Šią vasarą debiutavęs atnaujintas 2020-ųjų BMW 5 serijos modelis išsiskiria išaugusiu hibridinių sistemų pasirinkimu, įkrovimo iš elektros tinko galimybe ir itin mažomis degalų sąnaudomis, taip pat pažangesnėmis pagalbos vairuotojui sistemomis, kurios dar labiau išplečia automobilio autonomiškumą. Su visomis šio modelio naujovėmis ateinantį savaitgalį daugelis automobilių gerbėjų galės pirmą kartą susipažinti iš arti.
Tuo metu „BMW M5 Edition 35 Jahre“ skirtas pažymėti sportiškųjų M5 modelių 35-erių metų gamybos jubiliejų. Šis automobilis išsiskiria didžiausios galios V8 tipo varikliu, kuris kada nors buvo naudotas 5 serijos modeliuose, išvystančiu 460kW/625 AG, apdailos paketu „BMW Individual“ su išskirtine kėbulo spalva „Frozen Dark Grey“, 20 colių skersmens ratlankiais, salono apdaila su aukso atspalvio aliuminio ir anglies pluošto akcentais.
BMW 5 pirmoji karta (gaminta nuo 1972 m.)
Pirmieji BMW 5-osios serijos modeliai debiutavo 1972-ųjų Frankfurto automobilių parodoje ir pradėjo naują BMW dizaino ir ženklinimo etapą. Tuomet turėję tik sedano kėbulą, sportiško charakterio bei elegantiško dizaino „penktukai“ greitai tapo vairavimo malonumo ikonomis, jų parduota daugiau nei 700 tūkst. vienetų. Su pirmaisiais penktukais BMW įvedė iki dabar naudojamą ženklinimo sistemą, kai pirmasis skaitmuo (pvz. 5) nurodo modelio seriją, o likę – variklio darbinį turį decilitrais. Be to, siekdami sukurti išskirtinio saugumo automobilį, BMW inžinieriai jau tuomet pasitelkė kompiuterines technologijas.
BMW 5 antroji karta (Gaminta nuo 1981 m.)
Devintasis dešimtmetis ne tik automobilių pramonėje buvo paženklintas daugybės inovacijų – išrastas kompaktinis diskas, sukurta „Windows“ programinė įranga, vienkartinio naudojimo kontaktiniai lęšiai. Inovacijomis blizgėjo ir 1981 m. debiutavusios „BMW 5“ antrosios serijos sedanai: juose pradėta naudota moderni elektronikos sistema, borto kompiuteriai, elektroninis kuro įpurškimas, pirmą kartą įdiegta stabdžių antiblokavimo sistema. „BMW 5“ antrojoje kartoje debiutavo ir pirmas dyzelis. 2,4 litro darbinio tūrio, 115 AG galios motorą turėjęs modelis savo sportiškumu ir ekonomiškumu nustebino net didžiausius dyzelio skeptikus. 1984 m. debiutavo ir pirmasis „BMW M5“ modelis.
BMW 5 trečioji karta (gaminta nuo 1988 m.)
Nors 1988-aisiais Lothar‘o Matthaus‘o vedamai Vakarų Vokietijos futbolo rinktinei nepavyko triumfuoti namuose vykusiame Europos futbolo čempionate, tais metais vokiečiai neabejotinai triumfavo automobilių pramonėje – debiutavo trečioji „BMW 5“ karta, kurios modelių visame pasaulyje parduota per 1,3 mln. vienetų. Šie modeliai vėliau buvo itin populiarūs ir Lietuvoje. Trečios kartos „BMW 5“ buvo ilgesni ir erdvesni, o dar didesnę talpą pasiūlė modelių gamą papildęs pirmasis „BMW 5“ universalas. Trečioji karta pasižymėjo išskirtiniais saugumo sprendimais – itin stipria vairuotojų ir keleivių kabina, automatine stabilumo ir praslydimo kontrolės sistema, elektronine visų ratų pavara, kuri geba paskirstyti varomąją galią ratų ašims ir tapo šiandieninės išmaniosios „xDrive“ sistemos pirmtake.
BMW 5 ketvirtoji karta (gaminta nuo 1995 m.)
1995-aisiais, kai automobilio stovėjimas Lietuvos miestų senamiesčiuose vis dar buvo nemokamas, Vokietijoje pristatyta ketvirtoji „BMW 5“ karta. Dar ir šiandien daug jos atstovų matome mūsų keliuose. Šios kartos modelis įgavo aptakesnį dizainą, o jo skiriamuoju bruožu tapo priekiniai žibintai – ikoninius BMW dvigubus žibintus uždengė stiklinis gaubtas. Nuo 2000-ųjų žibintuose pradėtos montuoti ir dienos lempos. Po variklio gaubtu slypėjo dar sportiškesni ir ekonomiškesni varikliai, o viduje vairuotojus džiugino multifunkcinis, šildomas vairas, automatinė elektroninė klimato kontrolė ir navigacijos sistema. Tuo pačiu ketvirtosios kartos „BMW 5“ buvo pirmasis masinės gamybos automobilis pasaulyje, kurio beveik visoje konstrukcijoje buvo naudojamas lengvasis lydinys, taip dar padidinant modelio dinamiškumą.
