Lapkričio 22 d. orkestro muzikos koncerte Nacionalinėje filharmonijoje skambės romantiniai Ernesto Chaussono ir Henryko Wieniawskio kūriniai smuikui ir orkestrui bei žymiausias Mauricè’o Duruflè veikalas – Requiem.
Programą atliks Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras, solistai
Solistė Diana Galvydytė
Diana Galvydytė (smuikas), Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas), Dainius Stumbras (baritonas), diriguos maestro Juozas Domarkas.
Koncerto programą simboliškai galima būtų vadinti prancūziška, mat visi trys kompozitoriai atstovauja prancūzų kompozicijos mokyklą. Bet, kaip ir dera asmenybėms, kiekvienas siekė atrasti ir įkūnyti savitą kūrybos braižą. Prancūzų romantizmo atstovas E. Chaussonas (1855–1899) ryškiausiai atsiskleidė vokalinėje ir kamerinėje kūryboje. „Liūdesys iš džiaugsmo“ – taip neretai apibūdinama šio kompozitoriaus muzika.
Paryžiaus konservatorijoje smuiko ir kompozicijos klases baigęs „smuiko Chopinu“ vadinamas lenkų muzikas H. Wieniawskis (1835–1880) savo kūryboje siekė įkūnyti lenkų nacionalinio instrumentinio stiliaus bruožus. Šis iškilus romantinės smuiko mokyklos atstovas labai praturtino smuiko repertuarą, jo kūriniai pasižymi įvairiapusiška virtuozine faktūra. M. Duruflé (1902–1986) Paryžiaus konservatorijoje baigė vargonų ir kompozicijos klases, greitai išgarsėjo kaip vargonų virtuozas, o kaip kompozitorius kėlė sau didelius estetinius reikalavimus, todėl jo kūrybinis palikimas nėra gausus. Didžiausią pripažinimą pelnė būtent koncerte skambėsiantis Requiem.
Pirmoji koncerto dalis skiriama smuiko ir orkestro dialogui, vyksiančiam pagal Chaussono ir Wieniawskio „scenarijų“. Skambės Chaussono (1855–1899) „Poema“ smuikui ir orkestrui Es-dur, op. 25 ir Wieniawskio (1835–1880) Fantaisie brillante Ch. Gounod operos „Faustas“ temomis, op. 20.
Smuiku solo grieš Diana Galvydytė – viena garsiausių Lietuvos jaunųjų smuikininkių, sėkmingai žengianti tarptautinės karjeros laiptais, į Lietuvą trumpam grįšianti iš Didžiosios Britanijos. D. Galvydytė mokėsi Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje. 2000 m. buvo pakviesta į Y. Menuhino mokyklą Londone. 2003 m. pradėjo studijas Karališkajame muzikos koledže pas prof. N. Bojarskają. Smuikininkė pelnė laurus 15 tarptautinių konkursų, grojo su įvairiais Lietuvos ir užsienio orkestrais, koncertavo Didžiojoje Britanijoje, Olandijoje, Austrijoje, Kanadoje, Lietuvoje, atliko rečitalius garsiose koncertų salėse, kaip antai „Cadogan Hall“, „Wigmore Hall“, Amsterdamo „Concertgebouw“ kamerinėje, Hagos teatro „Diligentia“, Vienos „Konzerthaus“.
Gausų atlikėjų būrį antrai koncerto daliai sutelks M. Duruflé Requiem, svarbiausia partija čia teks chorui. Pasak autoriaus, Requiem pagrįstas gedulingų mišių grigališkojo choralo temomis. Kai kur tekstas paliktas be orkestrinių intarpų, nes orkestras vaidina tik pagalbinį vaidmenį arba komentuoja įvykius. Requiem dalių muzikinę struktūrą nulėmė liturgijoje vartojamos formos. Muzikinio audinio dalimi tampa ir ramybę, tikėjimą bei viltį įkūnijantys vargonai. Jie čia ne akompanuoja chorui, bet tik paryškina tam tikrus akcentus arba praskaidrina pernelyg žmogišką orkestro skambesį.
Ne pirmą kartą Lietuvoje skambėsiantį M. Duruflé Requiem interpretuos maestro Juozo Domarko diriguojami Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis), Nacionalinis simfoninis orkestras, solistų partijas dainuos „Operos švyturių“ apdovanojimus nominacijoje „Metų operos viltis“ pelnę Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistai Jovita Vaškevičiūtė ir Dainius Stumbras, vargonų partiją atliks Renata Marcinkutė.