Jei norite, kad jūsų darbuotojai kruopščiai išmanytų ir taikytų naujausias technologijas, pasirūpinkite paversti jų mokymosi procesą žaidimu. Tai skamba gan netradiciškai, tačiau žaidimų principų naudojimas suaugusiųjų verslo mokymo procese, jau įrodyta, kad yra rezultatyvi inovacija rinkoje.
Efektyvus santykis tarp žaidimų ir mokymosi ne vienerius metus yra akademinėje erdvėje tiriama sritis. Net jei dauguma tyrimų gilinasi daugiausiai į mokyklinio amžiaus vaikų psichologiją, žmogaus prigimtis leidžia tuos pačius principus taikyti ir suaugusiesiems. Paauglių protai tiesiog gerte geria virtualius pasaulius ir daugiažaidėjines aplinkas, siūlomas kompiuteriniuose žaidimuose internete. Kita vertus, dauguma suaugusiųjų naudoja kompiuterį reikalingai informacijai pasiekti ir susisiekti su profesionaliosiomis bendruomenėmis. Tai nereiškia, kad suaugusieji nedalyvauja kompiuterinių žaidimų kultūroje, juk apie 50 proc. suaugusiųjų patys žaidžia kompiuterinius žaidimus. Tiesa, dauguma jų nežino galios, kurios jų darbinei aplinkai ir profesiniam pasauliui gali turėti sužaidybinimas (angl. geimifikacija).
Vaikai ir suaugusieji išlošia besimokydami žaidžiant, nes geimifikacija:
Siūlo žaidėjams svaiginančią patirtį. Kai žmonės patiria virtualius scenarijus „iš pirmų rankų“, jie išmoksta geriau susieti dalyko medžiagą su savo realaus darbo patirtimi;
Reikalauja žaidėjų priimti dažnus, svarbius sprendimus. Žmonės geriausiai mokosi per išbandymus ir nesėkmes. Netgi klaidos yra prasmingos, kai žaidėjai mokosi jas taisydami. Verslo pasaulyje geriausias būdas įpratinti darbuotojus neklysti dirbant yra treniruoti juos simuliuojant klaidas per žaidimus;
Išryškina konkrečius tikslus, padedančius žaidėjams susikoncentruoti ties mokymusi. Nepaisant to, ar tikslas būtų nukauti drakoną, ar išmokti naujų kompanijos rinkodaros strategijų, žaidėjas įniks į veiksmą, jei suvoks, kas turi būti pasiekta. Dalinimasis savo strateginiais tikslais su kompanijos darbuotojais yra būtinas, nes informuoti darbuotojai nešvaistys savo laiko veltui dirbdami pagal trumpalaikes tiesiogines komandas be vieno, išgryninto tikslo;
Integruoja kiekvieno žaidėjo sugebėjimų lygį. Dauguma žaidimų kultūrų siūlo skirtingus žaidimų lygius vardan žaidėjų bendruomenių subūrimo, todėl ir versle geimifikacija gali sekti šia tradicija. Jei tam tikrų sričių darbuotojai kažkurioje srityje yra pranašesni už kitus, jie gali pradėti mokytis nuo sudėtingesnio lygio ir atvirkščiai;
Įtraukia socialinius tikslus siekiant sukurti efektyvią sprendimų priėmimo sistemą. Geimifikacija padeda prijunkyti darbuotojus bendradarbiauti ir dirbti komandoje;
Geimifikacija, arba kitaip, žaidybinių elementų pritaikymas versle, gali pasiūlyti kur kas daugiau, nei galite įsivaizduoti, net jei tai nėra jūsų patyrimo lauke.
Informacija iš www.ucc.lt