Kaip pasikeitė Volvo XC90 | |||
Volvo XC90 II | Volvo XC90 I | Skirtumas [mm] | |
Ilgis [mm] | 4950 | 4807 | +143 |
Plotis [mm] | 2008 | 1898 | +110 |
Aukštis [mm] | 1776 | 1784 | -8 |
Ratų bazė [mm] | 2984 | 2857 | +127 |
Priekinė tarpvežė [mm] | 1665 | 1634 | +31 |
Galinė tarpvėžė [mm] | 1667 | 1624 | +43 |
Bagažinės tūris [l] | 692/1868 | 483/1837 | + 209 / + 31 |
Efektyvių variklių era
Su „Volvo XC90“ pasirodymu švediškų automobilių gamintojas kardinaliai pakeis variklių gamą. Pamirškite šešių cilindrų benzininius agregatus, taip pat pamirškite nuostabų 5 cilindrų dyzelinį variklį. „Volvo“ koncernas žengė į mažesnio darbinio tūrio, efektyvesnių variklių erą, o tiksliau - Drive-E“ vardu pavadintų variklių erą.
Senuosius jėgos agregatus pakeis 2.0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų agregatai. Visos „XC90“ modelio modifikacijos turės tą patį variklį, skirsis tik parametrų nustatymai ir kuro tipas, kuriuo turėsite jį maitinti.
2.0 litrų, keturių cilindrų variklių, varomu benzinu gamą sudarys dvi versijos išvystančios 254 ir 320 arklio galių. Tuo tarpu didžiulį sukimo momentą dievinantys vairuotojai galės džiaugtis 190 arba 235 arklio galias išvystančiais dyzeliniais varikliais. „Volvo XC90“ variklių gamoje taip pat yra hibridinė versija, kurią sudaro benzininio ir elektrinio motorų tandemas sugebantis išvystyti 400 arklio galių.
Tuo tarpu mūsų bandytas modelis turėjo pačią galingiausią dyzelinio variklio versiją, kuri išvysto 225 arklio galias ir 470 Nm sukimo momentą (esant 1750 - 2500 aps/min.). Gamintojo teigimu, daugiau nei dvi tonas sveriantis automobilis su šiuo agregatu iki 100 km/val. įsibėgės per 7,8 sekundės ir pasieks 220 km/val. greitį.
Nauja dizaino kryptis
„Volvo“ pradėjusi milžinišką „XC90“ reklaminę kampaniją, pristatydama naują modelį nuolatos pabrėždavo priekinių žibintų dizainą. „Volvo“ vyriausiojo dizainerio pareigas užėmęs Thomas Ingenlathas, naujos kartos „XC90“ pristatymo metu kalbėjo, jog visiškai naujas modelis padės pakeisti visame pasaulyje nusistovėjusį „Volvo“ įvaizdį. Nuo šiol „Volvo“ automobiliai bus ne tik funkcionalūs ir saugūs, bet ir sugebantys atkreipti dėmesį gatvėje.
Specialisto teigimu, pati išskirtiniausia „XC90“ ir būsimų „Volvo“ detalė bus ne radiatoriaus grotelės, o T formos priekiniai žibintai. Būtent ši dizaino detalė taps visų ateityje pasirodysiančių „Volvo“ automobilių skiriamuoju ženklu, kuris neleis švediškų automobilių sumaišyti su gaminiais iš Vokietijos ar Japonijos.
Jeigu nuo automobilio truputėlį atsitrauktume ir pažiūrėtume į iš toli - pamatytume, jog „XC90“ proporcijos išliko panašios. Tai vis dar didžiulis, erdvus šeimyninis autobusas su „Volvo“ automobiliams būdingais akcentais. Žvelgiant į galinę visureigio dalį išvysime vertikalius žibintus, kurie yra tapę neatskiriama „Volvo“ universalų dalimi.
Atvėrus automobilio dureles ir įžengus į „XC90“ interjerą, vargu ar net didžiausias šios markės fanas sugebėtų surasti panašumų su anksčiau gamintais modeliais. „Volvo“ dizaineriai kurdami „XC90“ interjerą žengė dar vieną žingsnį į priekį ir atsisakė ne tik „plaukiojančios“ centrinės konsolės, bet ir atsisakė beveik visų fizinių mygtukų.
Prietaisų skydelis - skaitmeninis, centrinėje konsolėje esančius mygtukus pakeitė milžiniškas lietimui jautrus ekranas, valdantis beveik visas automobilio funkcijas, o tradicinę užvedimo spynelę pakeitė ekstravagantiškai atrodantis mygtukas, kuris atrodo kaip puošnus deimantas. Tiesa, šalia pavarų perjungimo svirties sumontuotas mygtukas iš pradžių atrodo kaip svetimkūnis, bet po keletos variklio užvedimo ritualų prie jo pripranti.
Vis dar šeimyninis automobilis
Nepaisant naujų technologijų, nuostabiai atrodančio interjero ar „Volvo“ vadovų noro priversti visą pasaulį galvoti, jog „XC90“ yra pati geriausia alternatyva „Audi Q7“ ar „BMW X5“ modeliams, po puošniu kostiumu slypi šeimyninis automobilis, galintis vienu metu vežti septynis keleivius.
Antroje sėdynių eilėje vietos netrūksta nei galvai, nei pečiams, nei keliams. Iš tiesų, sėdint antroje sėdynių eilėje jautiesi kaip didžiuliame mikroautobuse. Tuo tarpu trečioje sėdynių eilėje galės tilpti tik tie, kurių ūgis neviršija 175 cm. Įlipti ir išlipti nėra labai sunku, tačiau įsitaisyti yra pakankamai sunku. Taip greičiausiai buvo dėl to, jog mano ūgis neatitinka gamintojo nustatytų rekomendacijų.
Jeigu nuspręsite automobilį naudoti kaip septynvietį visureigį, jūs turėsite džiaugtis tik 314 litrų dydžio bagažine. Paslėpus trečią sėdynių eilę, bagažinės tūris išaugs iki 692 litrų, o jeigu nuspręsite siūlyti persikraustymo paslaugas ir nuleisite antrą sėdynių eilę, bagažinės tūris išaugs iki net 1868 litrų.
Nauji pojūčiai vairuojant
Man asmeniškai, kiekviena kelionė su pirmosios kartos „Volvo XC90“ primindavo patogų krėslą, kuriame gali praleisti ne vieną ir ne dvi valandas. Tad kai atėjo metas vertinti automobilio galimybes kelyje, niekados nesiryždavau priimti galutinio verdikto. Tiesiog tam nebuvo prasmės. Su naujos kartos modelio pasirodymu, vertinimo lapelyje atsirado tokios kategorijos kaip : dinamiškumas, stabilumas ir žvitrumas. Tačiau apie viską nuo pradžių.
Kaip ir minėjau anksčiau, mūsų bandytas automobilis turėjo galingiausią - 225 arklio galias ir 470 Nm sukimo momentą išvystantį dyzelinį variklį, kuris buvo suporuotas su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže ir visų keturių varančiųjų ratų pavara. Prieš tai penkių cilindrų dyzelinius variklius išbandę automanai iškart pradės jį lyginti su naujuoju agregatu, kuris slypėjo po ilgu „XC90“ dangčiu. Tą patį dariau ir aš, nes „D5“ varikliai man sukelia gerus prisiminimus.
Nors baltame popieriaus lape naujasis agregatas yra visa galva aukščiau už senąjį motorą, tačiau vieno cilindro trūkumas ir mažesnis darbinis tūris yra labai juntamas norint su „XC90“ važiuoti energingiau ir dinamiškiau. Naujasis motoras užtikrintai į priekį tempia sunkų „Volvo“ modelį nuo žemų sūkių, tačiau jam trūksta papildomo spyrio, kuris nepriverstų vartyti akių norint pagreitėti. Dyzelinis variklis geriausiai jaučiasi 2500 - 4000 sūkių diapazone, kai pasiekiamas didžiausias sukimo momentas. Tuo tarpu varikliui bandant pasiekti 2500 aps/min ribą arba viršijus 4000 aps/min. laiptelį, apima toks jausmas, jog jis arba dar tik pradeda busti arba pradeda užmigti ir pasiduoda.
