„Mama šeštadienį mirė. Ne dėl to, jog žmogiškumo ligoninėje trūko, ne dėl to, jog buvo aprėkta... Tikrai nekaltinu dėl mirties... Bet kaltinu dėl žmogiškumo stokos. Kaltinu dėl nepagarbos. Kaltinu dėl smurto, kuris nebuvo fizinis“, – pasakojo moteris.
Moteris atskleidė, kad ilgai svarstė, ar dalintis šia istorija, tačiau ji tikisi, kad jos patirtis gali padėti kitiems.
„Vis lindo į galvą mintis, jog ji gali pakeisti kitus atvejus, gali pakeisti kitų žmonių būtį, gali pakeisti žmogiškumo sampratą ten, kur be jo pati profesija atrodo neįsivaizduojama, gali pakeisti požiūrį į žmogų ten, kur jis ir šiaip jaučiasi silpnas ir pažeidžiamas...“, – sakė ji.
Už pagalbą teko susimokėti
Moteris pasakojo, kad ligoninėje jos mama praleido tris savaites ir netrukus turėjo būti perkelta į kitą gydymo įstaigą, tačiau planus sujaukė teigiamas Covid–19 testas, po kurio ji buvo skubiai perkelta į koronavirusu sergančių pacientų skyrių.
Jos teigimu, koronavirusu sergančiųjų skyriaus darbuotojai su mama ne tik elgėsi nemaloniai, ant jos šaukė, tačiau paprašius nesutiko palydėti į tualetą. „Mama skundžiasi, jog ant jos piktai rėkia slaugė. Paprašius padėti nueiti į tualetą, gauna atgal riksmą, jog yra apgavikė ir melagė, kai labai norės – pati nueis.“
Vis dėlto, slaugė galiausiai sutiko padėti, tačiau – už atlygį. Negana to, moteris pridūrė, kad slaugė mamą aplankydavo vos kartą per pusdienį. „Į palatą pikta slaugė užsuka kartą per pusdienį, vakarienei atneša makaronų, bet ničnieko atsigerti – nei vandens, nei arbatos... Mamos vanduo kažkur sumestas tarp daiktų, kuriuos greituoju būdu kartu su ja perkėlė iš kardiologinio į Covid-19 skyrių. Pati susirasti vandens ji neturi jėgų... Moteris, visą gyvenimą nelepinta aplinkybių, nebijojusi vargų ir skausmų, man tyliai sako – čia kaip koncentracijos stovykloje...“, – išgyvenimais dalijosi moteris.
Ieškojo pagalbos administracijoje
Moteris neslėpė, kad dėl mamos jaudinosi, todėl bandė ieškoti pagalbos. Vis dėlto, kovo 11-ąją į ligoninę prisiskambinti nepavyksta nei vienu nurodytu numeriu. Ji pasakojo, kad susisiekti bandė ir kitais būdais, tačiau – nesėkmingai.
„Tuo metu man atrodo, jog tuoj viską sutvarkysiu, tuoj paskambinsiu, parašysiu ir viskas bus gerai... Bet telefono niekas nekelia, ligoninės vadovui rašau per „Messenger“, bet jis žinutės dar ir dabar neperskaitė, Sveikatos apsaugos ministrui Arūnui Dulkiui rašyti nedrįstu, suprantu, jog jis turi svarbesnių klausimų nei mano serganti mama Panevėžio ligoninėje... Apima beviltiškumo jausmas“, – prisipažino pašnekovė.
Nors galiausiai į ligoninę prisiskambinti pavyko, pašnekovė pasakojo, kad atsiliepusi darbuotoja taip pat bendravo nemandagiai, o paprašyta atsiųsti direktoriaus numerį pasiūlė jį susirasti internete.
„Jau kitą dieną prisiskambinus į ligoninę ir bandant išspręsti klausimą, kad būtų išrašyti vaistai, kaskart atsiliepdavo piktas rėkiantis balsas, kad netrukdyčiau, kad atstočiau, kad čia ne jų problemos...
Prašau pagarbos ir ramesnio bendravimo, bet nesėkmingai. Prašau ligoninės vadovo mobilaus telefono numerio. Gaunu atgal klausimą – internetą turit? Meluoju, kad neturiu. Atsako, jog kai turėsiu, tada ir susirasiu... Susirasiu kabinetinį stacionarų telefono numerį, kurio niekas nekels, nes gi penktadienio vakaras, savaitgalis...“, – atskleidė moteris.
