• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungos sprendimas taikyti didesnius importo tarifus iš Kinijos atvykstantiems elektromobiliams sulėtins automobilių gamintojų iš Kinijos plėtrą, tačiau tai pačiu juos paskatins imtis kitų priemonių, kurios leistų užkariauti pelningą Europos rinką.

Europos Sąjungos sprendimas taikyti didesnius importo tarifus iš Kinijos atvykstantiems elektromobiliams sulėtins automobilių gamintojų iš Kinijos plėtrą, tačiau tai pačiu juos paskatins imtis kitų priemonių, kurios leistų užkariauti pelningą Europos rinką.

REKLAMA

Didesni importo tarifai iš Kinijos atvykstantiems elektromobiliams bus taikomi nuo liepos 4-os dienos. Didesni muitai buvo įvesti po to, kai ES pradėjo tyrimą dėl nesąžiningos Kinijos automobilių gamintojų konkurencijos.

Tyrimo autoriai tvirtino turintys įrodymų, jog Kinijos vyriausybė dosniai subsidijuoja nepelningai dirbančius elektromobilių gamintojus, jog galėtų viso pasaulio rinką užtvindytų savo gamybos elektromobiliais ir tokiu būdu susidorotų su bet kokiais vietiniais konkurentais.

Europos automobilių gamintojai ne vieną kartą tvirtino, jog dėl dosnių valstybės subsidijų ir itin pigios darbo jėgos, jie tiesiog negali pasiūlyti automobilių, kurie kainuotų tiek pat kaip ir analogai iš Kinijos, o tai savaime iššaukė Europos Komisijos troškimą atlikti tyrimą, kuris leistų suprasti kur slypi gamintojų iš Kinijos pranašumas.

REKLAMA
REKLAMA

Muito dydis bus skirtingas

Automobilių rinkos ekspertų teigimu, nauja tvarka labiausiai pakenks Europoje sparčiai populiarėjantiems „SAIC“ koncerno gamybos elektromobiliams, kuriuos bendrovė Europoje parduoda po „MG“ prekės ženklu.

REKLAMA

„MG“ daugeliui europiečių asocijuojasi su britiškos markės automobiliais, tačiau jie jau kurį laiką neturi nieko bendro su Jungtine Karalyste.

Vadovaujantis Europos Sąjungos skaičiuokle, „SAIC“ nuo šiol turės sumokėti 38,1 proc. siekiantį importo muitą.

Volvo Cars“ savininkei „Geely“ importo tarifas išaugs 20 proc., „BYD“ – 17,4 proc.

Naujieji tarifai bus taikomi papildomai prie jau galiojančio 10 proc. ES tarifo, todėl „SAIC“ mokestinė našta išaugs iki 48,1 proc.

REKLAMA
REKLAMA

„Morgan Stanley“ analitikai teigė, kad Kinijos automobilių gamintojai po šio sprendimo planuoja padidinti elektromobilių kainas nuo 15 iki 30 proc.

Didesni importo tarifai palies ir vietinius gamintojus

Europos Sąjungos sprendimas paveiks ne tik Kinijos automobilių gamintojus. Didesni importo tarifai bus taikomi ir kitiems gamintojams, kurie tam tikrus elektromobilius gamina Kinijoje, bet juos importuoja į Europą.

Europoje itin populiarus „Tesla Model 3“ į Europą atkeliauja iš bendrovės gamyklos Kinijoje. Skirtingai nei gamintojai iš Kinijos, „Tesla“ bendradarbiavo su Europos Komisija, suteikė reikalingus duomenis ir dėl to jų automobiliams bus taikomas gerokai mažesnis 21 proc. tarifas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, „Tesla“ vis tiek planuoja nuo liepos 1-os dienos padidinti „Model 3“ elektromobilių kainos, jog galėtų amortizuoti išaugusias išlaidas.

Dėl didesnių importo tarifų taip pat pyksta „BMW Group“ vadovai, kurie Kinijoje gamina neseniai pristatytus „Mini Cooper“ ir „Aceman“ modelius.

Kinijoje pagamintiems „Mini“ elektromobiliams bus taikomas maksimalus 38,1 proc. importo tarifas, o tai turės įtakos „BMW Group“ koncerno planams padidinti netaršių automobilių pardavimų rodiklius Europoje.

REKLAMA

„Volvo Cars“ taip pat maudosi tame pačiame katile. Iki šiol buvo planuota, jog Europos rinkai skirti „EX30“ ir „EX90“ modeliai atvyks iš Kinijoje esančių gamyklų, tačiau didesni importo tarifai privertė „Volvo Cars“ pakeisti šią strategiją.

„Volvo EX30“ gamyba netrukus bus perkelta į „Volvo“ gamyklą Belgijoje. Ten pat tikimasi perkelti ir „EX90“ modelio gamybą. Kitu atveju, „EX90“ galėtų būti eksportuojamas iš JAV, kur „Volvo Cars“ neseniai pradėjo serijinę šio elektromobilio gamybą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų