Dažnas modelių atnaujinimas neturėtų stebinti, tačiau šiemet pristatyta modernizuota „Jetta“ nustebins tik tuos, kurie gyvena anapus Atlanto. Kodėl? Norėdami tai paaiškinti, turėtume sugrįžti į 2010 metus.
„Volkswagen“, norėdama padidinti markės pardavimus Šiaurės Amerikoje ir sumažinti gamybos kaštus, šeštos kartos „Jetta“ gamino ne Europoje, bet Meksikoje. Būtent šioje gamykloje buvo surenkami ir gaminami šeštos kartos „Jetta“ automobiliai visam pasauliui, tame tarpe Europai ir Lietuvai. Nors daugeliui atrodo, kad JAV ir Europos rinkai skirti modeliai niekuo nesiskiria - turėsime paprieštarauti.
Pavyzdžiui, Europai skirti modeliai turėjo geresnės kokybės interjero apdailos medžiagas, galinę „Multi-Link“ nepriklausomą pakabą, ilgesnį papildomo įrangos sąrašą, priekinis pagalbinis rėmas buvo pagamintas iš aliuminio ( JAV skirtuose modeliuose jis pagamintas iš plieno ), vairo stiprintuvas buvo elektrinis ( JAV rinkai skirti modeliai turėjo hidraulinį ). Europai skirti modeliai turėjo net brangesnius elektrinės sistemos komponentus.
Nors šie pakeitimai nėra akivaizdūs, tačiau tai buvo visiškai skirtingi automobiliai.
„Volkswagen“ norėdama ištaisyti šią klaidą, šiemet pristatė atnaujintą modelį, kuris vizualiai ir techniškai jis niekuo nesiskirs nuo Europai skirto modelio. Tuo tarpu pastabesni europiečiai pastebės, jog neseniai Lietuvą pasiekęs modelis turi naujo dizaino radiatoriaus groteles, kitaip atrodantį priekinį bamperį su integruotais priešrūkiniais žibintais, naujo dizaino priekinius ir galinius žibintus.
Viduje pakeitimų mažiau. Vienintelis pastebimiausias pasikeitimas - naujas, storesnis ir prie rankos labiau „limpantis“ vairas. Kuklesnių pakeitimų sąrašas - galimybė užsisakyti spalvotą multi-funkcinį informacinį ekraną (borto kompiuterio), keletas naujų akcentų duryse ir centrinėje konsolėje.
Reikėtų paminėti, kad atnaujinti „Jetta“ modeliai bus komplektuojami tik su 2.0 litrų dyzeliniu varikliu, kuris išvystys 110 arklio galių. 1.6 litro dyzelinio agregato variklių gamoje nebeliks.
Visi atnaujinti „Jetta“ modeliai bus komplektuojami su „Start/Stop“ sistemomis ir didesnio pasipriešinimo padangomis, kurių dėka automobilio aerodinamikos efektyvumas padidės net 10 procentų. Bent jau taip sako gamintojas, o kaip yra realybėje? Išsiaiškinsime.
„Volkswagen“ automobiliai dažnai sulaukia įvairiausių komplimentų. Erdvus interjeras? Žinoma. Puiki surinkimo kokybė? Kas be ko! O kaip gi emocijos ir mažytė kibirkštis, kuris gerą automobilį paverčia nuostabiu? Būtent šios kibirkštėlės trūksta visiems (išskyrus „GTI“ ir „R) „Volkswagen“ modeliams. Ne išimtis yra ir atnaujinta „Jetta“.
Iš esmės, šis „vokiškas“ automobilis viską daro gerai. Tiek priekyje, tiek gale vietos apstu, interjere panaudotos kokybiškos medžiagos, ergonomika nepriekaištinga, bagažinė erdvi, garso izoliacija taip pat puiki. Prikibti prie automobilio elgesio kelyje - taip pat pakankamai sunku. Posūkiuose automobilis elgiasi nuspėjamai ir saugiai. Priekaištų kaip ir nėra, tačiau automobilis neįtraukia į pokalbį su priešais Jus esančiu keliu ir neskatina juo džiaugtis. Tačiau masėms skirti „Volkswagen“ modeliai visada buvo geriau žinomi kaip ne puikūs narkotikai, bet praktiški įrankiai. „Volkswagen Jetta“ greičiausiai ir reikėtų pavadinti ne automobiliu, bet įrankiu, kurį galima naudoti įvairiose situacijose.
