„Kalbant bendrai apie kontekstą, kuriame yra visas aviacijos sektorius – pastaraisiais metais aviacijos rinka patiria didelį orlaivių trūkumą, kuris stabdo oro linijų plėtros planus ir pasiūlymus keleiviams.
Panašu, kad situacija artimiausiu metu nepasikeis, tačiau mūsų įdirbis leidžia išlaikyti laiko patikrintus maršrutus ir Lietuvos pasiekiamumą oru iš svarbiausių Europos sostinių ir didžiųjų miestų, taip pat – užtikrinti patogumą keleiviams, kurie žiemą renkasi atostogų skrydžius iš Vilniaus, Kauno ar Palangos“, – sako Tomas Zitikis, Lietuvos oro uostų skrydžių vystymo skyriaus vadovas.
Pranešime spaudai nurodoma, kad LTOU duomenimis, šią žiemą iš Vilniaus oro uosto numatytos 45 reguliarios skrydžių kryptys, iš Kauno – 19, o iš Palangos – 6. Viso žiemos skrydžių sezone bus vykdoma 70 reguliarių krypčių.
Į Vokietiją – rekordinis krypčių skaičius
T. Zitikio teigimu, strategiškai svarbių maršrutų tinklą išlaikyti ir plėsti padeda rizikos pasidalinimo skatinimo modelis, pradėtas taikyti LTOU tinkle pernai. Partnerystės su oro linijomis leidžia suformuoti ir vykdyti ilgalaikius bendrus verslo planus, pagrįstus rizikos pasidalinimo principu.
Pagal šį modelį vykdomi skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio, tarp Vilniaus ir Lisabonos, tarp Vilniaus ir Hamburgo, o nuo spalio 31 d. iš Lietuvos sostinės bus vykdomi reguliarūs skrydžiai į Vokietijoje esantį Diuseldorfą.
Iš viso žiemos sezonu keliones į Vokietiją planuojantys keleiviai galės rinktis iš dešimties krypčių: aštuonių iš Vilniaus ir dviejų iš Kauno. Lietuvos oro uostų duomenimis, toks mūsų šalies susisiekimas su didžiausia Europos ekonomika yra rekordinis ir svarbus tiek turizmui, tiek verslo ryšiams.
Kaunas stiprina ryšius su Jungtine Karalyste, Palangoje – svarbios jungtys su aviacijos centrais
Kauno oro uoste žiemos sezonu toliau bus vykdomi maršrutai, jungiantys su paklausiausiomis Jungtinės Karalystės, Airijos, Danijos, Ispanijos rinkomis. O nuo spalio 27 d. iš Kauno startuos nauja kryptis – į Belfastą. Iš viso Kauno oro uostą su užsienio šalimis šią žiemą jungs net 19 krypčių.
Daugiausia maršrutų Kauną jungs su Jungtinės Karalystės miestais. Keleivius iš Kauno priims du Londono oro uostai, taip pat Bristolis, Edinburgas, Liverpulis ir jau minėtas Belfastas.
Pasiilgę šilumos iš Kauno galės nuskristi į Malagą, Madridą ar Alikantę Ispanijoje, taip pat – į Pafosą Kipre.
Skrydžių žemėlapyje žiemą ryški išliks ir Palanga su šešiomis skrydžių kryptimis. Iš Palangos oro uosto žiemos sezonu galima planuoti keliones tiek į kaimyninę Rygą, tiek į tokius Europos susisiekimo centrus kaip Kopenhaga ar Amsterdamas, atveriančius gausybę galimybių jungiamiesiems skrydžiams į visą pasaulį. Tiesioginiai skrydžiai į Londoną, Dubliną, Oslą užtikrins sklandžias užsienyje dirbančių lietuvių keliones namo.
Žiemoti Kanarų salose bus patogiau
Didžiausias šalies oro uostas Vilniuje naujų krypčių sąraše greta Diuseldorfo dar siūlo galimybę nuo spalio 29 d. pasiekti Norvegijos sostinę Oslą (Sandefjordo Torpo oro uostą). Tą pačią dieną grįžta žiemos aviacijos sezono skrydžiai iš Vilniaus į Tenerifę (tris kartus per savaitę).
Į Gran Kanarijos saloje esantį Las Palmas oro uostą skrydžiai prasidės lapkričio 2 dieną. Nuo spalio 30 d. tiesioginiu skrydžiu iš Vilniaus bus galima pasiekti Jungtiniuose Arabų Emyratuose esantį Dubajų.
Slidinėjimo mėgėjai galės pasinaudoti proga ir tiesioginiais skrydžiais nuo gruodžio 21 d. apsilankyti Turine bei nuo sausio 11 d. Grenoblyje, Prancūzijoje.
Viena kryptimi – 34 skrydžiai per savaitę
Žiemos skrydžių sezonas aviacijos pasaulyje prasideda spalio mėnesio pabaigoje. Kasmet pokyčius lemiantis sezoniškumas yra įprasta Europos aviacijos rutinos dalis, kai oro bendrovės peržiūri savo krypčių žemėlapius. Dėl savo verslo modelio daugiau pokyčių vykdo žemų kainų oro linijų bendrovės – laikinai stabdo skrydžius tam tikromis kryptimis, pavyzdžiui, populiariomis vasarą, nes pietų Europoje ir kitur žiemos metu atvėsta orai, o turizmas atslūgsta.
Dėl šio dėsningumo, anot T. Zitikio, Lietuvos oro uostai ypač didelį dėmesį skiria susisiekimui su Europos sostinėmis, kurios dažnai tampa vartais į tolesnius kraštus.
LTOU duomenimis, didžiausias skrydžių dažnis šį žiemos sezoną iš Vilniaus toliau vyks į Lenkijos sostinę Varšuvą - 32–34 skrydžiai per savaitę, 28 – į Suomijos sostinę Helsinkį, 26 – į Latvijos sostinę Rygą, 19 – į Danijos sostinę Kopenhagą. Svarbu paminėti, kad oro linijų bendrovė „Brussels Airlines“ žiemos sezonu didina savaitinių skrydžių skaičių tarp Vilniaus ir Briuselio – per savaitę vyks penki skrydžiai.
Reguliarius skrydžius Lietuvoje žiemos sezonu numato vykdyti 12 oro bendrovių, iš kurių 9 yra tradicinės ir dar trys – žemų kaštų oro bendrovės.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!