„Dar vasaros pradžioje 26 milijonų eurų avansą vykdyti veikloms gavo 22 pirmojo srauto savivaldybės. Nors vasara – atostogų metas, bet šios savivaldybės nesnaudė ir jau pradėjo įgyvendinti savo pažangos planus, o iki Kalėdų, tikimės, tą galės padaryti ir antrojo srauto savivaldybės“, – pranešime cituojama „Tūkstantmečio mokyklų“ programos vadovė Judita Šarpienė.
Anot pranešimo, vasarą darbą pirmojo srauto savivaldybėse pradėjo visų keturių sričių – lyderystės veikiant, įtraukiojo, kultūrinio ir STEAM ugdymo – koordinatoriai, prasidėjo įvairūs infrastruktūros pokyčiai, reikiamų priemonių ir įrangos įsigijimas.
Artimiausiu metu taip pat prasidės ugdymo veiklos naujose aplinkose ir su mokyklų ugdymo partneriais, išvykos ir stažuotės, kvalifikacijos tobulinimo mokymai bei kūrybinės dirbtuvės.
„Savivaldybės darbus pradėjo strategiškai, atsižvelgdami į tai, ko labiausiai reikia naujųjų mokslo metų pradžiai. Ir, nors didžioji dalis savivaldybių didžiausią dėmesį skyrė infrastruktūrai, vasarą vyko ir įvairių kitų įdomių bei prasmingų veiklų“, – teigė J. Šarpienė.
Kaip vieną jų, J. Šarpienė nurodė praėjusią savaitę Prienų rajono savivaldybės organizuotą švietimo bendruomenės pikniką, jį šiais metais globojo „Tūkstantmečio mokyklų“ programa.
Taip pat pavasario pabaigoje Panevėžyje vyko lyderystės renginys, jame dalytasi gerosiomis patirtimis tarp skirtingų mokyklų, skaitomi pranešimai, organizuotos diskusijos.
Rugpjūčio pabaigoje vyko Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos organizuota konferencija „Švietimas šalyje ir regionuose. Švietimo teisingumas“, joje didelis dėmesys skirtas „Tūkstantmečio mokyklų“ programai.
Programos komandos ekspertės jau pradėjo vykdyti ir gyvas konsultacijas – vasaros pabaigoje viešėjo Druskininkų savivaldybėje ir su jų bei Lazdijų rajono savivaldybės komandomis aptarė šiuo metu rūpimus klausimas. Tokios konsultacijos bus teikiamos visą projekto vykdymo laikotarpį iki 2026-ųjų.
„Per šį laikotarpį mokyklose planuojama atnaujinti kabinetus, mokytojų kambarius, įkurti STEAM ugdymo laboratorijas, menų dirbtuves, liftus, sensorinius kambarius, įsigyti įvairių ugdymo priemonių, multifunkcinių baldų, skaitmeninės įrangos. Ne mažiau svarbios ir mokytojams bei mokiniams skirtos veiklos bei edukacijos“, – sakė J. Šarpienė.
Į praėjusiais metais paskelbtą kvietimą dalyvauti programoje atsakė daugiau nei 50 iš 60-ies Lietuvos savivaldybių.
Savivaldybės suskirstytos į du srautus: pirmajame dalyvauja 22 savivaldybės, aštuonios iš jų rengė bendrus planus, antrajame sraute – 36 savivaldybės, šešios iš jų rengė bendrus planus. Iš viso yra parengtas ir patvirtintas 51 pažangos planas.
Projekto biudžetas – 210 mln. eurų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondo lėšų ir ne daugiau kaip 44,1 mln. eurų iš valstybės biudžeto lėšų pridėtinės vertės mokesčiui kompensuoti.
Konkreti parama savivaldybei priklauso nuo mokinių skaičiaus savivaldybėje ir jos pažangos plano vertės: ji svyruoja nuo 500 tūkst. eurų iki 43 mln. eurų per visą projekto laikotarpį iki 2026-ųjų.
Pagrindinis šios programos tikslas yra sumažinti mokinių pasiekimų ir ugdymo kokybės skirtumus tarp skirtingų mokyklų savivaldybėse ir skirtingų savivaldybių.
To siekiama investuojant į veiklas, kurios gali padėti švietimo bendruomenei įgyvendinti atnaujintų ugdymo programų turinį, sustiprinti žinias ir įgūdžius, įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, stiprinant vadovų ir mokytojų lyderystės kompetencijas, skiriant papildomą dėmesį kultūriniam ir STEAM ugdymui mokyklose. Visa tai yra daroma vadovaujantis savivaldybės mokyklų tinklaveikos principu – skatinant dalintis ir bendradarbiauti, o ne konkuruoti tarpusavyje.