Tam, kad modelis galėtų vadintis tikru vairuotojo automobiliu, reikia kelių svarbių elementų: galingo variklio priekyje, galinių varomų ratų ir tobulo svorio pasiskirstymo. „Aston Martin Vantage“ jau daugiau nei 74 metus gaminamas pagal šią formulę, bet su naujuoju modeliu viskas pakilo į kitą lygį.
Pradėkime nuo rankomis rinkto V8 variklio, kuris yra galingiausias visoje „Vantage“ modelio istorijoje. Jis generuoja 665 AG ir pasižymi milžinišku 800 Nm sukimo momentu. Kalbant skaičiais – naujasis „Aston Martin Vantage“ yra 30 proc. galingesnis nei jo pirmtakas.
Galios inžinerija
Galingesniam varikliui reikia daugiau oro ir efektyviau aušintis, todėl „Aston Martin“ inžinieriai į „Vantage“ sumontavo didesnes turbinas, patobulino vožtuvų velenėlius, optimizavo suspaudimo laipsnį cilindruose ir pagerino aušinimo sistemą. Skirtingai nei pirmtakas, jis turi du papildomus radiatorius bei papildomą tarpinį aušintuvą, kad į variklį patektų optimalios temperatūros oras.
Rezultatas? Sportinis kupe gali įsibėgėti iki 100 km/val. per 3,5 sekundės, o didžiausias jo išvystomas greitis – 325 km/val. Tačiau už skaičius čia svarbesnis „Aston Martin“ technologinis šuolis.
Šiek tiek chuliganas
Galia labiausiai atsiskleidžia naudojant starto kontrolės sistemą, o įprastai ši sistema kituose automobiliuose veikia taip, kad kompiuteris apskaičiuoja optimalius variklio sūkius prieš startą, kad pagreitis būtų efektyvus. Efektyvus, bet ne efektingas.
Tuo tarpu naujajame „Aston Martin Vantage“ vairuotojas gali pasirinkti, kiek stipriai čia įsikiš sukibimo kontrolė ir kad sistema prieš išstartuojant leistų šiek tiek pasvilinti padangas bei pasimėgauti gryna automobilio galia, kurios beveik neriboja elektroninės sistemos.
Kaip ir praėjusios kartos modeliuose, „Aston Martin“ daug dėmesio skyrė automobilio kėbulo konstrukcijai, kad ši būtų lengva ir tuo pačiu tvirta. Naujojo „Vantage“ klijuoto aliuminio konstrukcija buvo papildomai sustiprinta ties amortizatorių tvirtinimais ir papildomais stabilizatoriais. Rezultatas – 29 proc. standesnis kėbulas galinėje automobilio dalyje. Tai reiškia, kad vairuotojas, sėdintis per kelis centimetrus nuo galinės ašies galės idealiai jausti automobilį ir tarsi su juo susilieti.
Kai vairuotojas ir automobilis susilieja
Jau nekalbant apie tai, kad naujasis „Vantage“ gali pasigirti tobulu svorio pasiskirstymu tarp ašių. Taip pat čia pirmąkart sumontuota izoliuota vairo kolonėlė, kuri įprastai dedama tik lenktyniniams automobiliams. Toks inžinerinis sprendimas leidžia delnais jausti, kaip posūkiuose veikia priekinė ašis ir sukuria dar labiau įsitraukti į vairavimą.
Prie šio jausmo stipriai prisidės ir naujo dizaino sėdynės. Jų rėmas sukurtas iš lengvo anglies pluošto, prie kurio sumontuotos pagalvėlės vairuotojo kūnui. Iki šiol panašaus dizaino sėdynes buvo galima pamatyti „Aston Martin“ hiperautomobilyje „Valkyrie“ ir DB12. Toks sėdynių dizainas leidžia mažinti bendrą automobilio svorį, tiksliai prilaiko vairuotoją ir, be jokios abejonės, atrodo futuristiškai.
Naujos kartos technologijos
Tokį įspūdį sustiprina ir visiškai naujas salono dizainas. „Vantage“ interjere vyrauja tiesios linijos, kurios tarsi pabrėžia naujausią „Aston Martin“ technologiją – pačių sukurtą informacinę sistemą ir raiškų jutiklinį ekraną. Tiesa, gamintojas neatsisakė ir fizinių klavišų. Jais vairuotojas galės rinktis pavaras, skirtingus vairavimo režimus, pakabos nustatymus ar klimato kontrolės funkcijas.
Tuo tarpu išorėje dėmesį prikausto naujo dizaino priekiniai LED žibintai su itin techniškos formos dieninėmis šviesomis. „Vantage“ taip pat turi didesnes groteles, kad galingesnis variklis būtų aušinamas efektyviau. Galinė dalis išlaikė ryškias šio modelio linijas, o apačioje esantis masyvus difuzorius, ne tik spaudžia automobilio galą prie kelio, bet ir prideda jam agresijos.