Vokietijos agentūros Ostkreuz fotografijos parodoje „Vokietijos vaizdai – 8 fotografijos požiūriai“ menininkai atkreipia dėmesį į skirtingus Vokietijos tikrovės vaizdus. 2008 m. rugsėjo 3 d. galerijoje „Kairė – dešinė“ atidaroma paroda, kurioje įvairialypės nuotraukos iliustruoja aktualias temas bei išreiškia specifinius Ostkreuz meninkų požiūrius.
Pirmojo tarptautinio meninės fotografijos festivalio Vilniuje „In Focus“ metu Vilniaus Goethe’s institutas pristato agentūros Ostkreuz menininkų parodą. 1990 m. agentūrą Berlyne įkurė septyni žinomi Rytų Vokietijos fotografai. Laikui bėgant jos narių gretas papildė menininkai iš Rytų ir Vakarų Vokietijos. 17 narių turinti agentūra šiuo metu yra viena iš pripažįstamų ir žinomiausių meno institucijų.
Fotografijos parodoje „Vokietijos vaizdai – 8 fotografijos požiūriai“ pristatomi aštuonių fotomenininkų darbai. Kiekvienas iš jų pasirinko dominančią temą, kuri atspindi jų asmeninę patirtį. Parodoje nėra Vokietiją reprezentuojančių vaizdų. Sukurtų vaizdų visuma pristato šių dienų vokiečių mentalitetus ir dvasines būsenas. Jos perteikia autentiškus ir išraiškingus požiūrius į šiuolaikinės Vokietijos politinę situaciją, o taip pat į individualius vokiečių gyvenimo etapus ir sferas.
Thomo Meyerio darbus iš serijos „Prie Šiaurės jūros“ galima pavadinti romantišku meilės prisipažinimu Šiaurės jūrai. Fotografas, siekdamas perteikti tėvynės jausmą, įamžina laukinę gamtą prie Šiaurės jūros salos Spiekeroog. Menininkė Jordis Antonia Schlösser, pateikdama vaizdus iš apleisto pramoninio Halės miesto, virstančio miestu vaiduokliu, tokiu būdu mąsto apie tėvynės praradimą. Anne Schönharting darbų serijoje „Vaikystė“ atkreipia dėmesį į apleistus vaikus, kurie priversti gyventi „laikinoje tėvynėje“. Fotografei svarbūs didėjantys socialiniai skirtumai Vokietijoje. Sibylle Bergemann įamžino „Nykstančius atsiminimus“. Ji ieškojo vietų, kurios pasakoja apie besikeičiančias epochas bei primena apie istorinius pokyčius.
Fotografės Linn Schröder vaizdai virsta visuomenės metafora. Sudėjus vaizdus drauge, jie sudaro spektaklį apie nūdieną. Darbuose iš serijos „Spektaklis“ menininkė ieško ir randa teatrališkos realybės vaizdų, kurie poetiškai pasakoja apie kasdienybę. Sekmadienis jau seniai prarado pradinę savo reikšmę, tačiau nepaisant to, vokiečiai turi sekmadienio įpročius, kuriuos su ironija pristato Annette Hauschild. Senatvė daugeliui asocijuojasi su paskutiniu gyvenimo etapu prieš mirtį. Ute Mahler vaizduoja senus žmones jaunystės kultą garbinančioje šalyje. Senoliai ne tik labai gyvybingi, bet ir stengiasi save realizuoti bei išlikti savarankiški. Į parodos atidarymą rugsėjo 3 d. atvyksiančio fotografo Wolfgango Bellwinkelio darbai iš serijos „Tėvynė II“ kalba apie šiuolaikinio žmogaus tėvynę. Menininkas teiraujasi jaunosios kartos, kas jiems yra išsvajotoji tėvynė ir asmeninė laimė.
Partneriai: galerija „Kairė – dešinė“, pirmas tarptautinis Vilniaus fotografijos festivalis „In Focus“
Fotografijų paroda „Vokietijos vaizdai – 8 fotografijos požiūriai“
2008 m. rugsėjo 3 d. – 20 d.
Galerija „Kairė - dešinė“
Latako g. 3
Vilnius