Mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos duomenimis, lietuviai Kūčių stalo patiekalams skiria ypatingą dėmesį ir dauguma jų dažniausiai gamina patys. Tarp populiariausių namuose gaminamų patiekalų taip pat patenka silkė, kurią namuose gaminantys teigia 79 proc. respondentų, salotos (72 proc.), kisielius (68 proc.), aguonų pienas (64 proc.) Kiek rečiau namuose šalies gyventojai gamina pyragėlius su grybais (31 proc.) ir grybų sultinį (17 proc.).
Prie kai kurių patiekalų gamybos lietuviai nelinkę praleisti daug laiko. Apklausos duomenimis, dažniausiai šventiniam stalui yra perkama jau iškepta duona (77 proc.) ir kūčiukai (62 proc.). Taip pat 36 proc. nurodė perkantys ir silkę.
„Pastebime, kad daug pirkėjų mėgsta Kūčių patiekalus gamintis patys, todėl stengiamės jiems pasiūlyti platų kokybiškų ingredientų pasirinkimą. Tačiau nepamirštame ir tų, kurie yra labai užsiėmę ir kuriems galimybė nusipirkti jau pagamintą žuvies ar kitą patiekalą Kūčių stalui yra labai svarbi. Tai padeda taupyti laiką, kurį galima skirti artimiesiems ir draugams“, – sako „Rimi Lietuva“ gamybos vadovė Ilona Radavičienė.
Norėdami palengvinti pasiruošimą šventėms ir išskirti aukščiausia kokybe pasižyminčius gaminius, RIMI nuo lapkričio pabaigos savo gamybos kulinarijos, konditerijos ir kepyklos gaminius pradėjo žymėti kokybę simbolizuojančiu prekės ženklu „Mano dienai“.
„Pamatę šiuo ženklu pažymėtus gaminius pirkėjai gali būti tikri, kad tai švieži, iš itin kokybiškų ingredientų, pagal RIMI virtuvės šefų kurtas ir ištobulintas receptūras paruošti gaminiai, tinkami tiek Kūčių ar Kalėdų stalui, tiek kasdienai“, – sako I. Radavičienė.
Apklausa taip pat atskleidė, kur žiemos švenčių stalui maisto produktus lietuviai perka dažniausiai. Net 69 proc. respondentų nurodė šventėms apsiperkantys prekybos centruose, 15 proc. – turguje, 9 proc. – mažose parduotuvėse, o 3 proc. produktus perka iš ūkininkų. Prekybos centruose dažniau šventėms apsiperka mažesnių miestų ir rajonų centrų bei kaimo vietovių gyventojai, turguje – didmiesčių gyventojai.
Spalio 17-27 dienomis „Spinter tyrimai“ atlikto Lietuvos gyventojų tyrimo metu apklausti 1004 respondentai nuo 18 iki 74 metų amžiaus.
Bendrovė „Rimi Lietuva“ šiuo metu valdo 44 prekybos centrus visoje Lietuvoje: 21 „RIMI Supermarket" ir 23 „RIMI Hypermarket“ formato parduotuves.