E. Sašenko pirmajame „Eurovizijos“ pusfinalyje užėmė penktąją vietą
Balsas.lt primena: visi „Eurovizijos“ nugalėtojai
„Eurovizijos“ pusfinalio užkulisiai
Muzikologas Darius Užkuraitis, radijo stoties Opus 3 vadovas, vertindamas šiųmetį Eurovizijos konkursą, atkreipia dėmesį, kad publikai įspūdį daro geros ir melodingos dainos.
- Kodėl Lietuva vėl nelaimėjo Eurovizijos? - balsas.lt pasiteiravo D. Užkuraičio.
- Nežinau, kodėl Lietuva vėl nelaimėjo Eurovizijos – iš esmės daina – gera, gal ne tokia gera, kaip tos, kurios nugalėjo. Manau, kad mes dešimtuko, ko gero, buvome verti.
Kita vertus, lažybų kontoros pranašavo išankstinę sėkmę prancūzų atlikėjui, kuris yra iš tos pačios operos, kaip ir mes. Tai nei prancūzui labai pasisekė, nei mums. Matyt, kad tokie a la miuzikliniai, operiniai žanrai nelabai Eurovizijai tinka.
Galbūt šiuo momentu, o galbūt apskritai šiame festivalyje. Nes tai, visgi – tradicinės popmuzikos festivalis. Netgi rokeriai ten elgiasi panašiai ir visą šou daro pagal popmuzikos taisykles.
- Kodėl tokia sėkmė teko Azerbaidžanui?
- Azerbaidžanas turėjo tikrai nuostabią dainą. Kai ją išgirdau pirmą kartą, pasakiau, kad tai tikrai gera daina ir gaila, kad jie dainuoja po mūsų pusfinalyje.
Iš tikrųjų – puiki daina, tik nereikia galvoti, kad Azerbaidžanas ją sukūrė - ją sukūrė švedai. Azerbaidžanui dirbo visa komanda. Mano nuomonė išliko ta pati, kad daina – velniškai gera, o atlikėjai pakankamai prasti.
Pati nugalėtoja, kai žiūrėjau jos interviu, sakė, kad „iki šiolei aš buvau namų šeimininkė, o dabar tapau Eurovizijos nugalėtoja“. Tai aš pilnai tikiu, kad ji buvo namų šeimininkė, o vaikinukas – studentas. Jie – ne „profai“.
Nežinau, kas įvyko finalo metu, bet iš visų keturių kartų, kai aš ją girdėjau, jie patį geriausią variantą ir pademonstravo per finalą.
- Kalbant apie balsavimus ir simpatijas, galima galvoti, kad lietuviams vis dar imponuoja italų estrada?
- Galbūt, o gali būti, kad lietuvius ženklina geresnis skonis, nes išsirinkome gražią, skambią ir stilingą Evelinos Sašenko dainą. Italas nedainavo to „durno“ italų disco, jis dainavo tokį subtilų pop–džiazą – man visai džiugu, kad lietuviai įvertino italo dainą, nes ji nebuvo banali itališka dainelė.
- Žiūrovų balsavimas – didžiulis visuomenės nuomonės tyrimo pjūvis, leidžiantis daryti begalę išvadų...
- Noriu priminti, kad jau keletą metų balsuoja žiuri komisijos. Jų ir žiūrovų balsų santykis yra 50 prie 50. Manau, kad žiuri visose šalyse sudaro žmonės, kurie susiję su muzikos bizniu ir dėl to ten mažiau to balsavimo už kaimynus.
Neabejoju, kad ir kaimynus komisija įvertina, bet, jeigu tu iš tiesų pasiuntei gerą dainą, gerą balsą, tai, ką vertina muzikantai, tai ta daina vis tiek bus pažymėta komisijos ataskaitoje.
Čia reikėtų nesuabsoliutinti žiūrovų balsavimo, nes jie su komisiją balsuoja pusiau.
