• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šv. Valentino dienai vartotojai dažniau užsako gėlių ir saldumynų, perka apatinius drabužius, juvelyrikos gaminius, skiria daugiau laiko grožio procedūroms. Kiti ieško antrosios pusės pažinčių svetainėse ar dažniau apsilanko restoranuose ir naktiniuose klubuose.

Šv. Valentino dienai vartotojai dažniau užsako gėlių ir saldumynų, perka apatinius drabužius, juvelyrikos gaminius, skiria daugiau laiko grožio procedūroms. Kiti ieško antrosios pusės pažinčių svetainėse ar dažniau apsilanko restoranuose ir naktiniuose klubuose.

REKLAMA

VVTAT dalinasi intriguojančiomis ir tikromis istorijomis iš VVTAT praktikos, rašoma Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pranešime.

Pirko moteriškus kvepalus – gavo vyriškus

Vyras rūpestingai rinko kvepalus savo draugei. Kaip rašė VVTAT skunde, buvo įsitikinęs, jog surado tobulą kvapą. Deja, Valentino dienos vakarą paaiškėjo, kad vietoje išsvajotų moteriškų kvepalų dovanų dėžutėje slėpėsi... vyriški!

„Neįmanoma! Uostėm, testavom su konsultante, dar pagyrė, kad puikiai pasirinkau!“ – rašė vyriškis. Pasikvėpinusi jais mergina pasakė, kad tai ne moteriški, o vyriški kvepalai! O dar ir pakuotę tuomet apžiūrėjo.

REKLAMA
REKLAMA

Pasirodo, konsultantė sumaišė ir padavė ne tuos kvepalus. Pasiskundus pardavėjas pasiūlė juos sunaudoti pačiam vyriškiui.

Deja, kokybiški kosmetikos gaminiai, taip pat ir kvepalai, nėra grąžinami, jeigu yra įsigyjami fizinėje parduotuvėje. Jeigu kvepalai įsigyjami internetu, juos galima grąžinti per 14 d., tačiau prekė turi būti neišpakuota, nenaudota ir nepraradusi prekinės būklės.

REKLAMA

Kvepalai ėmė ir išgaravo

Dar viena istorija su kvepalais. Vartotoja džiaugėsi įsigijusi puikius kvepalus, tačiau po 10 mėnesių pastebėjo, kad buteliukas pradėjo „garuoti“. Nurodė, kad kvepalų mažėja ir kad dangtelis yra apibėgęs.

Mergina kreipėsi į pardavėją, bet šis nesutiko priimti prekės atgal ir grąžinti pinigus. Po VVTAT apžiūros paaiškėjo, kad buteliukas pažeistas mechaniškai, bei, įvertinus visas aplinkybes, vartotojos skundas buvo atmestas.

REKLAMA
REKLAMA

Išrankūs vartotojai nesutinka su alternatyvomis romantinei nuotaikai sukurti

Mergina internetu užsisakė apatinio trikotažo komplektą „Aš – pažiba“, tinklines kojines virš kelių, kojinių diržus, smilkalus su feromonais bei orgazmą stiprinantį aliejų. Už visą užsakymą ji  paklojo nemenką sumą ir tikėjosi gauti prekes prieš Valentino dieną.

Deja, nesulaukusi jokios informacijos apie siuntą, ji susisiekė su pardavėju. Paaiškėjo, kad dalies prekių sandėlyje tiesiog nėra, todėl pardavėjas pasiūlė alternatyvius variantus, kurie visai neatitiko merginos šventinių lūkesčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O kadangi pardavėjas vilkino pinigų grąžinimą, mergina liko be prekių ir be sumokėtų pinigų. Tik kreipusis į VVTAT, pinigai buvo grąžinti.

Lovos rėmas su priedais suaugusiems

Panaši situacija nutiko kitam vartotojui. VVTAT gavo skundą dėl nekokybiško lovos rėmo. Vaikinas nepateikė lovos rėmo įsigijimo dokumento.

Vartojimo ginčas negali būti nagrinėjamas be įrodymų. Nors ir nenoriai, vaikinui teko jį pateikti. Pasirodo, sąskaitoje buvo įtrauktas gausus suaugusiems skirtų prekių sąrašas.

REKLAMA

Gėlės nuo „eks“?

VVTAT nagrinėjo jau ne vieną vartotojų skundą dėl užsakytų gėlių puokščių. Dažniausiai puokštės neatitinka tinklalapyje pateiktų nuotraukų.

Tačiau labiausiai vaikiną nuvylė bendrovė, kuri, pristatydama gėles mylimajai, neteisingai užrašė jo vardą ant kortelės, esančios prie puokštės.

Nors buvo suklysta tik viena raide ir pardavėjui atrodė, kad čia juk „nieko tokio“, bet paaiškėjo, kad pakeitus tą vieną raidę gėlės gavosi nuo mylimosios buvusiojo. VVTAT sprendė ne tik pinigų grąžinimo už netinkamai suteiktą paslaugą, bet ir galimų skyrybų klausimą.

REKLAMA

Beje! Užsakydami puokštes internetu, perskaitykite visą informaciją, nepraleiskite tokių sakinių kaip „gėlės parenkamos atsitiktiniu būdu“ arba „pagal sezoną“. Jeigu kyla abejonių, visada verta paklausti pardavėjo, ar įkelta nuotrauka atitinka puokštę, kuri bus pristatyta.

O pageidaujamą vardą atviruke nurodykite labai aiškiai, nes Domas gali tapti Tomu, Audrius virsti Andriumi, o Saulius – Pauliumi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Panaudoti apatiniai

Kasmet VVTAT gauna skundų, kuriuose reikalaujama grąžinti už apatinius drabužius sumokėtus pinigus, neva jie nepatiko dėl spalvos ar modelio.

Tačiau apžiūrų metu nustatomos dėvėjimo žymės – atspalvį suteikiančio kremo, prakaito ar kitų dėmių, užfiksuojamų specialiomis patikrinimo lempomis.

Tokiais atvejais VVTAT vertina, kad vartotojai elgiasi nesąžiningai ir skundžiasi nepagrįstai. Taigi nebandykite grąžinti panaudotų apatinių, kad po to nereikėtų raudonuoti.

REKLAMA

Kokybiški apatiniai drabužiai, įsigyti fizinėje parduotuvėje, yra negrąžinami. Internetu įsigytus apatinius drabužius galima grąžinti per 14 dienų tik tada, kai jie yra nedėvėti, nenuimta higienos plėvelė, nepašalinta etiketė.

Internetu užsakytus apatinius drabužius galima apžiūrėti tik tiek, kiek tai būtų galima padaryti fizinėje parduotuvėje: įvertinti apatinių drabužių dydį, apžiūrėti modelį, spalvą ir jokiu būdu jų nedėvėti.

REKLAMA

Stebuklinga liemenėlė, padedanti numesti svorio 

VVTAT praėjusiais metais sulaukė skundo dėl vartotojos įsigytos liemenėlės, kurios aprašymas buvo tikrai atkreipiantis dėmesį:

„Sakoma, kad mūsų belaidės liemenėlės stumia riebalus iš rankų ir spenelių atgal į krūtis, padėdamos raumenims grįžti į teisingą padėtį ir taip numesti svorio.“ 

Skunde minimas gerai žinomas apatinių drabužių prekės ženklas, tačiau liemenėlės kaina gerokai žemesnė nei įprasta, o visas prekės aprašymas žada stebuklus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokiais atvejais visada raginame vartotojus pasitikrinti, ar el. parduotuvė patikima: patikrinti kontaktus, registracijos adresą, teksto rišlumą svetainėje, taip pat atsiliepimus ne parduotuvės svetainėje, o internete.

Nors ir neskalbta, tačiau kokybiška

Dėl liemenėlės su problemomis susidūrė ir kita vartotoja – kreipėsi dėl atsiklijavusios liemenėlės sujungimo siūlės.

Pardavėjas nurodė, kad po tam tikro skalbimų skaičiaus, netinkamai prižiūrint apatinius, skalbiant netinkamoje temperatūroje, tokia situacija galėjo susiklostyti.

REKLAMA

Vartotoja nesutiko ir nurodė, jog nuo įsigijimo per 5 mėn. nė karto neskalbė liemenėlės.  VVTAT, atlikusi tyrimą ir įvertinusi prekę, nustatė, kad defektas atsirado dėl mechaninio poveikio dėvėjimo metu, įsigijus netinkamo dydžio liemenėlę.

Netinkamos kokybės suaugusiųjų prekės

VVTAT, vykdydama planinius patikrinimus, tikrina ir suaugusiesiems skirtų prekių parduotuves. Dažniausiai nustatomi ženklinimo reikalavimų pažeidimai. Tačiau gaunama ir vartotojų nusiskundimų.

REKLAMA

Vienas vartotojas skundėsi įsigijęs stimuliatorių, tačiau vos po trijų mėnesių prietaisas tiesiog nustojo veikti! Kreipęsis į pardavėją, vartotojas išgirdo pasiūlymą – nuolaida naujai prekei arba keitimas kita. Visgi vartotojas, nusivylęs preke, tokios pat nebenorėjo, kreipėsi į VVTAT dėl pinigų grąžinimo.

VVTAT konstatavo, kad atsižvelgiant į prietaisui suteikiamą garantiją ir naudojant jį pagal paskirtį, gaminys turėtų veikti kur kas ilgiau, ir vartotojo skundą pripažino pagrįstu.

REKLAMA
REKLAMA

Kai nuvilia meilės harmonijos kursai

Vartotoja užsiregistravo pažinčių tarnyboje, tikėdamasi naujų pažinčių ir romantiškų susitikimų. Už paslaugą sumokėjo didelę sumą, tačiau netrukus suprato, kad apie pažintis čia nebus net kalbama.

Vietoje pasimatymų buvo pasiūlyta įsigyti mineralų psichologinei būsenai pagerinti bei papildomos paslaugos – saviugdos kursai. Ir jokių pažinčių vakarų! Pasijutusi apgauta, vartotoja kreipėsi į VVTAT, prašydama, kad jai būtų grąžinti pinigai.

Būkite budrūs dėl pažinčių svetainių

Nusprendę ieškoti romantikos tik suaugusiesiems skirtose pažinčių svetainėse, būtinai perskaitykite svetainės taisykles. Dažniausiai vartotojai, kurie kreipiasi į VVTAT, būna net neperskaitę svetainės taisyklių bei sąlygų, narystės ir prenumeratos kainos ir kt.

Svarbu įsidėmėti pagrindinę taisyklę – vartotojas turi teisę atsisakyti internetu sudarytos sutarties per 14 dienų, o paslaugos teikėjas privalo grąžinti sumokėtą narystės mokestį. 

Tačiau jei vartotojas per tą laikotarpį peržiūri kitų narių profilius ar su jais susisiekia, paslaugos teikėjas nurodo, kad vartotojas jau pradėjo naudotis paslauga ir turi sumokėti kompensaciją, kuri gali sudaryti ne mažiau kaip 50 proc. narystės mokesčio.

Būtina išsiaiškinti ir narystės pažinčių svetainėje nutraukimo taisykles: kai kurios svetainės sutartis pratęsia, jei vartotojas per tam tikrą laikotarpį jos neatsisako.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų