„Sausoji“ dalis
Išankstinių automobilių pristatymų scenarijus nesikeičia jau daugelį metų, bet tuo stebėtis nereikėtų, nes šie pasimatymai su naujausiais modeliais būna trumpi ir leidžiantys susidaryti tik pirmąjį įspūdį. O kaip žinome - pirmasis įspūdis labai svarbus.
Liepos 4-osios rytą pradėjome nuo kelionės į Konstitucijos prospektą puošiantį „Quadrum“ dangoraižį. Asmeninį automobilį palikę požeminėje stovėjimo aikštelėje, nukulniavome į vidinį verslo centro kiemą, kuriame savo grožybes demonstravo ne vienas, bet keletas „Volkswagen Arteon“ automobilių, kurie jau buvo paruošti kelionėms bendro naudojimo keliuose.
„Volkswagen“ markės atstovai, nenorėdami labai stipriai tempti gumos, per maždaug 10 minučių trumpai papasakojo apie automobilį, koks jo tikslas šiame gyvenime ir kokios technologijos yra diegiamos į automobilį, kuris yra laikomas „Volkswagen“ modelių gamos flagmanu. Palingavę galvas - stojamės ir keliaujame link automobilių.
Automobilių bandymams buvo pateikti kelios skirtingos „Volkswagen Arteon“ modifikacijos. Kai kurios - pačios prabangiausios, kitos - kuklesnės. Natūraliai, norisi imti raktelius nuo automobilio, kuris labiausiai traukia akį, tačiau „Volkswagen“ atstovai norėdami išvengti nesutarimų, bandomuosius automobilius paskyrė burtų būdu. Iš apvalaus dubens reikėjo išsitraukti vokelį, kuriame buvo įdėtas lapelis su skaičiumi : 1, 2, 3, 4, 5. Šis skaičius nulėmė kurią „Arteon“ modifikaciją teks vairuoti. Mums į rankas pateko 1 numeriu pažymėtas, juodos spalvos „Volkswagen Arteon R-Line“ su pačiu pajėgiausiu dyzeliniu varikliu, 7 laipsnių automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara. Sėdame ir važiuojame? Netrukus, netrukus.
Ką apie automobilį papasakotų vadybininkas?
Kol nepradėjome kalbėti apie važiavimo potyrius, iš pradžių aptarkime technines charakteristikas, technologijas ir kitas smulkmenas.
Variklių gama : šiuo metu automobilis gali būti komplektuojamas su 2,0 litrų benzininiais arba dyzeliniais motorais. 2,0 litrų benzininis motoras pajėgus išvystyti 280 arklio galių. Tuo tarpu dyzelinių variklių gamoje bus 150 ir 240 arklio galių išvystantis jėgos agregatai. Vėliau, o tiksliau - nuo šių metų rudens, variklių gamoje atsiras 1,5 litro, 150 arklio galių išvystantis benzininis variklis.
Visi varikliai bus poruojami tik su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėže. Galimybės automobilį įsigyti su mechanine pavarų dėže, deja, nebus.
Priklausomai nuo pasirinktos modifikacijos, automobilis bus varomas priekiniais arba keturiais ratais. Viskas kaip ir aišku, ar ne?
Sekantis skyrius - technologijos, o galbūt reikėtų sakyti technologija, kuri apipina ne tik automobilio saugumo, bet ir patogumo sritį. Į „Volkswagen Arteon“ buvo pradėta diegti naujos kartos adaptyvi automatinė atstumo reguliavimo sistema. Ji sugeba atpažinti kitus eismo dalyvius, laikytis saugaus atstumo, automatiškai padidinti arba sumažinti greitį, tačiau naujos kartos sistema užantyje turi keletą triukų, kurie labai maloniai nustebins.
Pirmoji staigmena - naudojant adaptyvią greičio palaikymo kontrolę, priekyje tūnanti kamera, skenuojanti kelio ženklus, ne tik įspės apie pasikeitusį greičio ribojimą, bet automatiškai sumažins greitį ir vėliau jį padidins. Pavyzdžiui, įvažiavus į miestelį, kuriame leidžiamas 50 km/val. greitis - automobilis automatiškai sumažina greitį. Iš jo išvažiavus - automatiškai jį padidina. Ir svarbiausia - ji puikiai veikia realybėje. Sumanu, ar ne?
Dar viena technologija, kuria „Volkswagen“ atstovai didžiuojasi - „Emergency Assist 2.0“. Vairuotojui užmigus už vairo ar įvykus kokiai nors kitai situacijai, kuri neleistų tęsti sklandaus vairavimo, antros kartos „Emergency Assist“ sistema du kartus primins, jog privalote paimti vairą ir valdyti automobilį. Pirmasis įspėjimas - garsinis, antrasis - staigesnis krestelėjimas naudojant stabdžių pedalą. Jeigu net ir po šių įspėjimų vairuotojas nereaguoja, automobilis automatiškai persirikiuos į pačią dešiniausią eismo juostą, įjungs avarinį signalą ir sustos. Ar ji veikia realiame pasaulyje? Ne visai - įspėjamieji signalai veikia, tačiau kuomet ateidavo akimirka sustabdyti automobilį - sistema tiesiog išsijungdavo. Vis dėlto, pasibaigus automobilių bandymams, gamintojo atstovai patikino, jog mūsų bandytas modelis technologijos, kuri automatiškai automobilį sustabdytų, neturėjo.