Išvadas daryti velniškai sunku: pirmojoje vietoje yra vienokia, antroje – kitokia daina, trečioje – dar trečiokia. Tarkime, švedų, italų ir Azerbaidžano dainos skiriasi kaip diena ir naktis. Padaryti išvadą, kokio stiliaus dainą reikėtų siųsti, nepaprastai sunku.
Iš esmės reikia siųsti gerą dainą ir gerą atlikėją. Nesvarbu, ar tai bus punk rock, popsas ar džiazas, svarbu, kad tai būtų gerai.
- Ką reiškia aukščiausia Lenkijos žiūrovų įvertinimas Lietuvos atlikėjai?
- Jie negalėjo balsuoti už save, bet pasinaudojo tuo, kad už Lietuvą dainavo lenkaitė. Manau, kad lietuviai irgi balsuotų už lietuvį, jei jis, tarkime, dainuotų už Kiprą.
Geopolitika ir politika visuomet lydi Euroviziją. Lenkai anksčiau už mus nebalsuodavo, o čia paėmė ir pabalsavo. Čia – daugiau žurnalistų ir valdžios išpūstas reikalas, o buitiniame lygyje žmonės parodė, kaip žiūri vieni į kitus.
- Kokios dainos patinka Europai?
- Nuo pat pirmo pusfinalio šnekėta apie tam tikrą tendenciją, kad iškrito visos tokios banalios dainelės, kur daugiau yra šou negu dainos, priedo pati daina paprasta, kaip trys kapeikos. Kaip anksčiau sakydavome „eurostandartas“, reikia paprastai, jokio gudrumo, tai tokios paprastos dainos ir iškrito.
O visos tos sudėtingesnės, geresnės dainos, jos praėjo. Šiųmetė tendencija, matyt, liks kokias dvi – tris Eurovizijas, nes iš tiesų grįžtama prie dainos. Matyt, kad Europą „veža“ romantika. Šį kartą nenugalėjo tokia daina, kad „ech, eikime ir pašokime“, nugalėjo romantiška, graži – apie meilę. Manau, kad romantika ir meilė visais laikais „vežė“.
Muzikologas Darius Užkuraitis, radijo stoties Opus 3 vadovas, vertindamas šiųmetį Eurovizijos konkursą, atkreipia dėmesį, kad publikai įspūdį daro geros ir melodingos dainos.
- Kodėl Lietuva vėl nelaimėjo Eurovizijos? - balsas.lt pasiteiravo D. Užkuraičio.
- Nežinau, kodėl Lietuva vėl nelaimėjo Eurovizijos – iš esmės daina – gera, gal ne tokia gera, kaip tos, kurios nugalėjo. Manau, kad mes dešimtuko, ko gero, buvome verti.
Kita vertus, lažybų kontoros pranašavo išankstinę sėkmę prancūzų atlikėjui, kuris yra iš tos pačios operos, kaip ir mes. Tai nei prancūzui labai pasisekė, nei mums. Matyt, kad tokie a la miuzikliniai, operiniai žanrai nelabai Eurovizijai tinka.
Galbūt šiuo momentu, o galbūt apskritai šiame festivalyje. Nes tai, visgi – tradicinės popmuzikos festivalis. Netgi rokeriai ten elgiasi panašiai ir visą šou daro pagal popmuzikos taisykles.
- Kodėl tokia sėkmė teko Azerbaidžanui?
- Azerbaidžanas turėjo tikrai nuostabią dainą. Kai ją išgirdau pirmą kartą, pasakiau, kad tai tikrai gera daina ir gaila, kad jie dainuoja po mūsų pusfinalyje.
Iš tikrųjų – puiki daina, tik nereikia galvoti, kad Azerbaidžanas ją sukūrė - ją sukūrė švedai. Azerbaidžanui dirbo visa komanda. Mano nuomonė išliko ta pati, kad daina – velniškai gera, o atlikėjai pakankamai prasti.
Pati nugalėtoja, kai žiūrėjau jos interviu, sakė, kad „iki šiolei aš buvau namų šeimininkė, o dabar tapau Eurovizijos nugalėtoja“. Tai aš pilnai tikiu, kad ji buvo namų šeimininkė, o vaikinukas – studentas. Jie – ne „profai“.
Nežinau, kas įvyko finalo metu, bet iš visų keturių kartų, kai aš ją girdėjau, jie patį geriausią variantą ir pademonstravo per finalą.
- Kalbant apie balsavimus ir simpatijas, galima galvoti, kad lietuviams vis dar imponuoja italų estrada?
- Galbūt, o gali būti, kad lietuvius ženklina geresnis skonis, nes išsirinkome gražią, skambią ir stilingą Evelinos Sašenko dainą. Italas nedainavo to „durno“ italų disco, jis dainavo tokį subtilų pop–džiazą – man visai džiugu, kad lietuviai įvertino italo dainą, nes ji nebuvo banali itališka dainelė.
- Žiūrovų balsavimas – didžiulis visuomenės nuomonės tyrimo pjūvis, leidžiantis daryti begalę išvadų...
- Noriu priminti, kad jau keletą metų balsuoja žiuri komisijos. Jų ir žiūrovų balsų santykis yra 50 prie 50. Manau, kad žiuri visose šalyse sudaro žmonės, kurie susiję su muzikos bizniu ir dėl to ten mažiau to balsavimo už kaimynus.
Neabejoju, kad ir kaimynus komisija įvertina, bet, jeigu tu iš tiesų pasiuntei gerą dainą, gerą balsą, tai, ką vertina muzikantai, tai ta daina vis tiek bus pažymėta komisijos ataskaitoje.
Čia reikėtų nesuabsoliutinti žiūrovų balsavimo, nes jie su komisiją balsuoja pusiau.
Išvadas daryti velniškai sunku: pirmojoje vietoje yra vienokia, antroje – kitokia daina, trečioje – dar trečiokia. Tarkime, švedų, italų ir Azerbaidžano dainos skiriasi kaip diena ir naktis. Padaryti išvadą, kokio stiliaus dainą reikėtų siųsti, nepaprastai sunku.
Iš esmės reikia siųsti gerą dainą ir gerą atlikėją. Nesvarbu, ar tai bus punk rock, popsas ar džiazas, svarbu, kad tai būtų gerai.
- Ką reiškia aukščiausia Lenkijos žiūrovų įvertinimas Lietuvos atlikėjai?
- Jie negalėjo balsuoti už save, bet pasinaudojo tuo, kad už Lietuvą dainavo lenkaitė. Manau, kad lietuviai irgi balsuotų už lietuvį, jei jis, tarkime, dainuotų už Kiprą.
Geopolitika ir politika visuomet lydi Euroviziją. Lenkai anksčiau už mus nebalsuodavo, o čia paėmė ir pabalsavo. Čia – daugiau žurnalistų ir valdžios išpūstas reikalas, o buitiniame lygyje žmonės parodė, kaip žiūri vieni į kitus.
- Kokios dainos patinka Europai?
- Nuo pat pirmo pusfinalio šnekėta apie tam tikrą tendenciją, kad iškrito visos tokios banalios dainelės, kur daugiau yra šou negu dainos, priedo pati daina paprasta, kaip trys kapeikos. Kaip anksčiau sakydavome „eurostandartas“, reikia paprastai, jokio gudrumo, tai tokios paprastos dainos ir iškrito.
O visos tos sudėtingesnės, geresnės dainos, jos praėjo. Šiųmetė tendencija, matyt, liks kokias dvi – tris Eurovizijas, nes iš tiesų grįžtama prie dainos. Matyt, kad Europą „veža“ romantika. Šį kartą nenugalėjo tokia daina, kad „ech, eikime ir pašokime“, nugalėjo romantiška, graži – apie meilę. Manau, kad romantika ir meilė visais laikais „vežė“.