Gyvenant mieste ar važinėjant tik asfaltuotais keliais, niekada nemačiau prasmės rinktis aukštesnę prošvaisą, aukštesnę sėdėseną ir visureigišką išvaizdą turintį automobilį. Tradicinis universalas tas pačias funkcijas atliks neprasčiau, o kalbant apie vairavimo malonumą, netgi kelis kartus pranoks analogišką krosoverį ar „SUV“ tipo mašiną. Vis dėlto, pasaulis ir daugelis Lietuvos gyventojų dėl šio automobilio tipo prarado sveiką protą, tad net ir labai norėdami negalime jų ignoruoti.
DIZAINAS
Šiemet rinkoje pasirodęs naujos, antrosios, kartos „Volkswagen Tiguan“ modelis pasikeitė neatpažįstamai. Nors automobilio paskirtis išliko tokia pati, tačiau kaip ir daugelis naujų „Volkswagen“ produktų, taip ir „Tiguan“ nusprendė atsisakyti moteriškų kėbulo linijų ir tapti vyrišku krosoveriu. Pakeisti nusistovėjusį automobilio įvaizdį turėjo ne tik raumeningesnė išvaizda, bet ir efektyviau veikianti keturių varančiųjų ratų pavara su keliais skirtingais važiavimo režimais, o naujausios „VAG“ koncerno technologijos turėjo būti kaip skanus desertas po sočios vakarienės. Tad ar jiems pavyko?
Jeigu automobilį vertintume tik pagal eksterjero dizainą, nieko nelaukčiau ir parašyčiau labai stiprų devynetą. Pagaliau „Volkswagen“ dizaino departamentas nusprendė atsisakyti konservatyvių kėbulo formų, blankiai atrodančių dizaino detalių ir išgėrė drąsos piliulę. Mano širdį labiausiai džiuginantis pokytis - pasikeitęs kėbulo siluetas, kuris dabar neprimena svogūno su ratais. Dėl šių pakeitimų reikėtų dėkoti naujai platformai ir pasikeitusiems automobilio parametrams. Naujos kartos modelis dabar yra 4486 milimetrų ilgio ir 1839 milimetrų pločio. Palyginus su senuoju modeliu, naujasis „Tiguan“ yra 60 milimetrų ilgesnis ir 30 milimetrų platesnis, tuo tarpu aukštis sumažėjo 30 milimetrų iki 1673 milimetrų.
Atsitraukus šiek tiek tolėliau, akį džiugina naujiems „Volkswagen“ automobiliams būdingas priekinių ir galinių žibintų dizainas - griežtas ir labai konkretus. Tą patį galima pasakyti ir apie eksterjero visumą, kurioje nėra papildomų ir nereikalingų iškilimų ar perdėtų bandymų sukurti naują dizaino šedevrą.
INTERJERAS
Jeigu automobilio eksterjero dizainas žengė stiprų žingsnį į priekį, tai atvėrus „Tiguan“ duris kardinalių pasikeitimų neišvysite. Vokiško automobilio viduje dominuoja blankios spalvos, fantazijos neskatinančios formos, tačiau vargu ar toks gamintojas kaip „Volkswagen“ turėtų tiek drąsos keisti formulę, kuri be priekaištų veikia keletą dešimtmečių iš eilės? Greičiausiai ne.
Į automobilio interjerą žvelgiant iš emocinės pusės, vienintelis džiuginantis dalykas - skaitmeninis prietaisų skydelis, kurį pirmą kartą teko pamatyti „Audi TT“ automobiliuose. Intuityvus, efektyvus ir labai patogus žaislas, kuris retkarčiais numalšina nuobodulį ilgesnėje kelionėje.
Jeigu nebūsite „Tiguan“ vairuotoju, tuomet didesnį dėmesį skirsite interjerui, kuris yra vienas erdviausių klasėje. Sėdint vairuotojo arba keleivio vietoje, surasti patogią sėdėjimo poziciją nėra labai sunku, nes sėdynes galima reguliuoti įvairiomis kryptimis. Šiek tiek mažiau galimybių keisti sėdynių poziciją turi gale sėdintys keleiviai. Kadangi galinės sėdynės buvo pasodintos ant bėgių, jas galima pastumti į priekį arba atgal. Tokiu būdu gale sėdintis keleivis gali patogiau įsitaisyti arba didesnį krovinį vežantys „Volkswagen Tiguan“ savininkai padidinti ir taip didžiulį bagažinės tūrį.
Automobilio ratų bazei pailgėjus 77 milimetrams, naujos kartos „Tiguan“ bagažinės tūris išaugo iki 615 litrų (nenulenkus galinių sėdynių) arba 1665 litrų (nulenkus galines sėdynes).
DINAMIKA
Nesvarbu į kurį „Volkswagen“ modelį pažvelgtume, pamatytume, jog jis yra siūlomas su plačia variklių gama. Deja, naujasis „Tiguan“ yra ne išimtis, nes antrosios kartos modelis gali būti komplektuojamas su 1,4 litro 125 AG arba 150 AG benzininiu, 2,0 litrų 180 AG arba 220 AG benzininiu, 2,0 litrų dyzeliniu, kuris išvysto 115, 150, 190 arba 240 arklio galių. Priklausomai nuo pasirinkto variklio, automobilis gali būti aprūpintas šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėžėmis, priekinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavara. Taip pat reikėtų paminėti, jog galingiausi motorai komplektuojami su nauja septynių laipsnių „DSG“ pavarų dėže.