Kaltina dėl žmogiškumo stokos
Moteris sakė, kad nekaltina gydytojų dėl mamos mirties, tačiau neslėpė, kad žmogiškumo kai kuriems – trūksta. „Mama šeštadienį mirė. Ne dėl to, jog žmogiškumo ligoninėje trūko, ne dėl to, jog buvo aprėkta... Tikrai nekaltinu dėl mirties... Bet kaltinu dėl žmogiškumo stokos. Kaltinu dėl nepagarbos. Kaltinu dėl smurto, kuris nebuvo fizinis“, – sakė moteris.
Ji svarstė, kodėl privatus verslas aptarnavimo kokybe rūpinasi kur kas labiau, nei valstybinės įstaigos ir sakė, kad pagarbos verti visi:
„Privatus verslas turi aptarnavimo standartus, kurie reikalauja iš darbuotojų tam tikros aptarnavimo, konsultavimo, bendravimo kokybės. Gal ir valstybinės institucijos tą turėtų daryti..? Juk bent jau pagarbos esame verti kiekvienas iš mūsų! Ir tie, kurie sveiki, ir tie, kur serga...“
Moteris neslėpė, kad istorija jautri ir neabejotinai turi subjektyvumo, tačiau viliasi, kad tai padės kitiems, besigydantiems šioje ligoninėje.
„Tai tik viena maža istorija, kurioje neabejotinai daug subjektyvumo, nes ji apie mano a.a. mamą... Bet tame skyriuje daug kažkieno tėvų, vaikų, artimųjų, kurie patyrė tai vakar, patiria tai šiandien, bet galbūt gali to nepatirti rytoj?“, – pasakojo pašnekovė.
Ligoninė pradėjo tyrimą
Naujienų portalui tv3.lt atsiųstame Respublikinės Panevėžio ligoninės komentare rašoma, kad ligoninė labai apgailestauja dėl moters mirties ir teigiama, kad toks darbuotojų elgesys – netoleruojamas.
„Respublikinės Panevėžio ligoninės kolektyvas labai apgailestauja dėl p. V.D. mamos mirties. Suprantame velionės artimųjų nuoskaudą dėl šios nemalonios situacijos. Kuomet sprendžiami žmogaus sveikatos ir gyvybės klausimai, o, ypač, artimųjų, visada tai labai jautru, skaudu, liūdna...
Informuojame Jus, kad Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija nėra gavusi jokio žodinio ar rašytinio nusiskundimo dėl minėto atvejo, kurį savo laiške, išplatintame Facebook paskyroje, aprašo p. V.D. ir įvardija tai kaip neetišką ligoninės darbuotojų bendravimą su pacientu ir jo artimaisiais. Neturėdami tikslesnių duomenų pateikti kokius nors paaiškinimus šiuo klausimu negalime
Sutinkame, kad, jei viskas vyko taip, kaip rašoma p. V.D. išplatintame laiške yra tiesa, tuomet labai apgailestaujame dėl tokių ligoninės darbuotojų veiksmų ir nuoširdžiai atsiprašome visų velionės artimųjų. Sakome vienareikšmiškai – tokio elgesio su pacientais ir jų artimaisiais ligoninės administracija niekada netoleravo ir netoleruos", – rašoma komentare.
Ligoninės atstovo Vytauto Riaubiškio atsiųstame laiške taip pat rašoma, kad ligoninėje bus pradėtas neplaninis vidinį auditas. „Savo ruožtu prašome visų žmonių raštu ar žodžiu kreiptis į ligoninės administraciją, jei manote, kad su pacientais ar jų artimaisiais ligoninės personalas elgiasi neetiškai ir nepagarbiai.
Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija užtikrina, kad turėdama šiuos duomenis, nedelsiant pradės neplaninį vidinį auditą, siekiant objektyviai išsiaiškinti visas aplinkybes. Nustačius ligoninės darbuotojų netinkamo elgesio su pacientu ar jo artimuoju faktą, bus reaguojama pagal galiojančias LR teisines normas", – rašoma laiške.
Taip pat atsakyme priduriame, kad kiekvienas toks atvejis ligoninėje – labai svarbus, todėl gavusi išvadas ligoninės administracija priims atitinkamus sprendimus.