Vis dėlto, didžiausias kaltininkas galėtų būti pats vairuotojas, nes „XC90“ nebuvo sukurtas tam, jog su juo galėtumėte kuo greičiau įveikti Niurburgringą. Ramus, tolygus vairavimo stilius leidžia atsiskleisti ne tik naujam „Drive-E“ varikliui, bet ir aštuonių laipsnių pavarų dėžei, kuri į staigų akceleratoriaus paspaudimą iki dugno reaguoja vangokai. Tuo tarpu išjungus klouno režimą, automobilis tiesiog aprimsta, nutyla ir priverčia jus mėgautis nuostabiai skambančia garso sistema ar patogiomis sėdynėmis nuo kurių atsiplėšti pakankamai sunku.
Pagrindinė priežastis, kodėl „Volvo“ investavo į naujų variklių gamą - noras turėti efektyvesnius ir ekonomiškesnius variklius. Teoriškai, 225 arklio galias išvystantis dyzelinis variklis 100 kilometrų turėtų suvartoti 6,4 litro mieste ir 5,5 litro užmiestyje. Mūsų bandymo metu, vidutinių kuro sąnaudų rodiklis siekė 7,2 litro 100 kilometrų. Šį rodiklį sugebėjome pasiekti naudodami „Eco“ režimą.
Jeigu automobilį nuolatos naudosite tik mieste, aš labai nenustebsiu, jeigu borto kompiuteryje matysite 9 arba 10 litrų dyzelino suvartojimą 100 kilometrų. Užmiestyje kuro sąnaudos turėtų sumažėti iki 7 arba 8 litrų, priklausomai nuo jūsų pasirinkto važiavimo greičio.
„Volvo XC90“ yra vienas svarbiausių ir populiariausių modelių, todėl nenuostabu, jog pirmosios kartos modelis serijinėje gamyboje su įvairiais pakeitimais išbuvo daugiau nei 10 metų. Naujoji „XC90“ modelio koncepcija leido „Volvo“ kompanijai įžengti į naują erą, kurioje dominuoja technologijos, išmanios saugumo sistemos, efektyvūs ir ekologiški varikliai.
Jeigu lygintume „XC90“ su pagrindiniais konkurentais : „Audi Q7“, „BMW X5“ ar „Mercedes Benz GLE“, švediškas automobilis išsiskiria daugelyje sričių, tačiau „Volvo“ net ir turėdama labiausiai išbaigtą eksterjero dizainą, futuristišką interjerą žino, jog pagrindiniai „XC90“ pirkėjai nuolatos bus tie, kuriems labiau rūpi ne stilius, bet praktiškumas.
Gera žinia yra ta, jog net ir pasirodžius antros kartos „Volvo XC90“, švedai sugebėjo išlaikyti geriausio šeimai skirto „SUV“ tipo automobilio titulą. Jis nebus greičiausias, jis nebus dinamiškiausias, bet sunkiausius ir juodžiausius darbus jis atliks taip pat gerai kaip ir daugiau nei 10 metų gamintas pirmtakas.
PRIVALUMAI
- Prabangus ir erdvus interjeras
- Inovatyvi ir lengvai perprantama pramogų ir informacijos sistema
- Komfortas važiuojant greitkeliu
- Gražiausias automobilis segmente
- Puikus kainos ir kokybės santykis lyginant su konkurentais
TRŪKUMAI
- Pakaba jautriai reaguoja į kelio nelygumus
- Gamintojo pateikti kuro sąnaudų rodikliai
- Triukšmingas laisva eiga dirbantis dyzelinis variklis
- Automobilį rekomenduotina įsigyti tik su orinės pakabos komplektu