• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų spalį „Renault Colorale“ švenčia šio modelio premjeros 60-metį. Automobilis, kurį greitai pamėgo ir miestiečiai, ir provincijos gyventojai, pirmą kartą buvo pristatytas 1950 m.

REKLAMA
REKLAMA

Po antrojo pasaulinio karo, „Renault“, kaip ir dauguma Europos automobilių gamintojų, gamino iki 1939 m. suprojektuotus modelius. Po 1940 m. išaugo lengvųjų komercinių automobilių paklausa. Svarbia automobilių gamintojų klientų tiksline grupe tapo Alžyro, Prancūzijos Indokinijos ir kitų kolonijų ūkininkai ir kiti gyventojai, kurių kasdieniam darbui reikėjo lengvojo automobilio bei mini-furgono privalumus jungiančio modelio. Toks automobilis turėjo būti paprastas, patvarus, atsparus atšiauriam klimatui ir eismo sąlygoms.

REKLAMA

„Renault" modeliai, pasižymėję elegantišku stiliumi, kuris patiko Paryžiaus ar St.Tropezo klientams, mažiau rūpėjo ūkininkams ir darbininkams. Nenuostabu, kad 1950 m. spalį pristatytas „Renault Colorale“ nebuvo akinamai gražus. Masyvus automobilis labiau priminė 1940-ųjų Detroito stilių. Modelio pavadinimas, sudarytas iš žodžių COLOniale/RurALE (prancūzų kalba: kolonijinės/kaimo), atitiko automobilio paskirtį. Kitas tuo metu „Renault“ pristatytas naujas modelis „Renault 4CV“ nebuvo skirtas komerciniam naudojimui, jo variklio galingumas buvo nepakankamas transportuoti bent 500 kg krovinį.

REKLAMA
REKLAMA

Kurdami „Renault Colorale“ Billancourt inžinieriai panaudojo keturių cilindrų 2.38 litro darbo tūrio OHV variklį (603 W tipo), kuris buvo paimtas iš limuzino „Primaquatre ACL1" (nuo 1936 m.). Suspaudimo laipsnis buvo tik 6:1, variklis toleravo prastesnės kokybės kurą, kuris buvo naudojamas kolonijinėse valstybėse. Apie 48 AG pakako 1620 kg sveriančiam automobiliui, pasiekti 95 km/h greitį. Automobilyje buvo įmontuota pavarų dėžė, kurioje tik trečioji ir ketvirtoji pavaros buvo su sinchronizatoriais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Masinė „Renault Colorale“ gamyba prasidėjo 1950 m. rudenį. Kėbulas ir rėmas buvo pagaminti Chaussono gamykloje Gennevilliers.  1953 m. kovą, „Renault Colorale“ modeliai buvo pradėti gaminti su 1996 cm3, 58 AG varikliu. Šis variklis buvo sukurtas lengvajam automobiliui „Renault Fregate“, tačiau buvo naudojamas ir sunkvežimiuose „Gallion“ ir „Goelette“ bei iki 1970 m. buvo gaminamas „Saviem“ prekinio ženklo automobiliams SG2/3/4.

REKLAMA

Vėliau „Renault Colorale“ modelio gama buvo plečiama kuriant įvairius kėbulus ir specialios paskirties modelius. Viena iš populiaresnių modelio versijų buvo erdvus keturių durų „Colorale Prairie“, kuriame galėjo susėsti 7 žmonės. Šis automobilis - tolimas 1984 m. pristatyto „Renault Espace“ protėvis. Jo bagažinė talpino iki 2,8 m3. Dviejų durų versija vadinosi „Colorale Savane“, šis modelis buvo gaminamas 1950-56 metais. Šis automobilis puikiai tiko naudoti prastos kokybės keliuose. Buvo gaminama ir „Renault Colorale“ taksi – didelis, patogus automobilis, galėjęs vežti iki septynių keleivių. Tokie taksi važinėjo Paryžiuje, Lione ir kituose didžiuosiuose Prancūzijos miestuose, taip pat Danijoje, Ispanijoje. Ūkininkams ir amatininkams labiau tiko „Fourgon“ versija be šoninių langų, taip pat „Pick-up". Šie automobiliai buvo gaminami 1950-1953 metais. Pikapo „Coloniale“ versija, dar vadinama „Pick-up 85“ galėjo vežti iki 800 kg krovinius. 1953-56 m. buvo gaminama „Colorale Platteau-Ridelles“ versija su 2,0 varikliu, šis modelis taip pat galėjo vežti 800 kg krovinius.

REKLAMA

1952-56 m. „Pick-up Tout Terrain“ (4x4) versija, su 2.4 ar naujesniu 2.0 varikliu, buvo pasiūlyta rinkai. „Colorale Tout Terrain“ išsiskyrė masyviomis padangomis su 7,50 x 16 protektoriumi. Klientų užsakymu buvo montuojamos ir specialios padangos „PNEU-Sable“, pritaikytas vairavimui smėlyje. Maksimalus automobilio greitis ant kieto paviršiaus buvo 88 km/h, o bekelėje - 56 km/h. Su šiuo automobiliu buvo galima važiuoti kalvomis, kurių didžiausias nuolydžio kampas apie 50 laipsnių ir vežti iki 500 kg krovinius. „Colorale Tout Terrain“ šeimos modeliai buvo naudijami ir karinio mokymo srityse Prancūzijos kariuomenėje, tačiau plačiai kariniams tikslams šie automobiliai nebuvo naudojami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Renault“ automobiliai dalyvavo ilgose ekspedicijose, kurių tikslas buvo ne tik populiarinti prekės ženklą, bet ir išbandyti modelių patikimumą, įrodyti jų aukštą kokybę. 1950 m. gruodį „Renault“ komanda dalyvavo 16000 km maratone Paryžius-Alžyras-Keiptaunas. Maršrutas buvo suskirstytas į 32 etapus, driekėsi per Marselį, Alžyrą, Fort Lamy, Stanleyvillį, Elizabethvillį, Johanesburgą, Sacharos dykumą, savaną ir tropinius miškus. Maratone dalyvavo „Renault Savane“, „Pick-up Colorale“. Maratonui prasidėjus, po dviejų mėnesių buvo sukurtas 45 min. trukmės prancūzų filmas, kuriame buvo parodyta Billancourt komandos sėkmė.

REKLAMA

Tai buvo ilgiausias reklaminis filmas automobilizmo istorijoje, kuriame buvo rodomi tikri įvykiai. „Renault Colorale“ automobilių kokybė buvo įrodyta ne kartą, pavyzdžiui Tierra del Fuego lenktynėse Aliaskoje, Europos-Azijos ir Afrikos ralyje. 1957 m. „Colorale“ modeliai dalyvavo ralyje iš Abidžano (Dramblio Kaulo Krantas) į Paryžių. „Renault Colorale“ gamyba buvo baigta 1957 m. gegužę. Viso buvo pagaminta 43000 šio modelio automobilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų