Sumontuoti tokį variklį į priekiniais ratais varomą automobilį tampa dar sudėtingiau, jeigu jis yra linijinis. Pavyzdžiui : „Volvo S80“ turintis galingą šešių cilindrų motorą, turi specialiai šiam modeliui sukurtą kompaktišką pavarų dėžę. Į tokio tipo automobilius yra geriau montuoti V formos šešių cilindrų motorus, nes jie yra truputėlį kompaktiškesni ir trumpesni. V formos varikliai puikiai tilptų net gi į „Rover 400“.
Gaila, bet daugelis kompaktiškų automobilių varikliai yra sumontuoti skersai, išskyrus trečios serijos „Compact“ modelį, kuris turi pakankamai ilgą priekinę dalį, kurioje telpa išilgai sumontuotas motoras. Tačiau norint sumontuoti šešių cilindrų motorą skersai, niekas negarantuoja, jog jis tilps.
Vis dėlto 1991 metais viena kompanija iš Vokietijos nusprendė nustebinti pasaulį ir į priekiniais ratais varomą automobilį sumontuoti šešių cilindrų motorą. „Volkswagen“ mūsų nepriklausomybės metais pristatė „VR6“ vardu pavadintą motorą ir jį sumontavo į trečios kartos „Golf“. Variklis tikrai yra kompaktiškų ir siaurų išmatavimų, todėl problemų sumontuoti jį į tokio tipo automobilį nekyla „Volkswagen“ kompanijos atstovai teigia, jog „VR6“ galima laisvai sudėti ir į mažąjį „Polo“. Kadaise toks modelis turėjo pasirodyti, tačiau dėl aukštos galutinės kainos vartotojui, „Volkswagen“ atsisakė tokio projekto.
Reikėtų paminėti, jog „Volkswagen“ daugelį metų šiuos variklius tiekdavo „Mercedes Benz“ kompanijai, kuri juos montuodavo į V klasės modelius.
Nuotrauka, kurią matote viršuje yra keturių, V formos šešių cilindrų ir „VR6“ cilindrų galva iš viršaus. Nors V formos variklis yra trumpesnis, tačiau platesnis. Tuo tarpu „VR6“ yra truputėlį ilgesnis už keturių cilindrų motorą, tačiau žymiai plonesnis už V formos motorą.
24 vožtuvų „VR6“
1999 metais „Volkswagen“ pristatė antros kartos „VR6“ variklį, kuris išsiskyrė nestandartiniais sprendimais. Tačiau kodėl tokio dydžio automobilių gamintojas taip ilgai užtruko pristatydamas patobulintą šešių cilindrų motorą? Tiesa sakant, vokiečiai susidūrė su keliomis problemomis variklio tobulinimo metu.
1998 metais, kai „Volkswagen“ paskelbė, jog netrukus pristatys net dvidešimt keturis vožtuvus turintį šešių cilindrų motorą, daugelis inžinierių į tai reagavo kaip į anekdotą. Kaip galima į tokį kompaktišką motorą sutalpinti keturis kumštelinius velenus? Buvęs „Mitsubishi“ inžinierius, tuo metu garsiai visam pasauliui teigė, jog variklis greičiausiai neturės keturių kumštelinių velenų, o turės tiesiog keturis vožtuvus vienam cilindrui. Panašiu principu buvo kuriami „Honda“ ir „Mitsubishi“ markės varikliai.
Nekantriai paklausite - ką „Volkswagen“ nusprendė padaryti?
Ferdinando Piecho vedama inžinierių komanda nusprendė šią kliūtį išspręsti kitokiu būdu. „VR6“ variklis yra unikalus savo konstrukcija. Tai V formos variklis turintis 1 galvą abiems cilindrų eilėms. Dvylikos vožtuvų „VR6“ kiekvieną cilindrų eilę valdo vienas skirstymo velenas. 24 vožtuvų „VR6“ motoras taip pat turi du skirstymo velenus, bet jis yra priskiriamas „DOCH“ variklių kategorijai, nes vienas skirstymo velenas valdo abiejų cilindrų eilių įleidimo vožtuvų darbą, o kitas - abiejų eilių išleidimo.
Pasižiūrėkite į žemiau esančią nuotrauką.