Dešimtosios kelionės Australijoje kelionės rytą pamatėme, kad esame labai gražioje vietoje, šalia kalnų upelio. Tiesa, pastebėjome ir informacines lentas, kad aplink – tiek prie vandens, tiek žolėje – yra itin nuodingų gyvačių. Jeigu būtume tai perskaitę vakare, pakuodami daiktus būtume buvę kur kas atsargesni. Bet, kai nežinai – tai ir galvos neskauda. Susiruošėme keliauti toliau.

Pavažiavę dar pusvalandį, privažiavome aukščiausią vietą kelyje, bei kartu ir „Great Dividing Range“ riboskyrą tarp Viktorijos valstijos ir Naujojo Pietų Velso. Ši vieta vadinasi „Dead Horse Gap“ ir aukštis yra 1582 metrai. Beje „Dead Horse Gap“ pavadinimas kilo dėl čia rastų 17 arklių skeletų. Vėliau privažiavome vietą, kur visi australai, australiškos žiemos metu slidinėja. Ir net vasaros metu matėme snieguotas viršūnes. Didžiausiame kalnų miestelyje šiame regione, pavadintą išsamiu „Snowy Mountains“ pavadinimu, radome ir „Woolworths“ maisto prekių parduotuvę, ir didžiulį ežerą, ir net savo oro uostą jie turėjo. Tad ten papietavę, tęsėme kelionę.

Kanberą pasiekėme apie 5 valandą vakaro. Australijos sostinė yra įsikūrusi apie 600 metrų aukštyje. Tą pačią dieną iškart apžiūrėjome Australijos parlamentą, įsikūrusi kalne, po žolyte, ir turintį milžinišką vėliavą.

Priešais parlamentą yra maždaug 5 kilometrų ilgio parkas/alėja, besitęsiantis ir pat „War Memorial“ karo muziejaus kitame gale, kuris yra tarsi Kapitolijus Vašingtone vienoje pusėje ir Abraomo Linkolno paminklas kitoje pusėje. Parke per vidurį teka pagrindinė Kanberos upė, kuri itin mėgstama irkluotojų, taip pat yra Senojo parlamento muziejus ir

Jungtinių tautų būstinė su daugybės šalių vėliavomis.

Po pasivaikščiojimo parke, netikėtai pamatėme daug prabangių ir sportiškų automobilių – „Porsche“, „Ferrari“, „Ford Mustang GT“ ir kitų „American Muscle“ , kostiumuotų žmonių, bei gražiausiomis suknelėmis ir tobulu makiažu pasipuošusių merginų. Galiausiai pamatėme daugybę žmonių prie Senojo parlamento – kažkas išsinuomojo visą „Old Parliament“ muziejų. Prie kilimo automobilių eilėje laukė net ir Kleopatra, kurią nešė keturi vergai. Galiausiai prie mūsų priėjo vienas žmogelis, matyt vienas iš organizatorių, bei papasakojo, kad čia šiandien vyksta Kanberos mokyklų išleistuvės. Tuomet patraukėme per miestą ir tiltus į centre įsikūrusį „YHA“ hostelį. Čia buvo įrengta pirtis, sūkurinė vonia, baseinas, biliardo stalas ir net lauko BBQ ant pastato stogo. Kambariai su minkštais krėslais ir ir net filmų teatrai įrengti. Vienuoliktoji diena – apžiūrėkime Kanberą

Antroji Kanberos apžiūros diena. Apžiūrėjome Kanberos „War Memorial“ muziejų, pastatus, tankus, skulptūras ir karo pabūklus. Vėliau patraukėme apžiūrėti Australijos valstybinę monetų kalyklą („Royal Australian Mint“), kur taip pat yra įrengtas ir muziejus, be to per stiklą galima pamatyti kaip dirba mokslininkai ir gaminami pinigai. Pajudėjome 114 km keliu atgal link vandenyno – link 1-ojo „Princes Hwy“ kelio. Tik prieš tai reikėjo įveikti paskutinius kalnus mūsų roadtrip‘e. Dar sykį perkaito variklis. Ir aušinimo skysčio valgymas padažnėjo. Iššūkis buvo įveikti tuos likusius 70 km be telefono ryšio. Visgi kalnus šiaip ne taip įveikėme ir pasiekėme „Batemans Bay“., važiuojant supylę visą turėtą aušinimo skystį. „Batemans Bay“ buvo parduotuvių, taip pat ir K-Mart, kur nusipirkau 10 litrų aušinimo skysčio. Aptarėme tolesnį kelionės planą ir po trejeto valandų pajudėjome tolyn. Iki „Jarvis Bay“ buvo likę 150 km. Šiaip ne taip, taikydamiesi su automobilio kaprizais, pasikėme kelionės tikslą. Nakvojom „Jarvis Bay“, prie „caravan parking“ stovėjimo aikštelės, nes taip ir neradome jokio kito kempingo.

