Namų kiemo tvarkymą galima pavadinti vienu iš laisvalaikio praleidimo būdų, kuris vieniems žmonėms suteikia daug džiaugsmo, o kitiems tampa pačia didžiausia kančia. Kartais mes jaučiame tik pareigą tvarkytis ir rūpintis savo namų aplinka.
Daugelis suaugusių, kuriems sodininkystė arba aplinkos priežiūra tapo hobiu teigia, kad potraukį rūpintis augalais pajuto jau vaikystėje. Jeigu vaikystėje nėra išugdomas jausmas rūpintis augalais, tai ir sulaukus brandaus amžiaus aplinkos priežiūra bus tik nemalonus ir varginantis darbas.
Jeigu norite, kad jūsų vaikas pamiltų savo kiemą, sodą ir jo tvarkymą pasinaudokite šiais patarimais:
1. Parodykite vaikui, kaip jūs patys mėgstate tvarkytis savo kieme 2. Vaikai turėtų matyti pavyzdį, kuris butų gražaus šeimininkavimo kieme zultatas. Užtenka ir to, kad jūs pasodintumėte gražų augalą, kuris jus džiugintų savo žiedais. Turite vaikui pasakyti, kad jeigu jo nelaistytumėte, tai jis nežydėtų ir nebūtų taip gražu. 3. Suteikite vaikui pagrindines kiemo tvarkymo arba sodininkystės žinias 4. Leiskite vaikui pačiam pasirinkti kokį augalą pasodinti, pateikite savo pastabas, padiskutuokite ir priimkite bendrą sprendimą. 5. Nesikarščiuokite, jeigu vaikui nepavyksta atlikti užduoties taip, kaip turėtų būti, juk svarbiausia, kad pirmiausia, jis pamėgtų tokį darbą. 6. Augalų persodinimas galėtų būti viena iš žaidimo formų. Reiktų vaikui paaiškinti, kad tai panašu į kaladėlių perdėjimą iš vienos vietos į kitą. Akcentuokite, kad reikia nemažai laiko sėkloms išaugti, todėl reikia išmokti kantriai laukti. 7. Paaiškinkite vaikui, kad kai kurie nors ir nemalonūs vabzdžiai yra ne tik labai naudingi, bet ir labai gražūs. Vaikas turi išmokti kiekvieną gyvą padarėlį. Paaiškinkite, kad augalams jie labai reikalingi. 8. Būtų puiku, jeigu vaikui leistumėte susikurti kieme savo darželį, kurį jis pats laistytų ir prižiūrėtų.
Dažnai galime susidurti su problema, kaip patraukti vaiko dėmesį ir sudominti jį sodo ir kiemo priežiūra. Televizorius, kompiuteriai, sportas ir daugelis kitų suplanuotų veiklų dažnai atitraukia susidomėjimą šia praktiškai naudinga veikla. Tėvams reiktų pabandyti vaiko laisvą laiką planuoti taip, kad rūpinimasis namų aplinka būtų derinamas su kitomis vaiko veiklomis.
Geriausia būtų atrasti auksinį viduriuką. Niekada negalima sakyti, pavyzdžiui, kad „tik tada galėsi eiti maudytis, kai paravėsi daržą valandą laiko“. Šiuo atveju, reikia leisti vaikui ravėti tiek, kiek jie sugeba sutelkti dėmesį į patį procesą ir kiek leidžia jo jėgos. Vaikas negali ilgai išlaikyti sukaupto dėmesio, todėl reikia jį suprasti ir likusį darbą pabaigti vieniems. Svarbu pagirti jį už pastangas.
Svarbiausia išugdyti vaikui pagarbą šeimos kiemui ar sodui ir visada suteikti galimybę pačiam pasodinti daigelį, palaistyti augalus. Patį didžiausią džiaugsmą vaikas patiria tada, kai gali pasigirti, kad tam tikrą augalą pasodino jis pats. Pasididžiavimo savo darbu jausmas yra galingas stimulas, kuris gali būti vienas pagrindinių aktinų toliau užsiimti tokia veikla.