„Volkswagen Passat“ niekada nepretendavo tapti tuo automobiliu, kurio plakatas kabėtų kiekvieno automano kambaryje. Tačiau atrodo, jog „Volkswagen“ pagaliau išgirdo didžiausių kritikų maldas ir leido dizaineriams sukurti ne dar vieną blankią dėžutę, o elegantišką, akiai patrauklų sedaną.
Žvelgiant į automobilį, apima dvejopos mintys. Žiūrint į „Passat“ priekinę dalį - apima džiaugsmas ir nuostaba. Nejučiomis, galvoje pradeda suktis vienas klausimas - „Ar tai tikrai Passat?“ Apeiname vieną, apeiname kitą ratą, na tikrai - tai „
Volkswagen Passat“.
Iš lengvo transo priverčia pabusti pamačius galinę „Passat“ automobilio dalį. Apima jausmas, jog dizaineriai buvo priversti atsisakyti įdomesnių minčių ir vietoj to sužaisti saugiai, ir sumontuoti bendrą automobilio harmoniją gadinančius žibintus. Jie nėra šlykštūs, tikrai ne, tačiau jie visiškai nedera su priekyje sumontuotais žibintais.
Ar automobilio interjere tikėjomės tokių pačių pasikeitimų, kuriuos išvydome automobilio eksterjere? Žinoma, kad taip. Tad galite įsivaizduoti, kaip pasidarė liūdna atidarius šio „Passat“ duris.
Automobilio interjeras mažai kuo skiriasi nuo mažesnių ar pigesnių „Volkswagen“ modelių. Vieninteliai skirtumai - centrinėje konsolėje esantis laikrodis ir ilga oro apipūtimo anga virš daiktų dėtuvės. Visa kita - tipiškas, kokybiškai surinktas, ergonomiškai nepriekaištingas „Volkswagen“ interjeras, kuriam priekaištų didžioji dauguma neturės.
Ar įsėdus į automobilį galima pasijusti, jog sėdite „Premium“ segmento automobilyje? Tiesą sakant - ne. Būkime realistais.
„Volkswagen Passat“ tikrai nėra tas automobilis, kuris galėtų lygiuotis į 3 serijos „BMW“. „Passat“ niekada nebuvo skirtas tiems vairuotojams, kurie vairavimo malonumui teikia pirmenybę. Vis dėlto, ilgesnė ratų bazė, žemesnis gravitacijos centras, standesnė automobilio struktūra ir geresnis svorio paskirstymas reiškia, jog „Passat“ neleis Jums užmigti iš nuobodulio. Nuo šiol „Passat“ būtų galima vadinti dinamišku automobiliu.
Palyginus su senaisiais modeliais, naujasis „Passat“ kelyje elgiasi gyvybingiau, žvitriau, o trajektoriją jis keičia vikriau negu kai kurie pagrindiniai varžovai. Tai yra savotiškas siurprizas.
Norėtųsi išskirti ir priekinių ratų sukibimą su keliu, net ir esant šlapiai kelio dangai. Taip, išprovokuoti priekinių ratų slydimą yra pakankamai lengva (užtenka elgtis kaip visiškam chuliganui), tačiau daugumoje situacijų automobilis išlieka stabilus, nedemonstruojantis jokių panikos ženklų.
Labai nemaloniai nustebino automobilio galinės pakabos darbas. Ji ne tik skaičiuoja kiekvieną kelio nelygumą, bet ir apie save praneša skleisdama įvairiausius garsus. Ar to galima tikėtis iš automobilio, kuris svajoja apie „Premium“ segmento klubo narystę? Nė velnio.
Šiemet prekyboje pasirodęs „Volkswagen Passat“ gali būti komplektuojamas su vienu iš šešių skirtingų variklių. Benzininių variklių gamoje : 1.4 litro ir 1.8 litro keturių cilindrų, turbo-benzininiai agregatai, kurių pajėgumas svyruos nuo 125 iki 180 arklio galių. Dyzelinių variklių gamoje : 1.6 ir 2.0 litro turbo-dyzeliniai motorai, kurių pajėgumas svyruos nuo 120 iki 240 arklio galių.
Tuo tarpu mūsų bandytas automobilis turėjo optimaliausią - 2.0 litrų, 150 arklio galių ir 340 Nm sukimo momentą išvystantį dyzelinį motorą. Vadovaujantis gamintojo pateiktais duomenimis, automobilis su šiuo varikliu pasieks 220 km/val. maksimalų greitį, iki 100 km/val. įsibėgės per 8.7 sekundės ir šimtui kilometrų suvartos 4.5 litro dyzelino.