Paskutinė kelionės diena – Jarvis Bay ir kelionė iki Sidnėjaus

Šios dienos tikslas – aplankyti „Jarvis bay“ ir įveikti paskutinį 174 km kelionė etapą iki Sidnėjaus. Ryte pasitiko stiprus lietus. Ištaikę progą, apžiūrėjome balto smėlio „Jarvis bay“ pliažus, taip pat ir balčiausio smėlio paplūdimį Naujajame Pietų Velse – „Hayam Beach“. Pajudėjome link Sidnėjaus. Pagrindinis „Princes Hwy“ kelias pavirto greitkeliu ir vedė per nedidelius, apie 700 metrų aukščio, kalnus. Tiek greitis, tiek kalnai ir vėl buvo išbandymas automobiliui. Bet važiuojant atsargiai, nieko tokio nenutiko. Reguliariai stojome kas 30-40 kilometrų. Sustojus įpildavau po maždaug litrą aušinimo skysčio. 40-ies kilometrų atstumu iki Sidnėjaus pamatėme paskutinę Sidnėjaus metro linijos stotelę. Tuomet ir pradėjom tikėti, kad tikrai pasieksime Sidnėjų penktadienį ir aš nepavėluosiu į kitą dieną prasidedantį „Stereosonic 2013“ festivalį.

Likusius 40 kilometrų įveikti prireikė kone visų 3 valandų. Važiavome per miesto kamščius, laimei į miesto pusę jie buvo mažesni. Bet kelionė per Sidnėjų užtruko. Dar porą sykių stojome papildyti po litrą aušinimo skysčio. Galiausiai pasiekėme Sidnėjaus centrą, atsisveikinau su Ryčiu. Na, o pats patraukiau per „Harbour Bridge“ tiltą į savo naujuosius namus šiaurės Sidnėjuje esančiame Grinvičiaus rajone. Po savaitės automobilį pardaviau net 100 AUD brangiau nei pirkau, o jeigu automobilis nebūtų turėjęs jokių problemų, tai sprendžiant pagal gautų skambučių kiekį paskelbus skelbimą „GumTree“ skelbimų portale, būčiau lengvai uždirbęs ir visus 500 AUD.

Įsikūrimo Sidnėjuje ypatumai – nuomos kainos

Įsikūriau šiauriniame Sidnėjaus rajone – 3 km nuo centro esančiame Grinvičiuje, studentams skirtuose namuose. Čia yra vidinė stovėjimo aikštelė, baseinas, kino ir mokymosi salės patogiais stalais ir kėdėmis, bei minkštais foteliais, dideliais langais su daug šviesos, taip pat virtuvė ir net dieną dirbantis restoranas. Taip pat WiFi ryšis yra visame pastate ir lauke ant žolynėlio. Taip pat daug žalių parkų aplink pasivaikščioti ar pabėgioti. Nuomos terminai čia taip pat ilgesni – mėnesis ar daugiau, o pigiausios kainos yra nuomojantis bent 3 mėnesiams. Kainos stabilios – 150-300 AUD per savaitę, priklausomai nuo to, ar gyveni vienas ar daliniesi kambarį. Hosteliuose kainos svyruoja apie 30-70 AUD už parą, plius dar užsakyti reikia prieš daugiau nei mėnesį, kitaip visi savaitgaliai bus užimti. O štai Naujųjų metų išvakarėse ir pora dienų prieš ir po, net ir pigiausiuose hosteliuose, kainos siekia net 120-200 AUD parai. Viešbučiuose – nuo 500 AUD už parą per naujuosius metus. Tad, per porą dienų Naujųjų metų savaitę hostelyje galima sumokėti įprastą mėnesio nuomos kainą nuomojantis ilgalaikį būstą. STEREOSONIC 2013 Savaitgalį lėkiau į Sidnėjuje ir kituose didmiesčiuose prasidėjusį didžiausią Australijoje muzikos festivalį – STEREOSONIC 2013, šiemet sutraukusį per 200 tūkstančių gerbėjų visoje Australijoje. Kartu su žinomiausiais pasaulio didžėjais – Armin Van Buuren, David Guetta, Empire of The Sun, Calvin Harris, Afrojack, DJ Alesso, Above & Beyond, Axwell ir kitais. 5 scenos 5-iuose Sidnėjaus olimpiniuose stadionuose ir kituose pastatuose. Prie pagrindinės scenos, į aptvertą zoną, pateikti buvo leidžiama visiems norintiems – matyt 250 AUD už bilietą į renginį kainą buvo užtektinai didelė, kad nebebūtų VIP ir ne VIP skirstymo. Tad, norint pamatyti garsiausius pasaulio DJ‘us iš kelių metrų tereikėjo tik maždaug pusvalandį palūkėti eilutė ir po to su visa minia norinčių grūstis tol vartai lieka atidaryti. Geriausi renginio pasirodymai buvo transliuojami ir internetu visam pasauliui. Aišku, gerbėjai buvę prie scenos ne tik matė garsiausius DJ‘us iš arti, bet pateko ir į „šlapią vakarėlį“, nes vandens žarnos čiurkšlės visi ne kartą buvo atvėsinti. Aukščiausios klasės garso ir vaizdo aparatūra, kameros, projektoriai, ugnies efektai, lazerių projekcijos per visą stadioną, bei ir nuolatiniai fejerverkai nuo scenos ir nuo stadiono viršaus, sukūrė tikrai įspūdingą reginį.