„Euro 3“, „Euro 5“, „Euro 6“ - kas tai? Prieš daugiau nei porą dešimtmečių įvestas reglamentas, kuris leidžia suprasti koks švarus ir tausojantis gamtą yra Jūsų vairuojamas automobilis.
Metams bėgant, reikalavimai automobilių išmetimo sistemos tik didėja. Jeigu „Euro 1“ reikalavimai buvo pakankamai kuklūs, tai dabar, kuomet yra įsigalioję „ Euro 6“ reglamentas, automobilių gamintoja susiduria su didžiuliais sunkumais juos įgyvendinant.
Pavyzdžiui, „Euro 1“ reikalavimus atitinkanti mašina turėjo elementarų katalizatorių. Tuo tarpu „Euro 6“ taršos reikalavimus atitinkantys automobiliai gali turėti ne vieną, bet kelis katalizatorius ar net papildomą talpą, kurią nuolatos reikia papildyti „AdBlue“ skysčius. Komplikuotos sistemos ne tik išpučia automobilių kainą, bet ir jų eksploataciją, ypač kuomet baigiasi automobilio garantija.
Jeigu pakalbintumėte kiekvieną aplinkosaugininką, jis pasakys, jog senesnis, maždaug 10 metų automobilis su dyzeliniu varikliu teršia aplinką labiau negu naujutėlis modelis. Arbatžolių privalgę specialistai stos mūru ir teigs, jog naujesnis automobilis - švaresnis automobilis. Deja, Vokietijos aplinkosaugos agentūra (UBA) atliktas tyrimas rodo, jog „Euro 3“ taršos reikalavimus atitinkantys automobiliai išmeta mažiau NOx emisijų negu „Euro 5“ reikalavimus atitinkantis automobilis. Sunku tuo patikėti, ar ne?
Agentūros atstovų teigimu, vidutinė lengvojo automobilio su dyzeliniu varikliu NOx emisija siekia 767 mg/km. Palyginimui - „Euro 3“ reikalavimus atitinkančios mašinos turi išmesti ne daugiau nei 500 mg/km, „Euro 4“ - ne daugiau nei 250 mg/km, „Euro 5“ - ne daugiau 180 mg/km, „Euro 6“ - ne daugiau nei 80 mg/km.
„
UBA“ agentūros specialistai teigia, jog atliekant tyrimą, į pagalbą buvo pasitelktas „CADC“ (Common Artemis Driving Cycles) testas, kuris atskleidžia tikrąsias automobilių kuro sąnaudas ir CO2 emisijas.
Testą sudaro trys etapai : važiavimas mieste, važiavimas užmiestyje ir važiavimas greitkelyje. Pastarojo važiavimo metu automobilis važiuoja 130 arba 150 km/val. greičiu.
Tyrimas parodė, jog „Euro“ standartai neturi nieko bendro su realybe. Galutiniai rezultatai parodė, jog „Euro 3“ standartą atitinkantys varikliai yra švaresni už tuos, kurie atitinka „Euro 4“, „Euro 5“ ir net „Euro 6“ reikalavimus.
Įdomu yra tai, jog pažangias išmetimo sistemas turintys automobiliai gebantys atitikti „Euro 6“ reikalavimus neatitinka net deklaruotų „Euro 3“ standartų!
Automobilių su „Euro 3“ atitinkančiais varikliais vidutinė NOx emisija siekė 803 mg/km arba 60,6% daugiau negu reikalauja reglamentas. „Euro 5“ rezultatas - 906 mg/km arba 403,3% daugiau negu reikalauja reglamentas. Ir galiausiai - „Euro 6“, kurio vidurkis siekė 507 mg/km arba 533,8% daugiau negu reikalauja reglamentas. Kaip matote patys, kuo naujesnis automobilis, tuo didesnis neatitikimas atsižvelgiant į reikalaujamą emisiją.
Vokietijos aplinkosaugos agentūros atliktas tyrimas tik dar kartą įrodo, jog įvairiausi reglamentai ir normatyvos tinkamos naudoti tik pasakų šalyje. Nepaisant sudėtingų sistemų, kurios diegiamos į naujus automobilius, jų efektyvumas minimalus.
Vienas įdomesnių bandymų egzempliorių - itin ekonomiška „Škoda Octavia“ su 1,6 litro dyzeliniu varikliu. Teoriškai, ji turi išmesti minimalų kiekį CO2 ir užtikrinti mažas kuro sąnaudas, tačiau bandymai parodė, jog šis modelis išmeta 913 mg/km NOx. Tuo tarpu gamintojas teigia, jog šis modelis išmeta tik 180 mg/km NOx.
