Tiltai – taurūs statiniai. Kaip jungtis – paprastai tarp dviejų krantų,- rašytiniuose šaltiniuose minima jau 7 tūkstantmetyje pr. Kr. Pavyzdžiui, įvariuose šaltiniuose minima, kad 621 m. pr. Kr. užregistruotas pirmasis medinis tiltas Romoje per Tiberį. Šis tiltas buvo naudojamas net 900 metų. Romėnai statė ir akmeninius tiltus. Ypatingi tiltai – akvedukai buvo skirti vandeniui iš kalnų tiekti. Vienas tokių akvedukų yra išlikęs Prancūzijos pietuose – didingasis triaukštis Pont du Gard tiltas. Romos imperijos plėtimosi laikotarpiu tilto statybų technologijos buvo pradėtos taikyti ir Didžiojoje Britanijoje (romėnai buvo užkariavę didžiają dalį salos).Pirmieji paprastučiai tiltai buvo statomi iš medienos. Ilgainiui medinės konstrukcijos ištobulėjo. Įvairios lentų ir tašų santvaros, arkos, sudėtinės sijos naudojamos tiltų konstrukcijoms iki šiol. Išmokta medį klijuoti, impregnuoti. Vis dėlto labiausiai tiltų pažangą paspartino tai, kad XVIII amžiuje pradėtas naudoti metalas.
Ironbridge – visame pasaulyje žinomas pirmasis ketaus tiltas. Jis dažniausiai vadinamas industrinės revoliucijos simboliu. Šis tiltas savyje apima visus tuo metu pažangiausius elementus, kurie prisidėjo prie spartaus sunkiosios pramonės plėtros west midlands regione.
Pažangaus tilto statyba tapo galima tik tuomet, kai paspartėjo akmens anglies gavyba Black country (lietuviai.co.uk jau rašė apie šį regioną). Regione buvo pastatyta daugybė aukštakrosnių, kur buvo gaminamas koksas, būtinas lydyti geležies rūdai. Taip pat padidėjo geležies rūdos gavybos tempai, taigi jau 1781 metų sausio 1-ąją buvo atidarytas pirmasis arkinis ketaus tiltas per Severno upę Ironbridge. Anksčiau tokio tilto statyba buvo neįmanoma dėl milžiniškų išlaidų.
XVIII a. pradžioje vienintelis būdas persikelti per Severno upę buvo valtys arba plaustai. O dažnas kėlimasis per upę buvo aktualus ir todėl, kad darbininkai vykdavo į netoliese esančias kasyklas ir dirbdavo prie aukštakrosnių liejyklose.
1773 m. anglų architektas Thomas Farnolls Pritchard parašė vietos pramonininkui John Wilkinson Broseley, siūlydamas pastatyti tiltą iš ketaus. Dėl tilto architektas ir pramoninkas susitarė, tačiau tik prasidėjus parengiamiesiems darbams, architektas mirė. Abraham Darby III, liejyklos savininko anūkas, tapo tas žmogus, kuriam buvo pavesta pastatyti tiltą po T.F.Pritchard mirties.
Faktai:
Tiltui pastatyti buvo sunaudota 379 tonų metalo.
Planuotos išlaidos – £3200 (ketaus kaina buvo £7 už toną). Tačiau neapdairiai nepaskaičiuotos kitos išlaidos – mūro atramos, surinkimas ir t.t., todėl projektas buvo kur kas brangesnis nei buvo manoma iki tol. A.Darby įlindo į skolas, kurias turėjo dengti iki savo trumpo gyvenimo pabaigos.
Tilto pavadinimas suteikė vardą aplink šį statinį išaugusiam miesteliui.
Mitas:
Kalbama, kad saulėtą vasaros dieną, kai tilto šėšėlis krenta ant upės vandens, išryškėja du profiliai – architekto ir statytojo.