Mūsų bandytas modelis turėjo 2,0 litrų, 150 arklio galių, 340 Nm sukimo momentą išvystantį dyzelinį motorą, kuriam gamykloje buvo liepta susidraugauti su septynių laipsnių „DSG“ pavarų dėže ir „Haldex“ keturių varančiųjų ratų pavara. Net neabejoju, jog ši kombinacija bus pati paklausiausia ir mėgstamiausia, nes efektyviai veikianti keturių varančiųjų ratų pavara niekada neleis automobiliui pradėti slysti ar užstrigti ne pačios geriausios būklės kelyje (patikėkite - išbandėme), o tolygiai ir švelniai veikianti „DSG“ pavarų dėžė leis pamiršti blogiausias patirtis vairuojant automobilį su automatine transmisija.
Vis dėlto, dvigubą sankabą turinčios dėžės darbas nėra idealus. Pavyzdžiui, pavarų dėžė nemėgsta staigių pajudėjimų į priekį, ypač kai sustojus prie šviesoforo variklį išjungia „Star/Stop“ sistema. Nors atleidus stabdžio pedalą variklis užsiveda pakankamai greitai, tačiau pavarų dėžė nespėja laiku įjungti pirmos pavaros, tad staigesnis pajudėjimas automobilį priverčia truputėlį pasipurtyti.
Antras pastebėjimas - pavarų dėžės algoritmas. Puikiai suprantu, jog „Volkswagen“ inžinieriai pavarų dėžę programavo taip, jog jis padėtų sumažinti kuro sąnaudas ir padidinti dyzelinio variklio efektyvumą mieste, tačiau po kurio pradėjo įgrįsti nuolatinis pavarų dėžės bandymas įjungti kuo aukštesnę pavarą. Važiuojant optimaliu greičiu, minčių apie aukštesnės pavaros jungimą nėra, tačiau dėl man nesuprantamų priežasčių „DSG“ nusprendžia, jog važiuojant į įkalnę man į pagalbą turi ateiti septintoji pavara. Šios intervencijos galima išvengti ir pakeisti pavarų dėžės režimą į „Sport“ arba pavaras perjungti pačiam, bet kam tada reikalinga automatinė pavarų dėžė?
150 arklio galių ir 340 Nm išvystančiam agregatui jokių priekaištų neturiu. Didžiulis sukimo momentas juntamas bet kokioje situacijoje, ar važinėtumėte mieste, ar užmiestyje, ar greitkelyje. Jis nuolatos yra pasiruošęs spirti į storą „Tiguan“ sėdimąją ir šoktelėti į priekį. Net ir važiuojant didesniu greičiu dyzelinio variklio skleidžiamas garsas yra minimalus. Interjere labiau girdisi padangų keliamas triukšmas.
Teoriškai, modelis su šiuo varikliu galėtų nuvažiuoti maždaug 1100 kilometrų, kol reikės dar kartą pripildyti degalų baką. Mūsų bandymo metu su pilnu baku nuriedėjome 984 kilometrus. Kuro bako talpa - 64 litrai. Vidutinių kuro sąnaudų rodiklis - 6,5 litro 100 kilometro.
VALDYMAS
Įprastai, tokio tipo automobiliai mėgsta neišvažiuoti iš savo komforto zonos ir likti ant asfaltuotų kelio ruožų, tačiau gavęs raktelius nuo „Volkswagen Tiguan“ pagalvojau - „O kodėl šį kartą nepadarius išimties ir neparodžius šiam krosoveriui, kur vėžiai žiemoja?“
Užduoti sau tokį klausimą paskatino ir tai, jog „Tiguan“ turėjo visų varančiųjų ratų pavarą, 11 milimetrų didesnę prošvaisą, mažiau atsikišusį priekinį buferį ir „Active Control“ sistemą, kuri leidžia pasirinkti vieną iš keturių važiavimų režimų, tarp kurių yra važiavimas bekele. Tai buvo pagunda, kuriai negalėjau atsispirti.
Pasirinkome pakankamai lengvą ruožą, kuriuo kasdien važinėja normalūs visureigiai ir sunkiosios technikos atstovai. Kadangi kelias priminė didžiulės pelkės ir smėlio košės miksą, stengiausi automobilio priekinę dalį nukreipti ten, kur turėtumėte galimybę išvažiuoti. Nepaisydamas jam nepalankių sąlygų, automobilis per visas balas ir tešlas brovėsi užtikrintai iki tol, kol mes buvome priversti palikti žaidimų aikštelę.
Sugrįžęs iš purvų vonios procedūrų į bendro naudojimo kelius automobilis jautėsi kaip žuvis vandenyje. Nepaisant pakankamai aukšto gravitacijos centro, vokiškas krosoveris pasižymėjo tokiomis pačiomis valdymo savybėmis kaip ir kiti „Volkswagen“ šeimos nariai. Posūkiai ar azartiškas vairavimo stilius nėra jam priimtinas, tačiau kiekvieną posūkį jis įveiks užtikrintai su tam tikromis sąlygomis : nebūsite per daug agresyvūs ir nedarysite staigių judesių. Trumpai tariant - saugiai ir atsakingai. Esu įsitikinęs, jog modelis su adaptyviais amortizatoriais būtų dinamiškesnis ir paklusnesnis, tačiau ar dėl momentinių proto užtemimų verta išleisti 967 eurus?
Naudoto „Volkswagen Tiguan“ apžvalga
Atnaujinto „Volkswagen Tiguan“ apžvalga.