Sausio 20 d. lietuvių muzikos patriarcho Juozo Gruodžio 125-osioms gimimo metinėms skirtas Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertas oficialiai pradės 2010 metų Filharmonijos koncertų veiklos kalendorių. Klasikinę akademinę muzikos kultūrą sirpinančios ir skleidžiančios pagrindinės koncertinės įstaigos Lietuvoje repertuare šį pusmetį apie 60 renginių, kuriuos galima struktūruoti į tris tradicines serijas: ištaigingus orkestro muzikos koncertus, ažūrinius kamerinės muzikos vakarus bei nuotykingus koncertus visai šeimai.
„Ypatingas naujo Filharmonijos koncertų pusmečio akcentas – trys koncertai, skirti Fryderyko Chopino 200-osioms gimimo metinėms“, – pabrėžė Lietuvos nacionalinės filharmonijos generalinė direktorė Rūta Prusevičienė. „Chopino renginių ciklą vasario 20 d. pradės Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, „šopenisto“ Philippe‘o Giusiano ir Roberto Šerveniko koncertas. Vasario 24 d. Tichų miesto kamerinis orkestras „Aukso“ (Lenkija), diriguojamas Mareko Mośo, kartu su įvairiais instrumentininkais pristatys atraktyvų projektą „2010: Chopino odisėja“ (arba „Naujasis Chopinas“), kuriame skambės impresijos romantinio fortepijono poeto temomis. Šią „šopenianą“ užbaigs Petro ir Luko Geniušų koncertas, kuriame skambės 24 Chopino etiudai“, – minėjo Rūta Prusevičienė.
Pasitinkant jubiliejinį 70-ąjį Filharmonijos koncertų sezoną, šio pusmečio orkestro muzikos koncertų dominantė – jaunos tarptautinės klasikos scenos žvaigždės. Filharmonijos Didžiojoje salėje pasirodys šiuo metu su užsienio šalimis save tapatinantys jaunosios kartos Lietuvos solistai: Guoda Gedvilaitė, Evelina Puzaitė ar Gabrielius Alekna (pianistai) ir iš skirtingų Europos šalių pakviesti nepaprastų kūrybinių sugebėjimų atlikėjai: Janine Jansen, Anna Tifu, Sergejus Malovas (smuikininkai), Maksimas Rysanovas (altininkas), Danjulo Ishizaka (violončelininkas) ir kiti. Tačiau greta atlikimo meno jaunystės Filharmonijos publika galės patirti ir ilgametę patirtį sukaupusių atlikėjų muzikavimą, kaip antai legendinio pianisto Dmitrijaus Baškirovo, fleitos virtuozo Massimo Mercelli, dirigentų Antoni Wito, Ronaldo Zollmano ar Kasparo Zehnderio.
Tuo tarpu kamerinės muzikos koncertai, kurių daugiausia vyks Taikomosios dailės muziejuje, dėmesį trauks konceptualiomis, teminėmis ar žanrinėmis muzikos programomis. Jose išsiskleis visa kamerinio koncerto subžanrų paletė: nuo fortepijono ir vokalo rečitalių (pianisto Leonido Dorfmano, soprano Juditos Leitaitės), muzikavimo dviese (pianistų Petro ir Luko Geniušų, gitaristo Giampaolo Bandini ir bandonininko Cesare‘o Chiacchiarettos, baritono Giedriaus Prunskaus ir pianistės Jonės Punytės), trio popiečių („Claviola“, „FortVio“, „Vilniaus arsenalo“ ar Armonų trio), kvarteto koncertų ir kamerinių ansamblių pasirodymų (vokalinio vyrų a cappella ansamblio „Chanticleer“ bei Filharmonijos kamerinių ansamblių – Čiurlionio kvarteto, Valstybinio Vilniaus kvarteto ir ansamblio „Musica humana“ – programų, kurias įgyvendinti jie pasikvies keletą ryškių atlikėjų). Kamerinės muzika vėl suburs klausytojus ne tik Vilniuje, bet ir Trakuose, čia bus tęsiamas praeitą pusmetį pradėtas ir itin didžiulio publikos susidomėjimo sulaukęs koncertų ciklas „Muzika Trakų pilyje“.
Filharmonijos rengiamuose koncertuose įprastai skambės kanoninis Vakarų muzikos istorijos repertuaras, pasaulyje propaguojamas visų pagrindinės srovės koncertinių institucijų. Tai baroko ikonos – Bacho kūriniai, Vienos klasicizmo opusai, romantizmo muzika ir įvairių šioje epochoje suklestėjusių nacionalinių mokyklų autorių kūryba, impresionizmo muzika bei šiuolaikinės muzikos stilistinių krypčių (neoromantizmo, neoklasicizmo), be radikalių lūžių pratęsusių klasikinės muzikos istoriją, kompozicijos. Kita vertus, kaip ir kiekvieną sezoną, laukia nacionalinės lietuvių muzikos istorijos kūriniai: nuo akademinės kompozitorių mokyklos kūrėjo Juozo Gruodžio muzikos, gyvojo klasiko Algirdo Martinaičio premjeros iki jaunosios kartos autorių Charles’o Halkos ir Tomo Kutavičiaus naujų kūrinių premjerų.