Organizatoriai skelbia, kad šiemet buvo pateikta daugiau nei šimtas į vaikų gerovę orientuotų verslo idėjų, iš kurių maždaug penktadalis pateks į kitą etapą.
„Visos idėjos buvo inovatyvios, siūlančios naujus, kūrybiškus būdus vaikų socialinėms problemoms spręsti. Todėl kitam etapui atsirinkti tik 20 – buvo itin sunku“, – pasakojo Jurgita Ribinskaitė-Glatzer, konkursą rengiančios organizacijos „Reach for Change“ vadovė Baltijos šalyse.
Verslo idėjos, paremtos asmenine patirtimi
J. Ribinskaitė-Glatzer pastebi, kad kiekviena idėja – labai asmeniška, o jos kūrėjas pats savo šeimoje ar artimoje aplinkoje yra susidūręs su problemomis, kurias nori spręsti.
„Paraiškų teikėjų tarpe yra ir vaikus su negalia auginantys tėvai, ir vienišos mamos, ir su nelygybe, skurdu bei atskirtimi visuomenėje susiduriantys žmonės. Visos idėjos vertos ypatingo dėmesio, todėl vertinome jas itin kruopščiai ir atsakingai“, – pasakojo organizacijos vadovė.
Su paraiškomis susipažino „Reach for Change“ atstovai, ekspertai, savanoriai ir iniciatyvos partneriai. Pagrindiniai kriterijai vertinant paraiškas buvo socialinio verslo poveikis visuomenei, verslo modelio potencialas, sisteminio proveržio siekis ir lyderio tikėjimas idėja.
Anot J. Ribinskaitės-Glatzer, šiame projekte ieškoma tokia socialinio verslo idėja, kuri taptų ne laikina iniciatyva, tačiau tvariu, ilgalaikiu verslu, sprendžiančiu vaikų problemas Lietuvoje ar net už jos ribų.
Ne mažiau nei pati idėja, svarbus ir jos sumanytojas – „Pokyčių lyderis“. „Vienas iš pagrindinių šios iniciatyvos tikslų – rasti žmogų, kuris tikrai tikėtų idėja ir būtų nusiteikęs savo paties darbu siekti realių pokyčių sistemoje. Tam reikalingi ne tik verslumo įgūdžiai, bet ir didžiulė asmeninė motyvacija“, – sakė J. Ribinskaitės-Glatzer.
Tikslas – ilgalaikiai pokyčiai
Organizacijos vadovės teigimu, dauguma pateiktų socialinio verslo paraiškų puikiai atspindi dabartines mūsų šalies problemas.
„Šiemet paraiškose dominavo idėjos, siūlančios sprendimus vaikams su negalia ar specialiais poreikiais, taip pat ekologijos ir darnaus vartojimo temos bei kokybiško vaikų laisvalaikio, švietimo, didelės atskirties tarp regionų problemos. Net keli pareiškėjai įvardijo saugaus interneto vartojimo problemą. Kai kurios paraiškos – tai lyg tylus pagalbos šauksmas, kviečiantis padėti ir susivienyti sprendžiant jautriausias vaikų problemas“, – ryškiausias temas įvardino „Reach ForChange“ organizacijos vadovė.
2 etapas: „Verslo akseleratorius“
Ekspertų atrinktos geriausios 20 socialinio verslo idėjos keliauja į kitą etapą – gegužės viduryje vyksiantį „Socialinio verslo akseleratorių“.
„Šiame etape bus rengiami intensyvūs verslo ir socialinio pokyčio valdymo mokymai, kurių metu konkurso dalyviai turės progą pasitikrinti savo idėjos stiprumą, aktualumą ir kartu su patyrusiais specialistais išsigryninti jos problematiką, sukurti savo poveikio kelią“, – pasakojo J. Ribinskaitės-Glatzer.
Mokymus vainikuos gegužės 16 d. planuojamas viešas idėjų pristatymas komisijai, kurią sudarys 12-13 m. amžiaus vaikai ir ekspertai (vaikų teisių specialistai bei verslo atstovai).
Geriausiai idėjai – 20 tūkst. eurų
Konkurso nugalėtojas bus paskelbtas „Partnering For Change“ konferencijos metu. Geriausios socialinės idėjos autoriui atiteks partnerių įsteigtas piniginis prizas – svari 20 tūkst. eurų finansinė parama jo pasiūlytam pokyčiui įgyvendinti.
„Vertindama paraiškas komisija atsižvelgė ir į tai, ar mūsų skiriama parama tikrai padarytų didžiausią poveikį. Juk pagrindinis konkurso tikslas – padėti būsimiems socialiniams verslininkams sustiprėti tiek, kad vėliau jie patys gebėtų vystyti ir plėsti savo veiklą“, – sakė J. Ribinskaitės-Glatzer.
Dėl šios priežasties bent trijų geriausių socialinio verslo idėjų autoriai bus pakviesti prisijungti prie „Reach for Change“ verslo inkubatoriaus programos, kur gaus visapusišką ekspertinę paramą: strategines konsultacijas, profesionalų patarimus ir naudingus mokymus. Programos trukmė – nuo vienerių iki trijų metų.
Socialinio verslo konkursą „Reach for Change“ organizuoja drauge su ilgamečiais partneriais telekomunikacijų bendrove „Tele2“, žiūrimiausia televizija „TV3“ bei šiemet prie projekto prisijungusiu Šiaurės šalių ministrų tarybos biuru Lietuvoje.