Kai kurie lėktuvų nusileidimo ir pakilimo takai yra „tik“ įspūdingi. Kiti – priverčia pašiurpti ir visko mačiusius keliautojus. „Travel and leisure“ sudarė pavojingiausių takų sąrašą.
Keleiviai, jei jau skrendate tokiu maršrutu, žiūrėkite pro langą išplėtę akis – tokių nusileidimų pamatysite nedaug.
1. Paro oro uostas Butano karalystėje
Į Paro oro uostą atvyksta visi, norintys aplankyti Butano karalystę, Ugninio drakono žemę tarp šventų Himalajų viršukalnių. Tačiau net ir tie, kurie neketina kopti į aukščiausius pasaulio kalnus, savo gyvybe rizikuoja dar nė neišlipę iš lėktuvo. Vienintelis karalystės oro uostas yra įrengtas 4880 metrų aukštyje. Tik puikiai apmokytas pilotas, gerai pažįstantis vietoves, gali saugiai laviruoti tarp aukštais medžiais apžėlusių kalnų šlaitų ir nutupdyti lėktuvą pačiame pavojingiausiame pasaulyje nusileidimo take.
2. Tarptautinis Princesės Julianos oro uostas San Marteno saloje
Tai – vienas didžiausių transporto mazgų visuose Karibuose, tačiau nusileidimo tako ilgis tėra 2180 metrų. Jo pakanka mažiems ir vidutinio dydžio lėktuvams, tačiau ne didiesiems „Boeing 747“ bei „Airbus 340“, kurie reguliariai leidžiasi šiame oro uoste. Kartais tūpdami lėktuvai beveik kliudo nusileidimo tako pertvaras. Be to, pavojus gresia ir žemėje – tūpti pradedama tiesiai virš paplūdimio, besiribojančio su oro uosto teritorija.
3. Ronaldo Reigano oro uostas JAV, Kolumbijos apygardoje
Net keista, kaip toks didelis oro uostas gali būti laikomas pavojingu. Tačiau nuo tiesos nepabėgsi. Oro uostas suspaustas dviejų zonų, kuriose draudžiami skrydžiai – pilotai negali skristi virš Pentagono ir CŽV būstinės. Be to, kylant reikiamą aukštį lėktuvas turi pasiekti itin greitai, o paskui staigiai pasukti į kairę tam, kad netektų kirsti oro erdvės, esančios virš Baltųjų rūmų. Po rugsėjo 11-osios įvykių šių objektų saugumas itin sustiprintas. Tad jei kariškiams lėktuvų maršrutai pasirodys įtartini – keleiviams už tai gali tekti sumokėti gyvybėmis.
4. Gibraltaro oro uostas
Jo nusileidimo tako ilgis – tik 1830 metrų, todėl pilotai privalo būti itin atidūs ir tikslūs. Tačiau pavojų kelia ne tik tai – nusileidimo-pakilimo taką kertą į Ispaniją vedantis kelias. Kai lėktuvai kyla ar leidžiasi, eismas sustabdomas.Todėl visada reikia itin atidžiai saugoti, jog „žiopli“ vairuotojai neiššoktų tiesiai prieš įsibėgėjusio lėktuvo nosį.
5. Matekane oro uostas Lesote
Viso labo 416 metrų ilgio nusileidimo takas yra įrengtas 2300 metrų aukštyje esančio kalnų slėnio pakraštyje.
6. Barra salos oro uostas Škotijoje.
Oro uostas įsikūręs miniatiūrinėje saloje, o jo nusileidimo aikštelė – negilioje įlankoje. Nusileidimo „žiaurumo“ mastas priklauso nuo to, ar tuo metu yra potvynis, ar atoslūgis. Todėl čia skraidantiems pilotams posakis „įklimpti į balą“ turi ne tik perkeltinę prasmę.
7. Tonkintino oro uostas Hondūre
Leidžiantis šiame oro uoste, tenka skristi virš kalnų viršukalnių ir prieš tūpiant pasukti į kairę 45 laipsnių kampu. Nusileidimo takas taip pat ne itin ilgas – tik 1864 metrai. Be to, aplinkinė teritorija itin gausiai apgyvendinta – prie pat tako įrengti namai, nusidriekusios judrios magistralės.
8. Džono Kenedžio oro uostas Niujorko valstijoje, JAV
Kiekvienas į šį oro uostą skrendantis pilotas privalo itin saugotis susidūrimo su lėktuvais, skrendančiais į du itin arti esančius – „La Guardia“ ir Niuarko – oro uostus. Vis dar prisimenamos dvi didžiausios nelaimės – 1960-ųjų, kai susidūrus dviems lėktuvams žuvo 127 žmonės, bei 1965-ųjų, kada pakilimo metu siekdamas išvengti susidūrimo „Douglas DC-7“ lėktuvo pilotas atliko neteisingą manevrą ir orlaivis nukrito greta esančiame Jones paplūdimio parke.
9. Madeiros oro uostas Portugalijoje.
Madeiros oro uoste, suspaustame tarp kalnų ir Atlanto, leidžiamasi tik pagal laikrodžio rodyklę. Pilotai specialiai mokomi, kaip atlikti šį manevrą. Iš pradžių lėktuvai kreipiami tiesiai į kalnus ir tik paskutinę minutę staigiai sukama į dešinę. Neįprastas ir nusileidimo takas – jis įrengtas ne žemėje, o „ore“ – leidžiamasi ant 2800 metrų ilgio tilto, kurį laiko 180, 80 metrų ilgio stulpų. Po tiltu – visuomet pilna mašinų stovėjimo aikštelė
10. Huancho oro uostas Sabos saloje, Antiluose.
Šis oro uostas pasižymi trumpiausiu pasaulyje nusileidimo taku, kurio ilgis tik 396,5 metro. Be to, lėktuvų pilotai turi kovoti su stipriu vėju bei vandens purslais.