Mokyklose moksleiviai sukaupia didelį žinių bagažą, tačiau jaunam žmogui gana sunku apsispręsti dėl savo ateities, planuoti būsimą karjerą. Kokias mokymosi ar studijų programas reikėtų rinktis, norint įgyvendinti savo svajones, kaip geriausiai atskleisti savo gebėjimus, kaip rinktis darbą arba ką daryti nepavykus įstoti į norimą mokyklą?
Mokinių karjeros planavimą skatins Lietuvos mokinių informavimo ir techninės kūrybos centro (LMITKC) įgyvendinamas projektas, kurio tikslas – sukurti ir įdiegti ugdymo karjerai modelį, padėsiantį įgyti kompetencijas, planuoti ir įgyvendinti būsimą profesinę karjerą. Taip pat bus rengiami švietimo pagalbos specialistai, kurie konsultuos savęs pažinimo ir karjeros kelio planavimo klausimais.
Pasak projekto koordinatorės, LMITKC Karjeros planavimo skyriaus vedėjos Danutės Talačkaitės, iki 2013 metų planuojama parengti daugiau kaip 1700 karjeros konsultantų, kurie dirbs su bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniais.
Liepos 21 dieną LMITKC paskelbė viešąjį konkursą Bendrojo lavinimo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių ugdymo karjerai modelio sukūrimo paslaugoms pirkti.
Konkurse kviečiami dalyvauti visi juridiniai ir fiziniai asmenys, turintys kvalifikuotą personalą, galintys suteikti reikalaujamas paslaugas, turintys patirties įgyvendinant projektus, atliekant socialinius mokslinius tyrimus švietimo srityje, rengiant norminius dokumentus, programas, metodikas, rekomendacijas ir kitus dokumentus profesinio orientavimo ir ugdymo karjerai srityje bei turintys žinių apie ES ir kitų šalių patirtį organizuojant ugdymo karjerai paslaugas.
Ugdymo karjerai modelio paskirtis – aprašyti moksleivių ugdymo karjerai veiklos turinį, organizavimo ir koordinavimo principus teisiniu, finansiniu, administravimo ir kitais aspektais.
„Naujasis ugdymo karjerai modelis padės ugdyti mokinius karjerai per jų gebėjimų savianalizę, profesijų analizę ir profesinės veiklos bandymus, padės įgyti karjeros valdymo kompetencijų, – sako D. Talačkaitė. – O švietimo pagalbos specialistai padės jiems ne tik profesinio orientavimo klausimais, bet ir mokys pažinti savo gebėjimus, mokymosi ir darbo galimybes, susipažinti su įvairiomis profesinės veiklos sritimis, suvokti motyvus, planuoti būsimą karjerą.“
Naujasis modelis bus pradėtas įgyvendinti 2011 metų rugpjūtį. Planuojama, kad nuo 2013 m. bendrojo lavinimo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose ir savivaldybėse veiks per 700 ugdymo karjerai centrų.
Projektui įgyvendinti Europos socialinis fondas skyrė daugiau nei 50 mln. litų.