Apie tai, kokios prekės šiuo metu yra paklausiausios, papasakojo „Eurovaistinės“ vaistinių tinklo vaistininkė Toma Gečienė, „Camelia“ vaistinių tinklo vaistininkė Ieva Sauserytė ir „BENU“ vaistinių tinklo budinčios vaistinės vedėja Inga Norkienė.
Daugiausiai dėmesio – peršalimo ligų simptomams
Visų vaistininkių atstovės vienodai pažymėjo – šiuo metu daugiausiai dėmesio sulaukia peršalimo ligos ir jų sukelti simptomai.
Pasak T. Gečienės, vis daugiau į vaistines užsuka tų klientų, kurie skundžiasi gerklės skausmu, nedideliu karščiavimu, užgulusia ar varvančia nosimi ir bendru silpnumu.
„Daugelis šių žmonių vaistinėse ieško ne tik nereceptinių vaistinių preparatų šiems simptomams gydyti, bet taip pat dairosi greitųjų testų, norėdami įsitikinti, kuria liga jie serga – peršalimu, gripu ar koronavirusu.
Vis dažniau dairomasi ir termometrų. Taip pat šiuo sezonu sulaukiame nemažai žmonių, kurie pas mus ateina jau su gydytojo receptu paskirtiems vaistams nuo koronaviruso ar gripo“, – teigė ji.
O I. Sauserytė pasakojo, kad klientai taip pat kreipiasi dėl sinusito, kosulio, karščiavimo, raumenų ar galvos skausmo.
Tad, pasak jos, stipriai populiarėja viršutinių kvėpavimo takų infekcijų simptomams mažinti skirti produktai. „Taip pat stebime ir išaugusią antibiotikų paklausą, lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu“, – pridūrė.
Tuo tarpu I. Norkienė pastebi, kad populiariausi šiuo metu yra priešvirusiniai vaistai, kurie yra skiriami gydytojų, bei gripo ir COVID-19 ligą nustatantys testai.
„Žinoma, ir visi kiti susiję produktai: kosulį, gerklės skausmą, temperatūrą veikiantys vaistai“, – pridėjo ji.
Populiariausi maisto papildai
Pasak vaistinių atstovių, didelio susidomėjimo sulaukia ne tik peršalimo ligų simptomus mažinantys produktai, bet ir maisto papildai.
Anot jų, šie skirti imuniteto stiprinimui, nes ne vienas lietuvis stengiasi išvengti įvairių nemalonių ligų.
„Kaip ir kiekvienais metais, atšalus orams žmonės imasi stiprinti savo imuninę sistemą, todėl į jų krepšelius dažniau nugula maisto papildai imuniteto stiprinimui“, – sakė T. Gečienė.
O štai I. Sauserytė pridėjo, kad tam tikros rūšys maisto papildų klientų tarpe išlieka pačios populiariausios. Anot jos, tai – žuvų taukai, preparatai su ežiuole, cinku, imbieru, kurkuminu, vitaminu C.
Vaistininkė pridėjo, kad populiarėja ir stresui bei įtampai mažinti skirti produktai, t. y. melatoninas, ašvaganda, pasiflorų, sukatžolės, melisos ar valerijono ekstraktų maisto papildai.
O pasak „BENU“ vaistinės vedėjos I. Norkienės, jų klientų krepšelių neaplenkia ir vitaminas D bei nervų sistemos stiprinimo ar miego sutrikimų šalinimo preparatai: „Stresui mažinti įsigyjama B grupės vitaminų, magnio preparatų.“
Odos problemoms malšinti skirtos prekės
Įdomu tai, kad, pasak „Camelia“ vaistinės atstovės, šiuo metu yra padidėję ir odai bei plaukams skirtų priemonių pardavimai.
Pasak I. Sauserytės, rudens pabaigoje orai pradeda vėsti, būna lietingi, tad šildymo sezonu klientai neretai susiduria su išsausėjusiu oru.
„Dažnas susiduria ir su sausa, išblyškusia veido ar kūno oda, rankų odos šerpetojimu, skilinėjimu bei kitomis odos problemomis.
Tai pastebime ir pagal pacientų kosmetikos pasirinkimus – dažniau pirkinių krepšeliuose atsiduria kremai, serumai, geliai, losjonai ar kiti kosmetikos preparatai, skirti sausai bei pažeistai odai, įpjovimų ar mažų žaizdelių dezinfekcijai bei gydymui“, – sakė ji.
I. Sauserytė pridėjo, kad pastebimas ir plaukų priežiūrai skirtų produktų pirkimo padidėjimas. Anot jos, vis dažniau klientai renkasi iš vaistinės įsigyti šampūną ar plaukų kondicionierių.
„Pacientai renkasi priemones nuo pleiskanų, plaukų slinkimo, taip pat maitinančius, drėkinančius šampūnus, kondicionierius ar balzamus, skirtus jautriai galvos odai ar pažeistiems plaukams“, – teigė ji.
Į krepšelius nugula kalėdinės dovanos
Dar vieni produktai, kurie šiuo metu vis dažniau atsiduria klientų krepšeliuose – kalėdinės dovanos. Tai pažymėjo I. Sauserytė ir I. Norkienė.
„Žmonės jau pradeda galvoti apie šventinį laikotarpį, jie ima ieškoti, ką galėtų padovanoti artimiesiems Kalėdų proga, todėl po truputį didėja ir kosmetikos, ir maisto papildų pardavimai“, – pasakojo I. Norkienė.
I. Sauserytė pridėjo, kad iš tiesų jau yra pastebimi padidėję kalėdinių prekių pardavimai. Anot jos, klientai jau yra pradėję žvalgytis, kaip ne tik nudžiuginti artimuosius, bet ir sustiprinti jų sveikatą.
Pasak jos, dažniausiai klientai įsigyja maisto papildų imuniteto stiprinimui, judėjimui ar grožiui.
Taip pat perka vitaminų kompleksus, o susidomėjimo nepraranda ir kosmetikos ar dekoratyvinės kosmetikos priemonės bei parfumerija.