Daugelis oro linijų bendrovių su nerimu laukia Didžiosios Britanijos vyriausybės sprendimo dėl šioje šalyje taikomo vadinamojo „oro keleivio atsakomybės mokesčio“. Mokestis keleiviams gali papildomai kainuoti milijardą svarų sterlingų per metus. Naujovės reiškia, kad bilietų kainos neišvengiamai didės.
Amerikiečių oro linijų „Virgin Atlantic“ vadovai teigia, kad dėl vyriausybės ketinimų padidinti oro keleivio atsakomybės mokestį, jau nuo kitų metų balandžio mėnesio „trumpieji“ skrydžiai pabrangs vidutiniškai apie 15 litų (4 £), o ilgai trunkantys, pvz., transatlantiniai skrydžiai, pabrangs maždaug 58 litais. „Didžioji Britanija yra viena labiausiai lankomų turistų šalių, tačiau nederėtų gerinti šalies ekonomikos turistų sąskaita“, – teigia Julie Southern, atsakinga už kompanijos „Virgin Atlantic“ pardavimus.
Kompanija siekia, kad mokesčiai būtų padidinti ne ilgai trunkantiems, o „trumpiems“ arba „vietiniams“ skrydžiams. Tokiems norams pritarė ir nacionalinis skrydžių operatorius „British airways“, kasdien iš Didžiosios Britanijos skraidinantis tūkstančius žmonių. „Per pastaruosius dvejus metus dėl „oro keleivio“ mokesčio skrydžiai po Europą pabrango 20 procentų, kai tuo tarpu transatlantiniai skrydžiai pabrango maždaug 50-112 procentų“, – komentavo Keith Williams, British Airways vadovas. Kol kas „oro keleivio atsakomybės mokestis“ priklauso nuo to, kur keleivis turi skristi, todėl mokestis svyruoja nuo 48 litų (12 £) iki 334 litų (85 £).
Abiejų kompanijų vadovai siekia, kad būtų patvirtintas dviejų grupių skirstymo principas (Europa ir likęs pasaulis), vietoje iki šiol naudojamo 4 grupių (Grupė A – 0 – 2000 mylios, pvz. D. Britanija ir Europa; Grupė B – 2001-4000 mylios, pvz. Šiaurės Amerika; Grupė C – 4001-5999 mylios, pvz. Karibai ir Tolimieji rytai; Grupė D – virš 6000 mylių, pvz. Australija). Šiuo metu keleiviai, skrisdami iš D. Britanijos į Kaliforniją (JAV) turi sumokėti didesnį mokestį nei skrisdami iki vienos iš Karibų salų. Sent Lusijos salos, esančios Karibų jūroje, turizmo ir civilinės aviacijos ministras Allen Chastanet teigia, kad padidinus mokestį skryžiams po Europą bent 8 litais (2 £), būtų galima sumažinti mokesčius kitoms šalių grupėms. „Didžioji Britanija yra vartai į Karibų regioną, todėl mes esame labai suinteresuoti, kad mokesčių našta buvo paskirstatyta kiek galima tolygiau“, – teigia A. Chastanet.
Didžiosios Britanijos pigių skrydžių bendrovės „EasyJet“ vadovė Carolyn McCall teigia, kad bet kokios šio mokesčio nuolaidos ilgai trunkantiems skrydžiams Didžiajai Britanijai atneš tik nuostuolius, kadangi į šią šalį daug kas atskrenda būtent su pigiomis avialinijos. Padidėję mokesčiai reikš tik vieną – neišvengiamai brangstančius bilietus.