Catherine Bernett, „IMG Fashion“ kompanijos, organizuojančios Niujorko mados savaitę, atstovė tvirtai pareiškė, kad vienas didžiausių mados pasaulio renginių pavirto zoologijos sodu. Bernett teigimu, mados savaitė, kažkada buvusi platforma talentingų dizainerių saviraiškai, kurią galėjo įvertinti atrinkti žiniasklaidos atstovai ir pirkėjai, tapo varginančiu periodu visai mados industrijai. Ką gi, panašu, kad šią situaciją buvo nutarta pakeisti: pakvietimų, skirtų žiniasklaidos atstovams bei tinklaraštininkams, kiekis Niujorko mados savaitėje bus sumažintas net dvidešimčia procentų. Oskaras de la Renta buvo vienas pirmųjų dizainerių, pritarusių šiai minčiai. „Kam į mados pristatymus kviesti dvidešimt milijonų žmonių, neturinčių ryšio su drabužiais?“ – yra pasakęs de la Renta, sumažinęs savo pristatymų svečių sąrašą iki tų, atėjusių „su teisėtu profesiniu tikslu“.
Tačiau jaunų, ambicingų, kūrybiškų mados virusu sergančių žmonių apribojimai nuo neapmokamo bei sunkaus darbo neatbaido. Dar daugiau. Kai kuriuos dizainerius tinklaraštininkai įkvepia kūrybai. Pavyzdžiui, Marcas Jacobsas 2008 metais, vieną iš sukurtų rankinių pavadino žymaus tinklaraštininko, Bryanboy, vardu. Daugelyje Vakarų Europos valstybių ir, žinoma, kitoje Atlanto pusėje, tinklaraštininkai įgauna garsenybių statusą. Klausimas, ar tai gerai, kelia abejonių šio straipsnio herojei, reprezentuojančiai mums artimesnį, Baltijos šalių mados tinklaraščių, lobyną.
Aštuoniolikmetė Anni Jürgenson ne tik rašo populiarų tinklaraštį „Style Hurricane“, bet ir dirba modeliu bei kuria aksesuarus. Iš Tartu miesto kilusiai Anni asmeninis mados tinklaraštis padėjo pradėti ir modelio karjerą, kuomet šešiolikmetės fotografijas internete pastebėjo modelių agentūros atstovai.
„Rašyti tinklaraštį pradėjau būdama trylikos. Tuo metu man tai atrodė vienintelis būdas išreikšti savo susidomėjimą mada. Mėgau fotografuoti, dažnai mėgdžiodavau fotosesijas iš žurnalų, pati siūdavausi drabužius, tyrinėjau vintažines parduotuves“ – pasakojo vis tvirtesnius žingsnius ir modelių pasaulyje pradedanti žengti estė.
Merginos teigimu, susidomėjimas mados tinklaraščiais jos šalyje išaugo 2009 metais. Ir egzistuoja iki šiol. „Tinklaraštininkai šiuo metu gauna daugiau pakvietimų į šou, bendradarbiauja su prekiniais ženklais. Kai aš pradėjau rašyti „Style Hurricane“, tai buvo naujas dalykas. Tuo metu buvo tik 3-6 populiarūs tinklaraščiai. Dabar naujoji tinklaraštininkų karta iš tiesų sparčiai kyla“ – teigia Anni, juokaudama, kad seni tinklaraščiai tampa atgyvena, kadangi jų autoriai neišvengiamai sensta. Tačiau mergina surimtėja. Jos pažįstamų tinklaraštininkų tarpe ne vienas sėkmingai įsisuko į mados industriją, internetinę erdvę užleisdami naujiems vardams ir veidams.
Anni nesistebi, kad vis daugiau žmonių mados savaites vadina cirku. „Sutinku, kad tai, kas dedasi mados savaičių metu, panašėja į cirką. Šimtai mados gatvės fotografų fotografuoja žmones, kurie apsirėdė tik tam, kad sulauktų dėmesio. Tačiau ir čia galima įžvelgti pozityvą: prekiniams ženklams kuo puikiausiai pavyksta reklamuoti savo drabužius“ – pasakoja estė, kritiškai vertinanti mados tinklaraštininkų privilegijas mados savaičių metu. Modelio ir tinklaraštininkės manymu, pirmosios mados pristatymų eilės turėtų būti skirtos mados žurnalistams bei įtakingiems pirkėjams.
Kalbėdama apie Estijos tinklaraščių raidą ateityje, Anni teigė mananti, kad atsiras daugiau vaizdo tinklaraščių, kadangi šia technologija naudojasi vis daugiau spausdintų ir virtualių žurnalų. Anni neslepia, jos manymu, visą gyvenimą mados tinklaraštininku nebūsi. Tačiau mergina pripažįsta, kad tinklaraščio rašymas gali padėti žmogaus karjerai. Juk geriausias tokio atvejo pavyzdys yra ji pati.
Anni rekomendacijų sąrašas: