„Svarbiausia – tikėti savo idėja ir mėgautis tuo, ką darai. Kai verslas gimsta natūraliai, negalvoji apie pinigus, skiri daug laiko, visa komanda dirba išvien ir palaiko vienas kitą – anksčiau ar vėliau pasiseka“, – mintimis su organizacijos „Reach for Change“ rengiamo verslo inkubatoriaus dalyviais dalijosi viena iš „Mummymoon“ įkūrėjų I. Juodelytė.
Sėkmei reikia išskirtinumo
Pašnekovė neabejoja, kad gera verslo idėja gali gimti visiškai neplanuotai, nesiverčiant dėl jos per galvą. Anksčiau kostiumus kino filmams kūrusią I. Juodelytę sumanymas išbandyti aukštąją madą vaikams aplankė motinystės ir kūdikio laukimo laikotarpiu.
„Tuo metu su šeima gyvenome nedideliame, kalnų ir vandenyno apsuptame namelyje Norvegijoje. Trūko savirealizacijos, tad ėmiau siūti ir namų virtuvėje fotografuoti vaikų drabužėlius. Nors neturėjau jokios rinkodaros ar verslo kūrimo patirties, net nepajutau kaip sparčiai mėgstama veikla užaugo ir tapo stipriu, stabiliai veikiančiu organizmu“, – sakė I. Juodelytė.
Pasak jos, sėkmei labiausiai reikia išskirtinumo – dabartinė rinka yra perpildyta, pasiūla didžiulė, tad svarbiausia surasti būdą, kaip nustebinti potencialų paslaugos ar prekės pirkėją.
„Veiklos pradžioje su kolege Vėjūne svajojome tiesiog kurti ir smagiai leisti laiką. Pradėjome gaminti tai, kas rinkoje buvo netikėta. Manau, dėl to išskirtinumo mūsų rūbų modeliai ir atsidūrė prabangių parduotuvių ir butikų vitrinose Japonijoje, Prancūzijoje, Anglijoje, Amerikoje, Saudo Arabijoje ir kitose pasiturinčiose šalyse. Smagu, kad Lietuvoje siūtais rūbeliais puošiasi vaikai, vaikštantys Niujorko, Paryžiaus ar Tokijo gatvėmis“, – mintimis dalijosi I. Juodelytė.
Svarbiausia išdrįsti
Pasak kūrėjos, visoms verslo idėjoms įgyvendinti tinkančių taisyklių ar schemų nėra, todėl ji pradedantiesiems verslininkams pataria tiesiog išdrįsti pabandyti.
„Pasiruoškite, sulauksite ir kritikos, ir patarimų. Tačiau tai neišvengiama kelionės į sėkmę dalis, kurią reikia įveikti – jos metu patikrinsite, ar jūsų idėja išties yra stipri ir verta įgyvendinimo. Jei taip, beliks nuspręsti, ko savo versle siekiate ir kur link einate“, – sakė I. Juodelytė.
Anot pašnekovės, jau pačioje verslo kūrimo pradžioje reikėtų išsiaiškinti, kas bus jūsų klientas. I. Juodelytė sako nuo patpradžių žinojusi, kad jų kuriamų minimalistinio dizaino rūbų pirkėjas bus pasiturintis ir mada besidomintis žmogus, norintis savo vaiką papuošti originaliais aukštosios mados drabužiais.
„Dabar pagalvojus, buvau išties labai drąsi – vos kelias, buitiškoje aplinkoje darytas savo vaikų, aprengtų pačios kurtais rūbais, nuotraukas išsiunčiau garsiausiems mados žurnalams, populiariems tinklaraščiams, gerai vertinamiems butikams ir agentams, kuriais žavėjausi.
Drąsa ilgainiui atsipirko, padėjo ir tvirtas žinojimas, kad nenorime siūlyti savo drabužių paprastiems prekybos centrams ar nuobodžių rūbų parduotuvėms, neatitinkančioms mūsų skonio ir estetikos suvokimo“, – pasakojo pašnekovė.
Komanda – ne mažiau svarbi nei idėja
Verslo inkubatoriaus dalyviams I. Juodelytė pabrėžė, kad net pati geriausia idėja gali likti neišpildyta, jei jos įgyvendinimu nesirūpins stipri komanda. Anot jos, „Mummymoon“ prekių ženklas net neegzistuotų be kolegių: už gamybą atsakingos Vėjūnės ir finansais bei pardavimais besirūpinančios Ingridos.
„Mūsų trejetas kartu gali nuversti kalnus. Be Vėjūnės ir Ingridos aš būčiau tik kuriantis, bet pasiklydęs žmogus, tačiau dirbant drauge, viskas sukrenta į teisingas vietas ir vyksta taip, kaip reikia. Mes papildome ir įkvepiame viena kitą, neleidžiame sustoti. Tačiau nepamirštame, kad esame dirbančios mamos, tad tik pajutusios įtampą, leidžiame sau ir atsipalaiduoti, skirti daugiau laiko idėjoms išgryninti“, – sakė I. Juodelytė.
Socialinio verslo konkursą „Talentas keisti“ ir jo dalyviams skirtą inkubatoriaus programą „Reach for Change“ organizuoja drauge su ilgamečiais partneriais telekomunikacijų bendrove „Tele2“, televizija „TV3“ bei šiemet prie projekto prisijungusiu Šiaurės šalių ministrų tarybos biuru Lietuvoje.