„Verslas veža“ keliauja po įvairius šalies miestus bei miestelius – ar publika juose skirtinga, ar visur galioja daugmaž tie patys receptai?
„Verslas veža“ renginių ciklą, kuris skirtas jaunimo auditorijai, esame išskyrę į dviejų tipų renginius. Per metus organizuojame 5 renginius didžiuosiuose miestuose ir 11 renginių regionuose. Kasmet pasirenkame tokius regioninius miestus, kuriuose dar nebuvo šių renginių. Atitinkamai ir renginių koncepcijos šiek tiek skiriasi.
Renginiai didžiuosiuose miestuose pritraukia daugiau kaip 1000 dalyvių, todėl juos stengiamės organizuoti arenose ar didelėse patalpose: renginio metu skirtingose erdvėse vyksta įvairios veiklos. Tiesa, jau po pirmųjų renginių tapo aišku, kad kiekviename mieste publika yra skirtinga. Todėl prieš renginius bendravome su miestų, kuriuose vyks renginiai, savivaldybės švietimo skyriais, jaunimo centrais, mokyklomis.
Visuose mažesniuose renginiuose skaityti pranešimą pakviečiame verslininką, dirbantį tame regione ar kilusį iš ten. Tai darome su tikslu parodyti jaunimui, kad jei tik yra noro, verslą galima steigti visur, ne tik didžiuosiuose miestuose. Ir tikrai – Lietuvoje yra labai daug sėkmingų vietinių verslų pavyzdžių.
Ar šiais interaktyviais susitikimais domisi išskirtinai tik jaunimas, ar apsilanko ir vyresnių žmonių?
Tikrai nemažai vyresnių žmonių ateidavo į renginius didžiuosiuose miestuose, ne vienas apsilankė ir regioniniuose renginiuose. Dauguma jų arba turėjo tikslią verslo idėją ir atėjo pasisemti motyvacijos ar informacijos dėl tolimesnių žingsnių, arba tai buvo žmonės, jau turintys savo verslą ir ieškantys patarimų, konsultacijų dėl tolimesnio vystymo. Čia jiems labai padėjo didžiuosiuose renginiuose dalyvavę įvairių institucijų ir organizacijų atstovai, teikę konsultacijas renginio „Verslo apžiūrų ir konsultacijų centro“ erdvėje.
O kas Jus pačią įkvepia kuruojant šiuos projektus? Galbūt sulaukiate labai pozityvių ir toliau veikti skatinančių dalyvių atsiliepimų?
Žinoma, teigiami dalyvių atsiliepimai yra didžiausia paskata toliau stengtis ir plėtoti projektą. „Verslios Lietuvos“ misija yra dirbti Lietuvai ir todėl žinojimas, kad tavo darbas kažkam atneša naudą, motyvuoja daryti daugiau. Itin smagu yra sulaukti skambučių iš regionų, kuriuose dar nepavyko apsilankyti, su prašymu atvykti ir į jų miestą ar miestelį. Tai parodo, kad poreikis tokiems renginiams yra tikrai didelis ir kad tokie renginiai yra naudingi.
Taip pat renginių metu tenka susipažinti su daugybe įvairių įdomių žmonių, smagu bendrauti su jaunimu, aptarti problemas, su kuriomis jie susiduria norint pradėti verslą. Labai įkvepia ir sėkmės istorijos, kada sužinome, jog po mūsų renginio kažkas ėmė ir pradėjo verslą, įgyvendino savo idėją. Neretai pakviestų svečių, vietos verslininkų pokalbiai auditorijai tampa konkrečiam žmogui ta vienintele ir paskutine motyvacine akimirka, paskata imti ir daryti.
Pastebiu, kad žmonės turi daug idėjų, ypač jaunimas: gaunant šiek tiek padrąsinimo, atramos, sektino pavyzdžio, reikalai pajuda. Dar daug sklando mitų, kad užsiimti verslu sunku, sudėtinga, „yra ne man“, bet gyvi pavyzdžiai ir konkretūs klausimai-atsakymai išsklaido vyraujančias klaidingas nuostatas. Taip ir vyksta pokytis žmonių ir bendruomenių gyvenime. Man pačiai būti to dalimi kelia didelį džiaugsmą.
Dėkoju už pokalbį!
Sekite Kryptis karjerai naujienas Facebook paskyroje!