• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Fizinį smurtą iš mokinių patyrė kas šeštas pedagogas, psichologinį - du trečdaliai, rodo profesinių sąjunga atlikta apklausa.

REKLAMA
REKLAMA

Jos rezultatus spaudos konferencijoje trečiadienį pristatę profesinių sąjungų vadovai sako, kad reikia galvoti apie baudas tėvams bei draudimą grubiai prasižengusiems mokiniams toliau lankyti mokyklą.

REKLAMA

Vasario ir kovo mėnesiais apklaususios apie 4 tūkst. pedagogų Lietuvos švietimo profesinė sąjunga ir Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga išsiaiškino, kad asmeniškai iš savo mokinių per praėjusius ar pastaruosius metus psichologinį smurtą dažnai patirdavo 11,6 proc., retkarčiais - 57,3 proc. respondentų. Fizinį smurtą sakė dažnai patirdavę 3,6 proc., retkarčiais jį patyrė 13,3 proc. apklaustų pedagogų.

REKLAMA
REKLAMA

38 proc. respondentų sakė, kad jaustųsi nepatogiai kreipdamiesi pagalbos dėl smurto į mokyklos personalą, nes tai, jų manymu, būtų traktuojama kaip nesugebėjimas tvarkytis su mokiniais. 2,9 proc. apklaustųjų sakė, kad bijotų dėl to prarasti darbą.

„Mokytojas praktiškai mokyklose remiantis Švietimo įstatymu yra beteisis“, - spaudos konferencijoje apgailestavo Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos pirmininkas Eugenijus Jesinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, baudos tėvams, draudimas tęsti mokslus net ir kitoje mokyklose ir likusi galimybė siekti tik darbininkiškos profesijos vaikus galėtų labiau drausminti.

„Estija jau prieš dvejus metus įvedė baudas tėvams, kurie būtent nepasinaudoja savo tėvų galiomis ir neužtikrina atitinkamo elgesio savo atžalų tiek mokyklose, tiek viešojoje erdvėje. Šita bauda yra 500 eurų. Didžiojoje Britanijoje taip pat yra gana didelės baudos“, - dėstė jis.

REKLAMA

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius savo ruožtu sakė, kad mokinio krepšelio metodika kuria laukinės konkurencijos sąlygas ir mokyklos nesuinteresuotos šalinti mokinių dėl buhalterinių sumetimų.

„Atsakomybės didinimas yra vienas kelias. Kitas kelias yra motyvuoti mokyklas bendrąja prasme - tiek mokyklų administracijas, tiek pačius mokytojus, kad jie naudotųsi dabar galiojančiais įrankiais drausminti vaikus (...). Šiai dienai tiek mokyklų finansavimo sistema, tiek visuomenės opinija šitų prielaidų nesukuria", - sakė A.Jurgelevičius.

Apklausa taip pat atskleidė, kad 87,9 proc. Lietuvos pedagogų mano, kad jiems neapmokama už visus mokykloje dirbamus darbus.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų