Daugelis „Volvo“ gerbėjų turėtų atsiminti „850 T5-R“ universalą. Universalą, kuris sugebėdavo šėlioti ne tik bendro naudojimo keliuose, bet ir D.Britanijos kėbulinių automobilių čempionate. Ant dviejų ratų posūkį įveikiantys „Volvo“ bolidai tapo vizitine kortele.
Atėjus metui sukurti „Volvo 850“ pamainą, Švedijos automobilių gamintojas pristatė „S70“ ir „V70“ modelių šeimą. Tai nebuvo visiškai nauji modeliai, tačiau atsinaujinę „S70“ ir „V70“ sustiprino „Volvo“ pozicijas ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje.
Pristatė eilę įvairiausių modifikacijų, švedai pradėjo darbuotis ties „850 T5-R“ įpėdiniu - sportišku universalu, kuris galėtų priblokšti ne vieną „BMW M3“ ar „Audi S4“ savininką. Nors iš pradžių „Volvo“ vadovai inžinieriams leido pagaminti vos 1000 „V70 R“ vienetų, tačiau dėl milžiniškos paklausos pagamintų automobilių skaičius padidėjo iki net 7500 vienetų.
Kurdami sportišką „V70“ universalo versiją, „Volvo“ inžinieriai radikalių permainų nesiėmė. Prie standartinės įrangos „Volvo“ specialistai pridėjo CD keitiklį, oda aptrauktas sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, šildomas priekines ir galines sėdynes.
Palyginus su standartinio modelio išvaizda, sportiškoji „V70 R“ versija turėjo naujo dizaino priekinį buferį, ratlankius ir subtiliai atrodantį galinį spoilerį. Kuklūs, daugelio nepastebimi pakeitimai, tad „Volvo“ dizainerių užsibrėžtas tikslas sukurti sportišką universalą, kuris neišsiskirtų, pavyko su kaupu.
Mieliausias pokytis kiekvieno automano širdžiai buvo po kapotu. „V70 R“ iš pradžių buvo gaminamas su 2.3 litro, 5 cilindrų benzininiu varikliu su turbina. Šis motoras išvystė 250 arklio galių ir 350 Nm sukimo momentą. Suporuotas su mechanine pavarų dėže ir riboto praslydimo diferencialu, iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6.8 sekundės ir pasiekti 245 km/val. maksimalų greitį.
Praėjus keliems metams, „Volvo V70 R“ gavo visiškai naują, 2.4 litro, 5 cilindrų motorą, kurio galia padidėjo iki 265 arklio galių ir 400 Nm. 2000 metais pagaminti modeliai taip pat turėjo naują pavarų dėžę, standesnę pakabą, naują išmetimo sistemą.
Įdomu yra tai, jog „Volvo V70 R“ buvo gaminamas ne tik su priekinių, bet ir su keturių varančiųjų ratų pavara. Modelis su keturių varančiųjų ratų pavara buvo komplektuojamas tik su automatine pavarų dėže.