Tai nėra visiškai naujas variklis. 2.0 litrų, 4 cilindrų turbo-dyzeliniai motorai „Volkswagen“ automobiliuose naudojami jau ne vienerius metus, tačiau į naujos kartos „Passat“ montuojamas agregatas turi perprogramuotą variklio valdymo kompiuterį, platesniame sūkių diapazone veikiančią turbiną ir našesnius purkštukus. Šie pakeitimai leido pagerinti variklio technines charakteristikas ir efektyvumą.
Kadangi didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1750 aps/min. nereikia pergyventi, jog nespėsite ko nors aplenkti ar judėti su srautu. Bandant šį automobilį nebuvo nė vienos situacijos, kada nebūtume pagalvoję - „Po velnių, greičiau, GREIČIAU!“
Šis variklis turėtų patenkinti 95% potencialių „Passat“ pirkėjų lūkesčius, tuo tarpu likusieji 5% greičiausiai pasirinks 190 arba 240 arklio galių išvystančias jėgaines.
Labiausiai džiugina dyzelinio variklio sąnaudos. Vadovaujantis borto kompiuterio duomenimis, automobilis su šiuo varikliu turėtų vidutiniškai suvartoti 5-6 litrus dyzelino. Važinėjant trumpais atstumais, vidutinės kuro sąnaudos gali šoktelėti iki 8 ar 9 litrų.
Lietuvoje naujos kartos „Passat“ bus pardavinėjamas su trimis skirtingais įrangos lygiais : „Trendline“, „Comfortline“ ir „Highline“. Pačios pigiausios komplektacijos modelius bus galima įsigyti su vienu iš dviejų variklių : 1,4 litro (125 AG) benzininiu ir 1,6 litro (120 AG) dyzeliniu. Jų kainos prasideda atitinkamai nuo 20,203 ir 24,471 eur.
Mūsų bandytas modelis dėvėjo net 38 tūkst. eurų kainą. Nors „Volkswagen“ atstovai teigia, jog naujos kartos modelis pabrango vidutiniškai 4 procentais, tačiau mokėti tokią didžiulę sumą už „Passat“ net nekyla rankos.
Tačiau tokią didžiulę kainą galbūt būtų galima pateisinti gausia komforto įranga? Iš dalies - taip. Mūsų bandytas modelis turėjo „Full-LED“ tipo žibintus, parkavimo daviklius, galinę vaizdo kamerą, automatinę greičio palaikymo kontrolę, 3 zonų klimato kontrolę, šildomas sėdynes, automatinę automobilio stabdymo sistemą ir dar daugybę smulkmenų, kurios galutinę automobilio kainą išpučia iki 38 tūkst. eurų.
Vis dėlto, norintiems įsigyti „Passat“ su dyzeliniu varikliu, reikės įsitikinti, jog gali sumokėti bent jau 28 tūkst. eurų. Būtent tiek kainuoja „Volkswagen Passat“ su 150 arklio galių išvystančiu dyzeliniu varikliu ir 6 bėgių mechanine pavarų dėže. Modelis su „DSG“ pavarų dėže kainuoja nuo 30 tūkst. eurų.
Pati rimčiausia alternatyva „Volkswagen Passat“ - „Škoda Superb“. Nors čekiškas automobilis, teoriškai, techniškai yra viena karta senesnis, tačiau tai nereiškia, jog jis yra blogesnis.
Šių dviejų automobilių elgesys kelyje bus labai panašus, apdailos medžiagos taip pat niekuo nenusileis. Tad kur slypi skirtumai? Kaina. Už 28,930 eurų įsigysite gausiau sukomplektuotą ir tikrai ne prasčiau atrodantį automobilį.
Ar aštuntos kartos „Volkswagen Passat“ gali būti vadinamas geriausiu šio segmento automobiliu? Tikrai taip. Jis yra praktiškas, erdvus, patogus, o nuo šiol ir elegantiškas. Tačiau ar jis galėtų būti tinkama alternatyva 3 serijos „BMW“ ar net „Audi A4“? Tiesą sakant - ne.
Nepaisant visų „Volkswagen“ pastangų, „Passat“ visada bus „Passat“ - tautos automobiliu, kurį perka racionalūs žmonės. Ar racionalūs žmonės perka prabangius automobilius? Toli gražu.
Techniškai, naujos kartos modelis nėra nei inovatyvus, nei revoliucingas. Vietoj to, vokiečiai dar kartelį patobulino senąjį receptą, pridėjo keletą ingredientų, kurių reikalauja šiuolaikiniai pirkėjai ir vuolia - turime naują bestsellerį iš kurio pavyzdį galėtų paimti „Honda“, kuri prieš keletą dienų nusprendė nutraukti „Accord“ prekybą Europoje dėl sumažėjusios paklausos. Tačiau „Honda“ turėtų suprasti, jog niekas nenori pirkti „visiškai naujo“ modelio, kuris iš tikrųjų yra 7 metų senumo modelio.