Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos (VTD) nuosekliai plečia mūsų šalies pristatymo potencialiems užsienio turistams šiais metais geografiją. Prieš aktyviojo turizmo sezono pradžią Lietuvos kultūra, aktyvaus poilsio galimybės, miestų turizmas, SPA ir konferencinio turizmo paslaugos plačiai auditorijai pristatytos Maskvoje ir Paryžiuje.
2012 m. kovo 20 d. Lietuvos ambasados Maskvoje J. Baltrušaičio namuose organizuotoje verslo misijoje Rusijos turizmo verslo bei žiniasklaidos atstovams Lietuvos turizmo paslaugas bei artėjančio turizmo sezono naujienas pristatė daugiau kaip 50 Lietuvos svečių: regioninių turizmo informacijos centrų, kelionių organizatorių, viešbučių, sveikatingumo įstaigų, oro uostų atstovų. Verslo misijos dalyviai galėjo užmegzti tiesioginius kontaktus su daugiau kaip 70 Rusijos turizmo paslaugų verslo, žiniasklaidos atstovų, atsakingų turizmo srities Rusijos pareigūnų.
Kovo 21-24 d. VTD atstovai dalyvavo Maskvoje vykusioje didžiausioje Rytų Europoje tarptautinėje turizmo ir kelionių parodoje „MITT 2012“. Nors nemaža dalis Lietuvos stende apsilankiusių žmonių jau pažįsta Lietuvą ir negailėjo gerų žodžių mūsų kraštui, kurortams bei paslaugoms, lankytojai nepraleido progos geriau pažinti dar neatrastas lietuviško gintaro savybes, sužinoti apie skirtingas gintaro rūšis ar pritaikymo būdus. Taip pat aktyviai ieškota informacijos apie galimybes gauti aukštos kokybės kompleksines laisvalaikio praleidimo Lietuvoje paslaugas. VTD duomenimis, 2011 m. Lietuvą aplankė 320 tūkst. turistų iš Rusijos, 43 proc. daugiau nei 2010 m. Tikimasi, kad minėtų renginių ir gerėjančio susisiekimo su didžiausiais Rusijos miestais dėka šiais metais turistų iš Rusijos skaičius dar labiau išaugs.
Kovo 15-18 d. VTD taip pat atstovavo Lietuvą Paryžiuje tarptautinėje turizmo parodoje „MAP 2012“. Prancūzijos turizmo paslaugų verslo atstovams, žiniasklaidai ir visiems besidomintiems parodos lankytojams Lietuvos stende bei parodos metu organizuotoje spaudos konferencijoje buvo pristatyti svarbiausi mūsų šalies kultūriniai renginiai, plačios aktyvaus poilsio pasirinkimo galimybės, Vakarų Europoje konkurencingos SPA paslaugos.
Prancūzija – Lietuvai svarbi ir dar pilnai neatskleista atvykstamojo turizmo rinka. Galima pasidžiaugti, kad Lietuva yra populiariausia prancūzų turistų tarpe tarp Baltijos valstybių. Praėjusiais metais Lietuvą aplankė 25,7 tūkst. prancūzų turistų. Tai yra 13% daugiau nei Estiją ir net 24% daugiau nei Latviją. Dažniausiai prancūzai vyko į Lietuvą laisvalaikio, verslo ir profesiniais tikslais bei lankė draugus ar gimines.