BMW 5 penktoji karta (gaminta nuo 2003 m.)
2003-iaisiais, kai Lietuvos radijo stočių eteryje karaliavo Robbie Williams su „Feel“, o kino mėgėjai plojo už „Žiedų valdovo“ filmo tęsinį, vairuotojai aplodismentais pasitiko penktosios kartos „BMW 5“. Sveikinti buvo ką – šioje kartoje debiutavo daugybė naujų pažangių sprendimų – „iDrive“ sistema, aktyvus greičio palaikymas, naktinis matymas, eismo juostos laikymosi kontrolė, automatinis stabdymas ir kitos inovacijos. „BMW 5“ varikliai toliau didino galią mažindami degalų sąnaudas. Ir nors koncerno pasirinktas išraiškingas aštresnių formų dizainas buvo karštai aptarinėjamas, diskusijas nutildė realybė – penktos kartos „BMW 5“ net ketverius metus iš eilės karaliavo pagal pardavimus savo segmente. 2008 m. nuo konvejerio nuriedėjo jau 5 milijonasis „BMW 5“ automobilis.
BMW 5 šeštoji karta (gaminta nuo 2010 m.)
Šeštoji „BMW 5“ karta rinkoje pasirodė 2010-aisiais. Pasaulį tais pačiais metais išvydo pirmasis „iPad“, „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbeg‘as tapo metų žmogumi, o Dubajuje buvo atidarytas aukščiausias pasaulyje pastatas „Burj Khalifa“. Aukštą natą demonstravo ir „BMW 5“. Moderni išvaizda, puikus interjeras, išskirtinės technologijos ir puiki vairavimo dinamika bei komfortas – dėl jų šeštoji karta tapo sėkmingiausia „BMW 5“ karta. Šeštos kartos „BMW 5“ gavo naujus, dar efektyvesnius variklius, 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, vaizdo kamerų paketą, automatinę šoninio parkavimo sistemą, perspėjimo apie priekinį susidūrimą su automatiniu stabdymu sistemą, o daug „Efficient Dynamics“ sprendimų, pavyzdžiui, stabdymo energijos regeneravimas, elektrinis vairo stiprintuvas ir kiti tapo standartinės įrangos dalimi.
BMW 5 septintoji karta (gaminama nuo 2017 m.)
Naujausia, septintoji „BMW 5“ verslo klasės automobilių karta į kelius išriedėjo su tikslu pagerinti savo pirmtako populiarumo rekordą – 2,1 mln. parduotų automobilių. Tad BMW inžinieriai pasistengė iš peties: aprūpino automobilį naujos kartos važiuokle, naujais varikliais, žemesniu svorio centru, geriausiu savo segmente aerodinamiškumu, o lengvasvorė konstrukcija iš aliuminio ir grūdinto plieno padėjo sedano svorį sumažinti net 100 kg. Dėl šių ypatybių „BMW 5“ tapo dar dinamiškesnis ir maloniau valdomas kelyje. Netrukus rinką išvydo ir pirmasis „BMW 5“ su įkraunama hibridine pavara, kurio vidutinės degalų sąnaudos – vos 2 l/100 km. Šalia to – gausus būrys technologinių naujovių – nuo savarankiškai kontroliuoti automobilį gebančių sistemų, iki informacinės sistemos „iDrive“ valdymo gestais, prisilietimu ar balso komandomis.
Atnaujintas septintos kartos BMW 5 (gaminama nuo 2020 m. II pusmečio)
Šių metų viduryje BMW pristatė atnaujintą septintos kartos „BMW 5“ gamą. Ji traukia dėmesį ne tik patobulėjusiomis vizualinėmis detalėmis, bet it pažangiausiomis skaitmeninėmis pagalbos vairuotojui technologijomis bei efektyvesnėmis elektrifikuotomis pavaromis. Atnaujinta septintoji karta turi net penkias iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių versijas, o visuose modeliuose, išskyrus galingiausią versiją su V8 varikliu, standartiškai montuojama ir dalinė hibridinė technologija, kuri automobiliui gali suteikti papildomą 8 kW/11 AG galią. Su atnaujinimu BMW taip pat žengė dar vieną žingsnį vairavimo autonomiškumo link, įdiegdama naujas pagalbos vairuotojui sistemas, pavyzdžiui, įspėjimo apie išvažiavimą iš juostos funkcija dabar taip pat gali automobilį grąžinti į teisingą trajektoriją, pasirenkamos įrangos sąraše atsirado aktyvios navigacijos su juostos keitimo asistentu pasirinkimas. Kartu su šiuo modeliu debiutuoja ir naujoji „BMW Maps“ debesų kompiuterija paremta navigacijos sistema, suteiksianti itin greitus ir preciziškus maršruto bei atvykimo laiko paskaičiavimus.