Daugelis pigių skrydžių bendrovių klientų keikia šių bendrovių pasirinktus oro uostus: toli nuo miesto, dažnai nepatogiai išplanuoti, ar net labiau primenantys slaptą karinę bazę, nei modernios architektūros pavyzdį. Pasaulyje egzistuoja ir tokių oro uostų, kuriems tiktų apibūdinimai: „neįprastas, baugus ar net pavojingas“.
Gibraltaro oro uostas
Gibraltaro oro uostas (makalius.lt nuotr.)
Ispanijos „apačioje“ netoli Maroko yra iki šiol išlikusi Didžiosios Britanijos kolonija – Gibraltaras. Čia dar per II pasaulinį karą buvo pastatytas oro uostas, turėjęs pasitarnauti karališkoms oro pajėgoms. Nors ir šiandien oro uosto statusas nebuvo pakeistas, tačiau juo naudojasi ir privačios oro linijų bendrovės.
Keisčiausia detalė
Vinstono Čerčilio prospektas yra judriausias kelias visame Gibraltare. Keisčiausia, kad jis kerta oro uosto pakilimo taką. Pakylant ar leidžiantis lėktuvams automobilių judėjimas sustabdomas kelio užtvaromis panašiai kaip stabdomas eismas važiuojant traukiniui. Nors daugeliui toks „sprendimas“ atrodo žaidimas žmonių gyvybėmis, kitos išeities nėra dėl kalno, užimančio beveik visą plotą.
Congonhas oro uostas
Congonho oro uostas (makalius.lt nuotr.)
(San Paulo, Brazilija)Daugelio didžiųjų miestų oro uostai yra pastatyti maždaug 10 kilometrų nuo miesto centro. Congonhas oro uostas buvo pastatytas San Paulo tuometiniame priemestyje 1936 metais, kai nebuvo numatyta tokia sparti miesto plėtra. Keisčiausia, kad per visus tuos metus San Paulo valdžiai tai atrodė normalu.
Keisčiausia detalė
Nors teigiama, kad šis oro uostas yra nutolęs maždaug 8 kilometrus nuo miesto centro, todėl yra saugu juo naudotis, daugeliui tai atrodo žaidimas su mirtimi. Norint lėktuvui pakilti ar nusileisti, reikia ne tik dviejų patyrusių pilotų, bet ir ypatingo dėmesio iš valdymo bokšto. Nors San Paule yra ypatingai daug dangoraižių, visa laimė, kad jie yra nutolę per minimalų saugų atstumą, kad niekam netrukdytų.
Courchevel tarptautinis oro uostas
Courchevel tarptautinis oro uostas (makalius.lt nuotr.)
(Courchevel, Prancūzija)Juokaujama, kad norint atskristi į šį ramų slidinėjimo kurortą Prancūzijoje, reikia nusiteikti „kietam“ nusileidimui kaip amerikietiškuose kalneliuose.
Keisčiausia detalė
Nors oro uostui nėra suteiktas, joks specialus statusas, norint čia nusileisti reikia turėti specialų leidimą, o lėktuvo pilotas turi būti atestuotas oro uosto darbuotojų. Tokie ypatingai griežti reikalavimai yra keliami dėl nusileidimo tako, kuris vietomis turi net 18,5 % nuokalnę. Vietiniai gyventojai gali papasakoti daugybę istorijų apie mažus lėktuvus, kurie dažnai dėl to „ypatingo“ tako vos nusileidę vėl pakildavo į orą.
Princesės Julianos oro uostas
Princesės Julianos oro uostas (makalius.lt nuotr.)
(Sint Maarten, Olandų antilai)
Nedaugelis oro uostų gali pasigirti turėdami puikų vaizdą į vandenį. Nedaugelis turistų gali pasigirti, kad pro juos kelis kartus per dieną praktiškai virš galvų skraido tikras lėktuvas. Visa tai galite patirti, jeigu nuspręsite atostogas praleisti šioje karibų saloje.
Keisčiausia detalė
Kiekvienąkart leidžiantis lėktuvui, pilotas turi būti ypatingai atidus ir neužkabinti tiek namų, tiek poilsiaujančiųjų paplūdimyje, kadangi oro uosto takas yra įsikūręs čia pat. Įdomiausia, kad net nuolatinis lėktuvų triukšmas, degalų kvapas ir, žinoma, pavojus neatbaido daugybės čia plūstančių poilsiautojų.
Qamdo Bangda oro uostas (makalius.lt nuotr.)
(Qamdo, Tibetas/ Kinija)
Tai yra aukščiausiai – 4,26 kilometrų – virš jūros lygio įrengtas oro uostas pasaulyje.
Keisčiausia detalė
Nors šis oro uostas yra itin mažas, o skrydžių į jį beveik nebūna, jis gali pasigirti net 5,63 kilometrų ilgio pakilo taku. Nors šis ilgis prilygsta net 61 futbolo aikštei, dažnai jo negana ir pilotai itin rizikuoja leisdamiesi. Pasirodo, kad leidžiantis tokiame aukštyje lėktuvas paprastai nuvažiuoja apie keturis kilometrus. Jeigu vėjas kalnuose yra bent kiek stipresnis, lėktuvai nusileidžia beveik ten, kur baigiasi takas.