Trečioji technologija - „PreCrash“ sistema, kuri turėtų palengvinti avarinę situaciją, kuomet į galinę automobilio dalį įvažiuoja koks nors žioplys. Galinėje dalyje esantys davikliai pastebėję, jog už jūsų esantis automobilis neišvengs smūgio, automatiškai užveria langus, stoglangį, įtempia saugos diržus ir paruošia Jums nemaloniam smūgiui.
Ir paskutinė „mažytė“ smulkmena - išmanūs priekiniai žibintai, kurie naudodami GPS navigacijos sistemos ir maršruto duomenis, naujoji dinaminių sistema numato artėjantį kelio posūkį ir apšviečia jį dar prieš vairuotojui pasukant.
Į kelią...
Kad ir kaip norėjau sėsti už automobilio, kuris turėjo benzininį variklį (na, nes patys suprantate), tačiau tikrai nesigailėjau atsisėdęs už modelio, kurio ratus suka 500 Nm sukimo momentą išvystantis dyzelinis motoras. Išvažiavus iš „Quadrum“ verslo centro, turėjome keliauti link Trakų, o tiksliau - „Tony Resort“ viešbučio, kuris tapo tarpine stotele. Nors gamintojo atstovai maršrutą buvo suplanavę kruopščiai, tačiau jie taip leido pasirinkti savo mėgstamą maršrutą - svarbiausia laiku atsidurti galutiniame taške, o per kur - nelabai svarbu.
Galimybių kaip pasiekti Trakus yra ne viena ir ne dvi, o keturios. Pirmoji - važiuoti „A16“ keliu ir „džiaugtis“ pakankamai dideliu eismo intensyvumu, sukti į „A1“ kelią ir vėliau nusukti į „4722“ numeriu pažymėtą asfalto ruožą arba ... keliauti iki pat Vievio ir ten važiuoti link Ruskalnio arba tiesiog sukti į 107-ąjį kelia ir dardėti pro Keliakiemį ir Bražuolę.
Turėdamas daugiau laiko, būčiau nieko nelaukęs ir sukęs link Ruskalnio - puikus kelio ruožas, kuriame atsiskleidžia pakabos balansas bei variklio dinamiką. Kadangi, laiko atžvilgiu, pažintis su automobiliu buvo ribota, sukome į greitkelį ir Trakus pasiekėme važiuodami „4722“ numeriu pažymėtu keliu.
Greitkelyje automobilis jaučiasi kaip žuvis vandenyje - stabilus, užtikrintas, komfortiškas ir stebėtinai tylus. Aerodinaminis triukšmas į interjerą pradeda skverbtis važiuojant tik didesniu greičiu, tad įprastos kelionės į pajūrį važiuojant 120 km/val. bus itin komfortiškos ir malonios.
Priklausomai nuo vairuotojo poreikių, automobilyje leidžiama keisti pakabos standumą. Galima pasirinkti iš keleto važiavimo režimų arba slankiojančio mygtuko pagalba pasirinkti kokio pakabos standumo norėsite. Visai kaip „Bentley Continental Flying Spur“.
Posūkiuose - naujasis „Volkswagen“ taip pat elgiasi užtikrintai. Nors posūkiuose kėbulo pasvyrimas minimalus, tačiau automobilio sukibimas su kelio danga palieka labai gerą įspūdį. „Volkswagen Arteon“ į asfaltą bando kabintis kaip katė į naujas užuolaidas, ir žinote ką - tai jam puikiai sekasi daryti.
Skaitant variklio technines charakteristikas - akys nejučiomis išsiplečia, vien dėl 500 Nm sukimo momento, kuris yra pasiekiamas 1750 - 2500 sūkių diapazone. Būtent šiame siaurame sūkių diapazone juntamas didžiulis spyris į užpakalį ir didžiulis automobilio pagreitis. Gamintojo teigimu, „Arteon“ su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 6,5 sekundės ir pasieks 250 km/val. maksimalų greitį. Atsižvelgiant į tai, jog mašina sveria 1828 kilogramus - vargu ar galima tikėtis geresnės dinamikos.
Užbėgsime įvykiams už akių ir naujajam „Volkswagen Arteon“ suteiksime labai aukštą įvertinimą. Nors pažintis buvo per trumpa, jog galėtume tinkamai įvertinti valdymo savybes, variklio dinamiką, komforto lygį, praktiškumą ar variklio apetitą dyzelinui nuvažiavus ne 100, o 600 kilometrų, tačiau „Volkswagen Arteon“ paliko labai gerą pirmąjį įspūdį.
Ar tai tik gražesnis „Volkswagen Passat“? Tikrai ne. Nepaisant technologinių ir konstrukcinių sąsajų su „Passat“, į Lietuvą tik ką atvykęs „Arteon“ turi asmenybę ir charizmą. Savybių, kurios tradiciniams „Volkswagen“ automobiliams nėra būdingos.