Teste dalyvavusių automobilių rezultatai :
„Euro 3“, „Euro 5“, „Euro 6“ - kas tai? Prieš daugiau nei porą dešimtmečių įvestas reglamentas, kuris leidžia suprasti koks švarus ir tausojantis gamtą yra Jūsų vairuojamas automobilis.
Metams bėgant, reikalavimai automobilių išmetimo sistemos tik didėja. Jeigu „Euro 1“ reikalavimai buvo pakankamai kuklūs, tai dabar, kuomet yra įsigalioję „ Euro 6“ reglamentas, automobilių gamintoja susiduria su didžiuliais sunkumais juos įgyvendinant.
Pavyzdžiui, „Euro 1“ reikalavimus atitinkanti mašina turėjo elementarų katalizatorių. Tuo tarpu „Euro 6“ taršos reikalavimus atitinkantys automobiliai gali turėti ne vieną, bet kelis katalizatorius ar net papildomą talpą, kurią nuolatos reikia papildyti „AdBlue“ skysčius. Komplikuotos sistemos ne tik išpučia automobilių kainą, bet ir jų eksploataciją, ypač kuomet baigiasi automobilio garantija.
Jeigu pakalbintumėte kiekvieną aplinkosaugininką, jis pasakys, jog senesnis, maždaug 10 metų automobilis su dyzeliniu varikliu teršia aplinką labiau negu naujutėlis modelis. Arbatžolių privalgę specialistai stos mūru ir teigs, jog naujesnis automobilis - švaresnis automobilis. Deja, Vokietijos aplinkosaugos agentūra (UBA) atliktas tyrimas rodo, jog „Euro 3“ taršos reikalavimus atitinkantys automobiliai išmeta mažiau NOx emisijų negu „Euro 5“ reikalavimus atitinkantis automobilis. Sunku tuo patikėti, ar ne?
Agentūros atstovų teigimu, vidutinė lengvojo automobilio su dyzeliniu varikliu NOx emisija siekia 767 mg/km. Palyginimui - „Euro 3“ reikalavimus atitinkančios mašinos turi išmesti ne daugiau nei 500 mg/km, „Euro 4“ - ne daugiau nei 250 mg/km, „Euro 5“ - ne daugiau 180 mg/km, „Euro 6“ - ne daugiau nei 80 mg/km.
„
UBA“ agentūros specialistai teigia, jog atliekant tyrimą, į pagalbą buvo pasitelktas „CADC“ (Common Artemis Driving Cycles) testas, kuris atskleidžia tikrąsias automobilių kuro sąnaudas ir CO2 emisijas.
Testą sudaro trys etapai : važiavimas mieste, važiavimas užmiestyje ir važiavimas greitkelyje. Pastarojo važiavimo metu automobilis važiuoja 130 arba 150 km/val. greičiu.
Tyrimas parodė, jog „Euro“ standartai neturi nieko bendro su realybe. Galutiniai rezultatai parodė, jog „Euro 3“ standartą atitinkantys varikliai yra švaresni už tuos, kurie atitinka „Euro 4“, „Euro 5“ ir net „Euro 6“ reikalavimus.
Įdomu yra tai, jog pažangias išmetimo sistemas turintys automobiliai gebantys atitikti „Euro 6“ reikalavimus neatitinka net deklaruotų „Euro 3“ standartų!
Automobilių su „Euro 3“ atitinkančiais varikliais vidutinė NOx emisija siekė 803 mg/km arba 60,6% daugiau negu reikalauja reglamentas. „Euro 5“ rezultatas - 906 mg/km arba 403,3% daugiau negu reikalauja reglamentas. Ir galiausiai - „Euro 6“, kurio vidurkis siekė 507 mg/km arba 533,8% daugiau negu reikalauja reglamentas. Kaip matote patys, kuo naujesnis automobilis, tuo didesnis neatitikimas atsižvelgiant į reikalaujamą emisiją.
Vokietijos aplinkosaugos agentūros atliktas tyrimas tik dar kartą įrodo, jog įvairiausi reglamentai ir normatyvos tinkamos naudoti tik pasakų šalyje. Nepaisant sudėtingų sistemų, kurios diegiamos į naujus automobilius, jų efektyvumas minimalus.
Vienas įdomesnių bandymų egzempliorių - itin ekonomiška „Škoda Octavia“ su 1,6 litro dyzeliniu varikliu. Teoriškai, ji turi išmesti minimalų kiekį CO2 ir užtikrinti mažas kuro sąnaudas, tačiau bandymai parodė, jog šis modelis išmeta 913 mg/km NOx. Tuo tarpu gamintojas teigia, jog šis modelis išmeta tik 180 mg/km NOx.
Teste dalyvavusių automobilių rezultatai :