Deguonies kaukės leistų kvėpuoti visai neilgai
Prieš kiekvieną skrydį visada išklausote saugumo instrukciją, kurioje būtinai minimos geltonos deguonies kaukės ir paaiškinama, kaip jas užsidėti. Iki skausmo yra pažįstamas sakinys: „Pasikeitus slėgiui lėktuve, jums virš galvos automatiškai pakibs deguonies kaukės – pasirinkite artimiausią, truktelėkite ir užsidėkite kaukę – iš karto bus pradėta tiekti deguonį“.
Kada nors pagalvojote, kas nutinka, kai patraukiate link savęs deguonies kaukę? Daugeliu atveju šis veiksmas įjungia cheminius deguonies generatorius, kurie yra įrengti virš kiekvienos sėdynės.
Tačiau šie generatoriai yra sukurti tiekti deguonį tik laikinai – parastai 14-20 minučių. To priežastis – per tiek laiko lėktuvas turėtų nusileisti iki tokio aukščio, kuriame jau turėtų būti pakankamai kvėpavimui reikalingo oro.
TAIP PAT SKAITYKITE:
Gėdos lenta: labiausiai erzinantys lėktuvų keleiviai
Prabangus pilotų ir stiuardesių gyvenimas įspūdingose nuotraukose
Lėktuvui gali baigtis degalai
2001 metų rugpjūčio 24 dieną „Air Transat“ lėktuvui ėmė trūkti degalų – tuo metu lėktuvas su 301 keleiviu ir pilna įgula buvo pakeliui iš Kanados į Portugaliją, virš Ramiojo vandenyno. Pilotai sugebėjo nusklęsti daugiau nei 100 kilometrų iki artimiausio oro uosto – lėktuvą išgelbėjo nedidelės kritinėmis situacijomis naudojamos turbinos, kurios elektrą gamina iš pro lėktuvą švilpiančio oro. Nors pagamintos energijos neužtenka normaliam lėktuvo veikimui, jos pakanka tam, jog pilotai galėtų pasinaudoti skrydžiui svarbiausiais instrumentais.
Minėtosios turbinos įrengiamos įvairiose lėktuvo vietose – tai priklauso nuo lėktuvo modelio ir jo gamintojo. Pavyzdžiui, „Boeing 787“ atveju, jos tvirtinamos lėktuvo korpuso apatinėje dalyje.
ŽIŪRIMIAUSIA GALERIJA:
Būdami lėktuvo tualete iš tikrųjų neužsirakinate
Tualetai lėktuvuose būna maži, ankšti ir kartais pasirenkami veiksmams, nesuderinamiems su skrydžio taisyklėmis. Vis tik tai nėra tokia privati erdvė, kaip jums gali atrodyti. Daugeliu atveju į ją galima patekti iš išorės net tada, kai iš vidaus jos yra užrakintos. Kai kuriuose lėktuvuose tokiu atveju tereikia pakelti ant durų esantį „WC“ ženklą ir pasinaudoti po juo paslėptu jungikliu.
Toks sprendimas priimtas dėl pprastų priežasčių – tai leidžia įgulos nariams atidaryti tualetą bet kokiu kritiniu atveju.
Atlenkiami staliukai yra labai labai purvini
Nors avialinijos labai stengiasi valyti savo lėktuvus, trumpas laikas, per kurį jie turi būti paruošti kitam skrydžiui, tiesiog nesuteikia progos pasirūpinti visais įmanomais paviršiais. Taigi, galima kelti klausimą, kokia vieta lėktuve turėtų būti laikoma nešvariausia?
Remiantis mikrobiologu atliktu tyrimu pranešta, kad tokia vieta yra būtent atlenkiami staliukai. Tad gerai pagalvokite ant jų dedami savo daiktus ir ypač maistą.
ŽIŪRIMIAUSIA GALERIJA:
Kai kuriuose lėktuvuose yra vadinamosios „palaikų spintos“
Kadangi per metus įvyksta daugybė trumpų ir ilgų skrydžių, žinoma, nepavyksta išvengti situacijų, kuomet žmonės miršta skrydžio metu. Nors tokiu atveju lėktuvo įgula bando nukreipti lėktuvą į artimiausią oro uostą, kartais tai būna neįmanoma.
Tais atvejais yra stengiamasi keleivio palaikus patalpinti pagarbiai ir, jei įmanoma, kuo toliau nuo kitų keleivių. Jei yra vietos, jie gali būti laikomi laisvoje kėdžių eilėje. Tačiau tais atvejais, kai skrydžiai yra pilnai užpildyti, mirusiojo kūną gali tekti pritvirtinti sėdynėje ir uždengti.
Tuo tarpu „Singapore Airlines“ kai kuriuose savo lėktuvuose įrengia specialią patalpą, vadinamą „palaikų spinta“. Keleiviui mirus ilgo skrydžio metu, jo palaikai būtų talpinami čia.