaregiams. Jie turi pilną teisę kartu su savo šeimininkais keliauti iš taško A į tašką B viešuoju transportu – autobusu, troleibusu, traukiniu ar taksi“, – teigia P. Kalvelis.
Sąjunga į vežėjus kreipėsi po spalį Klaipėdoje nutikusio incidento, kai regos negalią turinčią moterį su šuniu vedliu buvo bandoma grubiai išprašyti iš autobuso ne tik jo vairuotojo, bet ir ten buvusių keleivių.
Kaip rašoma laiške viešojo transporto valdytojams, Lietuvos įstatymai užtikrina, kad regos negalią turintis žmogus gali naudotis viešuoju transportu, taip pat, turi teisę į viešąjį transportą patekti naudodamasis šuns vedlio pagalba.
Sąjunga pabrėžia, kad aklieji ir neregiai, norėdami nevaržomai naudotis šiomis teisėmis, patys privalo būti pasiruošę pateikti reikiamus dokumentus bei atitinkamai paženklinti savo keturkojį vedlį.
„Žinoma, svarbu, kad kiekvienas keturkojis, lydintis akląjį ar silpnaregį, būtų specialiai paženklintas, o jo šeimininkas turėtų specialų, tai įrodantį pažymėjimą. Jei šie svarbūs aspektai realizuoti, tuomet asmuo laisvai pagal poreikį gali keliauti viešuoju transportu“, – rašoma LASS laiške viešojo transporto valdytojams.
P. Kalvelis teigia, kad atvejis Klaipėdoje parodo, kad valstybė turi užtikrinti geresnes sąlygas šunų vedlių Lietuvoje paruošimui. Anot jo, ši užduotis iškelta ir darbo grupei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje, o sąjunga taip pat tuo rūpinasi ir savo pačių turimomis galimybėmis.