Reikalavimų būta ir daugiau. Prototipas privalėjo sutalpinti keturis suaugus žmones ir 400 kilogramų svorio jų bagažą. Tuo tarpu techninės automobilio charakteristikos turėjo prilygti tuometiniams automobiliams.
Į šį pagalbos šauksmą atsiliepė tik du gamintojai : „Volkswagen“ ir „Mercedes Benz“. Kadangi rezultatus buvo norima išvysti labai greitai, Vakarų Vokietijos švietimo ministerija į šių dviejų gamintojų prototipų kūrimą investavo net 110 tuometinių Vokietijos markių.
„Volkswagen“ savo koncepciją pristatė 1981 metais, Frankfurto automobilių parodoje. „Auto 2000“ buvo sukurtas ant modifikuotos „Golf“ platformos ir atrodė kaip didžiulis hečbekas arba kaip sedanas su nuožulnia stogo linija.
„Auto 2000“ buvo beveik 4 metrų ilgio, 1.6 metro pločio ir 1.3 metro aukščio. Tuo tarp automobilio svoris buvo vos 780 kilogramų.
Pagal „Volkswagen“ projektą, automobilis galėtų būti komplektuojamas su vienu iš trijų variklių. Parodoje demonstruotas prototipas turėjo 1.2 litro, 3 cilindrų turbo-benzininį variklį, kuris išvystė 53 arklio galias ir beveik 100 Nm sukimo momentą. To užteko „Auto 2000“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 18.2 sekundės ir pasiekti 161 km/val. greitį. Tuo tarpu 1.2 litro motoras su kompresoriumi išvystė 60 arklio galių ir 106 Nm sukimo momentą. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. užtrukdavo 15.8 sekundės ir leisdavo pasiekti 186 km/val. maksimalų greitį.
Variklių gamoje taip pat buvo du dyzeliniai varikliai ir dar vienas 1.0 litro, keturių cilindrų agregatas su kompresoriumi.
Dėka puikaus vėjo pasipriešinimo koeficiento - 0.25, primityvios „Start/Stop“ sistemos, „Volkswagen“ inžinierių sukurtas automobilis 100 kilometrų suvartodavo vos 4 - 5 litrus benzino. Versijos su dyzeliniais varikliais 100 kilometrų suvalgydavo 4.5 litro.
„Auto 2000“ sulaukė daugybės susidomėjimo ne tik iš visuomenės, bet ir Vakarų Vokietijos švietimo ministerijos, kuri skatino gamintoją pradėti serijinę šio modelio gamybą. Vis dėlto, tuometiniai „Volkswagen“ vadovai nenorėjo skirti papildomų pinigų šio projekto finansavimai, todėl jis taip ir liko nemažai technologijų turinčia koncepcija.
Vis dėlto, 1988 metais pristatytas trečios kartos „Volkswagen Passat“ pasiskolino keletą dizaino elementų ir konstrukcinių sprendimų iš 1981 metais pasirodžiusio „Auto 2000“.