Nors visi tvirtina, kad ateitis priklauso elektra varomiems automobiliams, jų gamintojai dar tik eksperimentuoja, keliais jų važinėja tik vienas kitas. Tuo tarpu dviračių elektrinių transporto priemonių gamintojai skaičiuoja pelnus. Štai Vokietijoje dabar pastebimos tendencijos, kad elektrinių dviračių pardavimai stipriai auga, o įprastų- krenta.
Dviračiai su pagalbiniais elektros varikliais itin populiarūs vakarų Europoje ir Japonijoje. Tai jau įprasta didžiųjų miestų transporto srauto dalis. Dabar jie tokie populiarūs, kad net ir preciziškoje Vokietijoje gerų elektrinių dviračių trūksta parduotuvėse, pirkėjams juos tenka užsisakyti iš anksto. Tokiai paklausai įtakos neturi net ir didoka kaina- paprastai geras elektrinis dviratis kainuoja apie 2000 eurų.
Elektriniai dviračiai paprastai komplektuojami su silpnais varikliais ir nedidelės talpos lengvais akumuliatoriais. Tad pedalus dviratininkams minti tenka gan dažnai, ypač važiuojant įkalnėn. Tačiau elektros variklis padeda raumenims, tad kelionė dviračiu nevargina net ir kukliau fiziškai pasirengusių žmonių.
Naujausių modelių elektriniai dviračiai leidžia be didesnių pastangų išlaikyti net apie 40 km/h greitį, baterijų užtenka 50 kilometrų pasivažinėjimui. Tad jie yra puiki alternatyva automobiliui dideliame mieste. Tiesa, Lietuvoje jų teko matyti vos keletą. Panašu, mūsų šalyje dar kandžiojasi jų kaina, nes naujas elektrinis dviratis kainuoja panašiai, kaip kuklesnis naudotas automobilis.
Tai Vokietijos televizijos „Deutsche Welle" rusų kalbos tarnybos parengtas vaizdo reportažas, apie elektrinių dviračių plėtrą:
Jau ne dviratis, bet dar ne elektrinis motoroleris. „YikeBike"- Naujosios Zelandijos konstruktorių požiūris į elektrinių dviračių evoliuciją: