• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savo skaitytojams mes jau pasakojome apie lietuvišką elektromobilį „JonElis", taip pat apžvelgėme ir šio lietuviško kūrinio dizaino kūrimo evoliuciją. Šį kartą apie lietuviškus automobilius savo mintimis pasidalins jų kūrėjas Jonas Navickas.

REKLAMA
REKLAMA

 

Kas jums yra „JonElis"? Ar tai verslo projektas, mokslinis darbas ar hobis?

Norėjosi susikurti elektromobilį, tad iš pradžių tai buvo hobis, bet palaipsniui peraugo į verslą. Dabar „JonElis" – reklaminis automobilis, skirtas pristatyti mūsų kuriamiems ir parduodamiems elektromobilių technologijų sprendimams. Tad šiuo atveju stengėmės padaryti jį patraukliu iš išorės, kad pritrauktų žmones, o jau priėję pamatytų ir sumontuotas technologijas.

REKLAMA

Skaitytojai domisi techninėmis charakteristikomis. Kokia šio elektromobilio galia, koks sukimo momentas?

Šiuo metu jo galia 50 kW, sukimo momentas apie 200 Nm, maksimalus pasiekiamas greitis 130 km/h. Nors labai didžiuojamės projektu „JonElis“, tačiau matome daug dalykų, kuriuos reikia tobulinti. Šiuo metu aktyviai tobuliname technologiją, tad „JonElis" netrukus turės 70 kW variklį. Pagamintas kėbulas nėra labai dėkingas elektromobiliui, nes jis sveria apie 1,5 tonos, jo oro pasipriešinimo koeficientas siekia 0,7 (kai normalus būtų 0,3), pasipriešinimo riedėjimui koeficientas 0,4 (kai normalu būtų 0,2-0,22). Tad montuojant mūsų sukurtas elektromobilių technologijas į tinkamesnį kėbulą rezultatai bus dar geresni.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu „JonElis" yra reklama, vadinasi kažką parduodate?

Taip, visa elektros įranga, kokia yra sumontuota šiame automobilyje yra parduodama. Ją gali įsigyti bet kuris pirkėjas ir pats sumontuoti į standartinį automobilį ar pasinaudoti mūsų komandos pagalba. Susidomėjimas nuolat auga, nors klientų jau atsiranda ir Lietuvoje, didesnį susidomėjimą jaučiame iš kitų šalių pirkėjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabartinis elektromobilio įrangos komplektas gali būti suprogramuotas veikti vienu iš dviejų režimų:

1. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 300 Nm prie 1500 aps./min.

2. Maksimalus išvystomas sukimo momentas 200 Nm prie 3000 aps./min.

Variklis žinoma sukasi ir toliau (iki 10.000 aps./min.), tačiau sukimo momentas mažėja.

Kokia viso tokio malonumo finansinė išraiška?

Elektros variklis ir keitiklis kainuoja apie 12.000  Lt. Papildomai reiktų pirkti akumuliatorius ir kroviklį – čia jau kiekvienam pagal savo kišenę ir norus. Tai gali kainuoti nuo 2.000 iki 20.000 Lt. Turint tvarkingą standartinį automobilį ir norint jį perdaryti į elektromobilį iš viso prireiktų apie 35.000 Lt.

REKLAMA

Tarkime, imame kompaktišką automobilį „Toyota Aygo" ir bandome jį paversti elektromobiliu. Kokio rezultato galime tikėtis?

Toks automobiliukas iki 100 km/h įsibėgėtų per maždaug 9 sekundes, galėtų pasiekti apie 160 km/h maksimalų greitį, o su pilnai pakrautais akumuliatoriais nuvažiuotų apie 150 km. Vertinant bendrą elektromobilių technologijų išvystymo pasaulyje lygį tokie parametrai yra tikrai verti pagarbos.

REKLAMA

Montuojant elektromobilio techniką į standartinį automobilį reikia atkreipti dėmesį į du itin jautrius parametrus – svorį ir automobilio aerodinamikos bei riedėjimo pasipriešinimo koeficientus.

Svajokime dar toliau. Tebūnie jau sumontavome elektros variklį, keitiklį, akumuliatorius ir... atėjo laikas techninei apžiūrai. Kas tada?

Šiuo metu Lietuvoje toks automobilis techninės apžiūros nepraeitų. Norint jį pripažinti techniškai tvarkingu pagal dabar galiojančius įstatymus reikėtų nueiti „kryžiaus kelius" ir... nežinia ar tas pastangas vainikuotų pergalė. Tačiau šioje srityje išties yra džiugių žinių – Valstybinė Kelių Transporto Inspekcija ruošia naujus reikalavimus, kurie ženkliai supaprastins tokias procedūras, tad esame įsitikinę, kad greitai tai taps nebe kliūtimi elektromobilių populiarėjimui Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų