Po „Air France“ lėktuvo, skridusio iš Brazilijos katastrofos, griežtinami lėktuvų saugumo reikalavimai, praneša agentūra Associated Press.
„Airbus A330“ Atlanto vandenyne nuskendo birželio 1-ąją, skrisdamas iš Rio de Žaneiro į Paryžių. Visi 228 juo skridę žmonės žuvo.
Žuvusiųjų artimieji priekaištavo oro linijoms, jog net ir praėjus šešiems mėnesiams po nelaimės, jiems vis dar trūksta informacijos apie tai, kaip vyksta tyrimas. Nelaimę tirianti prancūzų agentūra BEA savo antrame pranešime pripažino, jog vis dar neaišku, kas nutiko.
Johnas Clemes, kurio brolis skrido lėktuvu, pasakojo, jog tyrėjai aukų šeimas tikino, kad lėktuvas nukrito mažiau nei per penkias minutes.
„Niekas nebuvo pasiruošęs avarijai. Pilotai bandė išgelbėti lėktuvą - įranga rodo, jog kai kurios komandos atliktos paskutinę minutę. Tad jie akivaizdžiai iš paskutiniųjų mėgino perimti kontrolę“, - pasakojo J. Clemes.
Automatinės žinutės, kurias lėktuvo kompiuteriai išsiuntė prieš pat avariją, rodo, kad jie gavo klaidingus greičio parodymus iš jutiklių, vadinamų Pito vamzdeliais. Pasak ekspertų, lėktuvui patekus į audrą dideliame aukštyje, skristi per lėtai ar per greitai gali būti pavojinga.
BEA ekspertų teigimu, saugumo standartai, pagal kuriuos vertinama lėktuvo įranga, ypač Pito vamzdeliai, ne visai tinkami dideliame aukštyje. Savo pranešime BEA ragina iš naujo persvartyti saugumo kriterijus, geriau juos pritaikant šalčiui, didelėms debesų masėms bei ledui.
Tiek Europos aviacijos saugumo agentūra, tiek JAV federalinė aviacijos administracija liepė avialinijoms visuose Airbus lėktuvuose pakeisti prancūzų gamybos Pito tūteles.
„Gėda, jog 228 žmonių turėjo mirti tam, jog ši problema būtų pradėta svarstyti rimtai“ , - piktinosi J. Clemes.