Vakar į šimtmetį mininčią Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčią grąžinamas restauruotas XVII a. nežinomo Lietuvos autoriaus didžiojo altoriaus paveikslas „Švč. Mergelė Marija su Vaikeliu“.
Paveikslas buvo sudėtingai restauruotas Prano Gudyno restauravimo centre, prie darbų prisidėjo fizikai, chemikai, biologai, dailės restauratoriai.
Labai suniokotą, daugybę kartų grubiai atnaujintą, po 7–15 kartų pertapytą paveikslą kartu su pagalbininkais restauravo tapybos specialistė, aukščiausios kategorijos restauratorė Janina Bilotienė ir aukščiausios kategorijos metalo restauratorius Rimvydas Derkintis.
Per dvejus metus tyrėjams ir restauratoriams pavyko nustatyti, kad paveikslas žymiai vertingesnis, negu pradžioje buvo manyta. Nuvalius apnašas ir daugybę neprofesionalių pertapymų, nušvito verkiančios Madonos veidas. Iš 45 sudilusių ir sulūžinėjusių senųjų paveikslo aptaisų fragmentų pavyko restauruoti sidabro ir paauksuotąsias plokštes ir taip atkurti vertingos meistrystės darbinius.
Paveikslas į Palangos bažnyčią grąžinamas Šv. Roko atlaidams, o vėliau vėl keliaus į restauravimo centrą. Nuėmus aptaisus, toliau bus restauruojamos kitos tapytos paveikslo dalys. Šį darbą numatyta užbaigti ir paveikslą sugrąžinti Palangos bažnyčiai iki kitų metų vasaros.