Pirmą kartą į startą stos vandeniliu varomas automobilis. Lietuvoje vandeniliu varomų automobilių yra registruota vos 2, o vienas iš jų priklauso Kauno technologijos universiteto mokslininkui. Vilniaus šilumos tinklai kartu su KTU glaudžiai bendradarbiauja ruošiant bei ieškant energetikos talentų, todėl ir šiame renginyje dalyvaus kartu jungtinis VŠT ir KTU ekipažas vairuos „Hyundai ix35 FCEV“.
Kodėl pasirinktas vandeniliu varomas elektromobilis? Vilniaus šilumos tinklai jau 2026 m. pirmieji planuoja tiekti vandenilį Vilniaus miesto viešojo transporto infrastruktūrai. Įmonė jau pradėjo įgyvendinti žaliojo vandenilio gamyklos projektą – VŠT valdomos termofikacinės elektrinės Nr. 2 teritorijoje bus statoma pirmoji tokio tipo gamykla.
Planuojama, kad 3 MW galios elektrolizeris per metus pagamins 1 140 000 m3 žaliojo vandenilio, kurį naudos 16 vandeniliu varomų viešojo transporto autobusų. Įmonė skaičiuoja, kad įrengto 3 MW galingumo elektrolizerio užtektų pagaminti vandenilio dujų 40 autobusų, todėl ateityje yra planų šį žaliąjį kurą tiekti ir viešosios prieigos stotelėje, kuri būtų prieinama vandeniliu varomų elektromobilių vairuotojams.
Beje, kadangi nei vienas iš vandeniliu varomų automobilių neturi galimybės įkrauti akumuliatorių iš išorės, Lietuvoje jie nėra laikomi elektromobiliais ir registruojami kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais, nors faktiškai ratus suka elektros variklis ir nėra jokios oro taršos. Lietuvoje nebuvo galima vandeniliu varomos transporto priemonės techninės apžiūros ataskaitoje nurodyti vandenilio kaip kuro rūšies, nurodoma „elektra“ (registracijos liudijime kuro rūšis nurodoma teisingai). Šiuo metu vyksta diskusija su „Transeksta“ situacijai išspręsti.
Dar vienas varžybų svečias autobusas „MAN LION‘S CITY 12E“. Juo startuoja jungtinė „Adampolis“ ir Vilniaus šilumos tinklų komanda, žadanti Palangą pasiekti be papildomo įkrovimo, o salone pasodinti ne tik vairuotoją su šturmanu, bet ir keleivius. Autobusas Lietuvoje jau buvo testuojamas ir važinėjo Vilniaus bei Kauno gatvėmis, keleivių ir vairuotojų atsiliepimai buvo geri, tad papildomas ekstremalus išbandymas bus tik į naudą.
Autobuse, kurio centrinis variklis pasiekia 240 kW galią, sumontuota viena didžiausių baterijų autobusų rinkoje. Jos talpa net 480 kWh, o nuvažiuojamas atstumas gali siekti virš 500 km. Pilnas įkrovimas maksimalia leidžiama galia trunka iki 3 valandų. Beje, saugumo sumetimais baterijų blokas sumontuotas ant autobuso stogo.
Tiesa, beveik kiekvienais metais elektromobilių varžybose išvysdavome svečius arba neįprastą formatą. 2016 metais visi dalyviai startavo vienodais „Nissan Leaf“ elektromobiliais, kuriuos suteikė „Nissan Nordic“. Tuomet nugalėjo daugkartinio šalies automobilių ralio čempiono, susisiekimo viceministro S. Girdausko ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo E. Skrodenio ekipažas, Palangą pasiekęs per 4 val. 49 minutes.
2017 metais elektromobiliams iššūkį metę elektrinis dviratis ir sklandytuvas. 4 val. 21 min. rezultatą užfiksavo vienas tituluočiausių šalies dviratininkų, olimpietis, Lietuvos plento čempionas, laimėjęs ir prestižinių Giro d‘Italia lenktynių etapą Tomas Vaitkus. Jis iš starto vietos elektriniu dviračiu numynė į geležinkelio stotį, kur kartu su savo technika traukiniu Vilnius – Klaipėda atkako į Kretingos geležinkelio stotį, o iš ten vėl dviračiu pasiekė Palangą.
Sklandymo meistras Algirdas Šimoliūnas, kartu su kitais renginio dalyviais elektromobiliu startavo iš Europos aikštės ir juo pasiekė Paluknio aerodromą. Iš ten Algirdas, gaudydamas palankias jam sroves per Ukmergę, Panevėžį, Joniškį, Mažeikius sklandytuvu pasiekė Klaipėdos aeroklubą, o iš jo vėl sėdo į elektromobilį ir atskubėjo į lenktynių finišą Palangoje.
2018 metais kartu su elektromobiliais į trasą išvažiavo „Nissan“, varomas dyzelinu. Jį vairavo žurnalistas Valdas Vilūnas, kurio užduotis buvo į Palangą nuvykti visur laikantis kelių eismo taisyklių. Jo rezultatas 3 valandos 46 minutės, o elektromobilių nugalėtojai „Spark“ komanda atsiliko tik 20 minučių.
2021 svečio teisėmis dalyvavo „Yutong U12“ autobusas 423 kWh talpos baterija ir iki 400 km nuvažiuojamu atstumu. Tiesa, autobusas važiavo kiek kitokiu maršrutu nei visi dalyviai. Kaip ir elektrinis miesto motoroleris „Super Soco“.
2023 „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ lenktynės parodė, kad elektra tinka jau ne tik lengviesiems automobiliams. Visą distanciją iš Vilniaus į Klaipėdą užsukant į „Krekenavos Agrofirmą“ ir Tauragės piliavietę įveikė tik elektros energija iš baterijų varomi „Volvo FH“ sunkvežimis ir „Energica EVA Ribelle“ motociklas. Sunkvežimis maršrutą pravažiavo be sustojimo įsikrauti.