„Facelift“
Pagal šiuolaikinius automobilių industrijos standartus, pristatyti naują arba atnaujintą modelį reikia kas 4-5 metus. Gamintojai kaskart atnaujindami modelį, siekia prailginti jo gyvenimą, stabilizuoti automobilio pardavimus ir neleisti pagrindiniams konkurentams labai stipriai pabėgti į priekį. „Volkswagen“ nenorėdama užleisti išsikovotų pozicijų, praėjusių metų pabaigoje pristatė subtiliai atnaujintą „Volkswagen Touareg“.
Stilistinių pakeitimų buvo atlikta nedaug. Daugiausiai pakeitimų buvo atlikta priekinėje automobilio dalyje. „Volkswagen“ dizaineriai sumontavo naujo dizaino priekinius žibintus, priekinį buferį su didesnėmis oro paėmimo angomis.
Galinėje automobilio dalyje pakeitimų mažiau. Atnaujintas „Touareg“ gavo naujo dizaino galinį buferį su chromuotomis juostelėmis ir naujo dizaino išmetimo sistemos vamzdžius.
Automobilio pasikeitimus būtų galima įvertinti teigiamai. Didžiausią džiaugsmą kelia tai, jog „Volkswagen“ inžinieriai įdėjo žymiai daugiau pastangų dirbdami ties atnaujintu „Touareg“. Ko tikrai nepasakytume apie kitus modelius, kuriuos „Volkswagen“ kompanija taip pat neseniai atnaujino.
„Touareg“ puikiai moka sudaryti brangaus automobilio įspūdį. Tai padaryti padeda platūs automobilio pečiai, blizgios radiatoriaus grotelės, chromuotos kėbulo detalės ir iš tolo matomos odinės sėdynės, tačiau atvėrus automobilio duris susidaro įspūdis, jog įsėdome tik į dar vieną „Volkswagen“. Nekreipiant dėmesio į prietaisų skydelį, kuris atrodo buvo paimtas iš „Audi“ automobilių, likusieji mygtukai ir kiti prietaisai buvo pasiskolinti iš pigesnių „Volkswagen“ modelių.
Ar tai trūkumas? Priklauso nuo Jūsų požiūrio. Jeigu prabangų automobilį Jūs vertinate pagal jo dydį, tada tai neturėtų Jūsų trikdyti. Tačiau atsisveikinant su savo sunkiai uždirbtais 70 tūkst. eurų, norėtųsi, kad interjeras būtų ne tik funkcionalus, bet ir atrodytų taip kaip ir priklauso 70 tūkst. eurų kainuojančiam automobiliui. Vis dėlto, fantazijos trūkumą interjere turėtų atpirkti naujausių „VAG“ koncerno technologijų gausa. „Rest Assist“ - nuovargio atpažinimo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema, išmani automatinė greičio palaikymo sistema, pusiau skaitmeninis prietaisų skydelis.
Raumeningas arklys
Lietuvoje atnaujintas „Volkswagen Touareg“ parduodamas su viena iš trijų jėgainių. Dvi iš jų varomos dyzelinu, o viena - benzinu ir elektros energija. Apie hibridinę jėgainę kalbėti neverta, nes vargu ar kas nors šia versija mūsų šalyje domėsis, nes 4/5 iš parduotų „Volkswagen Touareg“ būna aprūpinti 3.0 litrų, 6 cilindrų turbo-dyzeliniu agregatu.
Atnaujintame modelyje montuojamas variklis kardinaliais pasikeitimais nepasižymi. Norėdami šį variklį pritaikyti „Euro 6“ išmetamųjų dujų reikalavimams, „Volkswagen“ inžinieriai atnaujintą „Touareg“ aprūpino „SCR“ katalizatoriumi. Tai - selektyvinė išmetamųjų dujų valymo sistema, naudojanti katalizatorių. Šią sistemą sudaro katalizatorius, dozatorius, purkštukas ir AdBlue skysčio bakas. Išmetamosios dujos yra nukreipiamos į selektyvųjį katalizatorių. Tuo pačiu metu į katalizatorių yra purškiamas AdBlue tirpalas.
Taip pat buvo atnaujinta variklio valdymo programa, kurios dėka pavyko kilstelėti dyzelinio motoro pajėgumą iki 262 AG ir 580 Nm.
Pagyrų šiam varikliui nenorėtume gailėti. 3.0 litrų dyzeliniam motorui beveik niekada nepritrūksta parako. Kiekvienas akceleratoriaus paspaudimą palydi švelnus turbinos švilptelėjimas ir labai greitai besikeičiantys skaičiai prietaisų skydelyje. Jėgos šiam varikliui netrūksta net ir dirbant žemesniuose sūkiuose, tačiau už tai reikėtų dėkoti didžiuliam sukimo momentui.
Vadovaujantis gamintojo deklaruojamais duomenimis, 3.0 litrų dyzelinis variklis storą „Touareg“ užpakalį su pilnu degalų baku turėtų pavilkti maždaug 1000 kilometrų. Ar tai realu? Tikrai taip.
Tokį atstumą įveikti padės 100 litrų siekiantis degalų bakas ir vidutinės kuro sąnaudos siekiančios 9 - 12 litrų šimtui kilometrų. Norint važiuoti ekonomiškai, užtenka įsijungti auto-pilotą ties 100 km/val. ir žiūrėti kaip „Toureg“ tachometro rodyklė kabo ties 1500 aps/min.
Rėksnio pozicija
Kaip manote, kodėl „SUV“ ir padidinto pravažumo automobiliai yra tokie populiarūs? Tikrai ne dėl erdvaus interjero ar puikių pravažumo savybių. Pagrindinė priežastis, kodėl žmonės mėgsta šio tipo automobilius - aukšta vairuotojo sėdėsena, kuri leidžia kitiems eismo dalyviams sakyti - „Varguoli, traukis iš kelio!“.
Rėkauti ant kitų eismo dalyvių sėdint už „Volkswagen Touareg“ vairo yra labai lengva. Pakankamai siauri priekiniai statramsčiai, nuožulni priekinė dalis suteikia puikų matomumą ir leidžia stebėti kitus eismo dalyvius.
Vienas iš didžiausių „Touareg“ privalumų - patogi bei atpalaiduojanti vairuotojo pozicija. Tačiau už patogią vairuotojo poziciją reikėtų dėkoti ne odinėms sėdynėms, bet orinei pakabai, kuri stengiasi sugerti kiekvieną kelio nelygumą. „Touareg“ pakaba tikrai neprilygsta prieš 20 ar 30 metų gamintiems „Citroen“ modeliams, kurie tikrają ta žodžio prasme, plaukdavo asfaltu. Didžiuliame visureigyje sumontuota orinė pakaba su kelio nelygumais susitvarko pagirtinai. Jeigu įjungsite „Comfort“ režimą, apie gulinčius policininkus galite pamiršti.
Nepaisant giminystės ryšių su „Porsche Cayenne“, daugiau nei dvi tonas sveriantis „Touareg“ į raginimus paskubėti reaguoja neigiamai. Tiesiojoje - taip, į priekį irtis jam padeda milžiniškas dyzelinio variklio sukimo momentas, tačiau manevruojant mieste ar užmiesčio keliuose jautiesi kaip su begemotu. Norint skristi su vėjeliu, reikia turėti labai daug drąsos, nes nei vairo mechanizmas, nei posūkiuose pasvyrantis kėbulas nesuteikia labai daug pasitikėjimo. Pakeisti į komfortą orientuotos pakabos nepadės net ir „Sport“ mygtukas, kuris sugeba pakeisti tik du dalykus : akceleratoriaus pedalas tampa jautresnis, o automatinė pavarų dėžė bėgius perjungia variklio sūkiams pasiekus tachometro pabaigą.
Geriausia būtų, jeigu su „Touareg“ elgtumėtės kaip su normaliu visureigiu. Atsisakykite staigių manevrų, pripraskite prie atpalaiduojančio automobilio charakterio ir leiskitės į kelių tūkstančių kilometrų kelionę arba į bekelės varžybas. „Touareg“ geriausiai jaučiasi ne mieste, ne vingiuotuose užmiesčio keliuose, bet greitkelyje arba ten kur kelių apskritai nėra. Tai - jo pašaukimas.
Pats svarbiausias klausimas į kurį reikėtų atsakyti - Ar atnaujintas „Volkswagen Touareg“ yra geresnis už iki šiol prekyboje buvusį modelį? Taip, daugelyje sričių atnaujintas modelis pranašesnis už savo pirmtaką - greitesnis, galingesnis, komfortiškesnis ir išvaizdesnis. Tačiau „Touareg“ turi vieną problemą.
„Volkswagen“ per stipriai stengiasi bandydama konkuruoti su prestižinių markių alternatyvomis, kaip „BMW X5“, „Land Rover Discovery“ ar „Mercedes Benz M“. Net jeigu „Volkswagen“ ateityje į naujos kartos „Touareg“ sugrūs pačias pažangiausias technologijas ir nupieš pačias seksualiausias pasaulyje kėbulo linijas, „Volkswagen“ visada išliks „Volkswagen“ - tautos automobiliu.
„Touareg“ visada buvo ir bus darbiniu arkliu, o ne prestižinės markės atstovu. Ši užduotis prieš dešimtmetį buvo patikėta kitam „VAG“ koncerno nariui -„Audi Q7“.
Nustokime „Touareg“ lyginti su brangesniais, aukštesnės klasės automobiliais ir į jį žiūrėkime kaip į dar vieną „Volkswagen“ markės modelį. Pati realiausia „Touareg“ alternatyva - „Jeep Grand Cherokee“.
Volkswagen Touareg prieš savo konkurentus | ||||
Automobilis | Volkswagen Touareg | Mercedes-Benz ML | BMW X5 | Jeep Grand Cherokee |
Variklis | 3.0 TDI | 350 Bluetec | xDrive30d | 3.0 MultiJet |
Varomieji ratai | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Variklio tūrs [cm 3] | 2967 | 2987 | 2993 | 2987 |
Cilindrai / Vožtuvų vienam cil. | 06 | 04 | 06 | 04 | 06 | 04 | 06 | 04 |
Didžiausia galia [kW / min] | 193 / 3800-4400 | 190/3600 | 190/4000 | 184/4000 |
Sukimo momentas [Nm / min] | 580 / 1750-2500 | 620 / 1600-2400 | 560 / 1500-3000 | 570/2000 |
Pavarų skaičius | 8A | 7A | 8A | 8A |
Maksimalus greitis [km / h] | 225 | 224 | 230 | 202 |
0-100 km /val. | 7.3 s | 7.4 s | 6.9 s | 8.2 s |
Vid. Kuro sąnaudos [l / 100 km] | 6.6 l | 6.8 l | 5.9 l | 7.5 l |
Kaina [EUR] | 51 181 | 62 112 | 62 109 | 49 913 |
[nqspoll id="159"]