Vietoj to, kad tėvai akcentuotų vaikų „sėkmę“ mokykloje, jie turėtų mokinti juos, kaip būti socialiais, kaip palaikyti gražius santykius ir kaip būti gerais piliečiais.
Tokias išvadas padarė du profesoriais, parašę knygą „Tapimas talentingu: ką sako mokslas apie sėkmingų vaikų auginimą“.
„Mes mokome vaikus daryti tai, ką daro kompiuteriai: įsiminti faktus. Tačiau kompiuteriai tame visuomet bus geresni nei žmonės“, – sako Temple universiteto Filadelfijoje (JAV) profesorė Kathy Hirsh-Pasek.
Šeši esminiai aspektai
Pasak jos, vietoj to, kad tėvai akcentuotų vaikų sėkmė mokykloje, jie turėtų kreipti dėmesį į šešis aspektus: bendradarbiavimą, komunikaciją, turintį, kritinį mąstymą, kūrybines inovacijas ir pasitikėjimą – jų svarba yra išdėstyta eilės tvarka.
Bendradarbiavimas išmoko vaikus bendrauti su kitais žmonėmis – tai yra esminis faktorius mokykloje ir už jos ribų.
Komunikacija – tai kalbėjimas, skaitymas, rašymas ir klausymas.
Turinio pagrindas yra komunikacija. Negali nieko išmokti, jei nesi išmokęs, kaip suprasti kalbą ar kaip skaityti.
Kritinis mąstymas remiasi turiniu – klausimas yra tas, ką dabar su tuo turiniu darysi.
Kūrybinės inovacijos yra kitas žingsnis – tu turi kažką tikrai gerai žinoti, kad galėtum sugalvoti kažką naujo.
Pasitikėjimas reikalingas tam, kad vaikus tėvai galėtų išmokti prisiimti saugią riziką.
Psichologai knygos autoriai sako, kad bendradarbiavimo mokinimas yra tėvystės pagrindas:
„Bendradarbiavimas yra viskas: į tai įeina ir sutarimas su kitais, ir savo impulsų kontroliavimas, kad neišmuštum kitų žmonių iš vėžių“, – sakė profesorius Hirsh-Pasek.
Autoriai taip pat sako, kad kritinis vaikų mąstymas ugdomas tada, kai yra skatinamas jų klausinėjimas – klausinėdami vaikai supras, kaip mąsto kiti žmonės.
„Ką mes darome su savo mažyliais šiandien, bus svarbu po 20 metų“, – sako Kathy Hirsh-Pasek.