Ekonomiški dyzeliniai varikliai nėra naujiena, ypač „Volkswagen“ automobiliuose. Apie šios kompanijos dyzelinius variklius galima papasakoti labai daug, tačiau ką galima pasakyti apie mūsų bandytame modelyje sumontuotą 2.0 litrų, keturių cilindrų turbo dyzelinį variklį, kuris išvysto 110 arklio galių ir 250 Nm sukimo momentą.
Nežinome, kaip šis variklis elgiasi, kai yra suporuotas su mechanine pavarų dėže, tačiau „DSG“ pavarų dėžės ir 2.0 litrų dyzelinio variklio tandemas dirba puikiai. Reikia šiek tiek laiko įprasti prie pavarų dėžės veikimo, kurios veikimą reikia perprasti, ypač mieste. Pavyzdžiui, važiuojant 60-70 km/val. greičiu, pavarų dėžė įjungia 7 bėgį ir tada variklio sūkiai nukrenta iki tokios ribos, kai pasigirsta bejėgiškas motoro reikalavimas įjungti aukštesnę pavarą. Tačiau, tai būtų vienintelis priekaištas.
Varikliui netrūksta nei žvitrumo, nei gyvybės, nei agresyvumo, kai jo reikia. Net ir turint labai sunkią dešinę koją, mieste be problemų galima įtilpti į maždaug 7 litrus dyzelino. Tuo tarpu dažniau važinėjant greitkeliais ar užmiesčio keliais, be didelio vargo borto kompiuteryje matysite labai malonias - vos 5 litrus siekiančias vidutines sąnaudas.
Teoriškai, su pilnu baku įmanoma nuvažiuoti maždaug 830 kilometrų. Tuo tarpu mums, be problemų pavyko nuvažiuoti šiek tiek daugiau nei 1000 kilometrų. Jeigu turite puikius ekonomiško važiavimo įgūdžius, šį rodiklį laisvai būtų galima „pritempti“ iki 1200 ar net 1400 kilometrų.
Iki šiol „Volkswagen Jetta“ kainavo šiek tiek daugiau už „Volkswagen Golf“, tačiau mažiau už „Volkswagen Passat“. Galima sakyti, jog tai buvo aukso viduriukas. Tačiau neseniai į Lietuvą atvykusi atnaujinta „Volkswagen Jetta“ turėtų nustebinti ne vieną.
Lietuvoje, atnaujintas modelis kainuoja tik nuo 55.462 litų. Tai yra maždaug 2 tūkst. litų mažiau už „Volkswagen Golf“, kuris turės vos 85 arklio galias išvystantį benzininį variklį, kai tuo tarpu bazinė „Jetta“ versija gali pasigirti 105 arklio galias išvystančia jėgaine. Tuo tarpu už naujos kartos „Passat“, atnaujinta „Jetta“ yra pigesnė net 14 tūkst. litų.
Jeigu „Jetta“ bandytume palyginti su tiesioginiais konkurentais - „Toyota Corolla“, „Škoda Octavia“, „Renault Fluence“ ar „Opel Astra“, iš šios kompanijos išsiskiria tik du automobiliai - „Škoda Octavia“ ir „Opel Astra“. Čekiškas automobilis yra didesnis, erdvesnis ir, kas be ko - pigesnis. Tuo tarpu „Astra“ yra stilingesnė „Jetta“ alternatyva, kuri, kaip ir „Škoda“, yra pigesnė už „Volkswagen Jetta“.
Kaip ir sakėme anksčiau, „Volkswagen Jetta“ yra puikus įrankis visiems gyvenimo atvejams. Mąstant logiškai, tai trūkumų neturintis automobilis, tačiau į naujo automobilio pirkimą įpynus šiek tiek emocijų, šio vokiško sedano brošiūra greičiau taip ir liks gulėti ant Jūsų stalo.
Vis dėlto, nusisukti nuo šio automobilio nevertėtų, nes jis patenkins bene 90 procentų potencialių pirkėjų lūkesčius. Tai yra darbinis arklys - nei daugiau, nei mažiau.