Sekmadienį socialiniuose tinkluose BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ paskelbė nerimą keliančius kadrus, kuriuose matyti į krantą išmesta jachta.
Pajūryje – į krantą išmesta jachta
Kadrais pasidaliję gelbėtojai nuramino, kad nors vaizdas ir kelia nerimą, viskas baigėsi sėkmingai.
„Įgulos nariai nenukentėjo“, – pranešė BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“.
Kaip anksčiau skelbė naujienų portalas tv3.lt, jachta į krantą buvo išmesta per pirmąjį „Kuršių marių regatos“ etapą.
Etapas, vėjuotomis sąlygomis vykęs Baltijos jūroje, dalyviams iššūkių ir pamokų nepašykštėjo – daug kam plyšo burės arba jas valdančios virvės, vienai jachtai lūžo stiebas, o viena, tapusi nevaldoma, buvo išmesta į krantą ties Melnrage.
Žmonės nė vieno iš incidentų metu nenukentėjo, rašoma Lietuvos buriuotojų sąjungos pranešime žiniasklaidai.
Klaipėdos vardo etapas prasidėjo kiek stipresnio nei vidutinio vėjo sąlygomis, kuris vėliau, distancijai jau einant į pabaigą ir jachtoms judant link finišo, stiprėjo, ėmė pilti stipri liūtis. Nors didesnėmis jachtomis buriuojančios ir daug jūrinės praktikos turinčios įgulos su iššūkiais susidorojo be didesnių problemų, kai kuriems dalyviams išvengti skaudžių incidentų nepavyko.
„Mes su komanda jau buvome grįžę į krantą, sėdėjome, šildėmės, o trackeryje matėme, kad viena jachta pliaže. Manėme, kad tai – sekimo klaida, o pasirodė, kad ta jachta iš tiesų buvo išmesta į krantą. Dabar žinom, kad įgula saugi, be traumų, tas svarbiausia. Džiaugiamės, kad taip nenutiko ir mums, nes situacijų jūroje buvo įvairių“, – po finišo dalinosi jachtos „Levante“ komandos narys Benas Martišauskis.
Į krantą buvo išmesta jachta „Jūrų valkata“. Būdama pakankamai lengva jachta, stipresnio vėjo sąlygomis ji buvo paguldyta ant šono ir negalėdama atsisverti į vertikalią padėtį tapo nevaldoma, jūra ėmė ją nešti kranto link ir galiausiai išmetė į paplūdimį. Komandos nariai visi dėvėjo gelbėjimosi liemenes ir žinojo, kaip elgtis tokiose situacijose, dėl to nenukentėjo.
Tokį incidentą, kai jachta paguldoma šonu buriuotojai vadina „bročingu“ ir tai – gana dažnas nutikimas pučiant bent kiek stipresniam vėjui, tačiau dažniausiai įgulos svorio ir tinkamų veiksmų pagalba laivą pavyksta atstatyti į jo normalią padėtį. Tokį „bročingą“ patyrė ir „Levante“ komanda.
„Mes matėme, kaip ne vieną mūsų konkurentą vėjas paguldė, tad ėmėm galvoti, kad gal reikia nusileisti pavėjinę burę – vėjas jai jau per stiprus, tačiau nespėjom to padaryti ir paguldė ir mus. Gulėjom gana ilgai, visi keturiese bandėm viską, teko pjaustyt ir virves, bet galiausiai pavyko susirinkti tą genakerį (pavėjinė burė), pavyko jį nusileisti“, – pasakoja B. Martišauskis.
Dar vienai dalyvių jachtai „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis) tokio paties incidento – „bročingo“ – metu lūžo stiebas. Pasak kapitono, tokią baigtį lėmė viena nedidelė, bet reikšminga smulkmena – ne vietoje užsimaizgęs mazgas.